Zoeken in deze blog

woensdag 6 oktober 2021

Jeuk en andere ongemakken of mankementen.

 


Als ik denk aan jeuk dan heb/krijg ik jeuk en dat heb ik ook met andere dingen. Als er iets heerst waar hoofdpijn bij hoort en ik vraag mij af of ik dat heb dan heb ik hoofdpijn. Niet zo erg, het is nooit zo dat ik mij er ziek van voel zonder dat ik ziek ben, het is altijd maar een beetje. Maar ik voel eigenlijk altijd wel wat en dat gaat opvallen als ik er op let, er is bijna altijd wel een beetje hoofdpijn of een pijntje op wat voor plek dan ook. Dus als ik wist dat Edwin bijv. branderige ogen had en dan heb ik dat ook een beetje..... maar dat heb ik altijd na een te korte nacht of als ik te ruw door mijn wekker uit een diepe slaap gerukt ben of soms zonder duidelijke reden, alleen denk ik daar niet doorlopend aan. Dat is eigenlijke met de meeste klachten zo, ik heb van veel dingen regelmatig wat 'last', maar ben dat zo gewend dat het pas opvalt als het erger is..... of als ik erop ga letten. Maar de jeuk ontstaat vaak volgens mij op het moment dat ik er aan denk, die zat er nog niet!

Ik heb ook vaak dingen die een ander vertelt, maar dat had ik dan soms al eerder...... vaak zeg ik het niet eens, want het is raar! Ik had het zelfs eens met pijnlijke vingers...... ik heb lange tijd last gehad van twee vingers, voelde nogal gekneusd..... niet aldoor, maar in sommige gevallen voelde het heel vervelend. Ik had het vooral als ik in mijn auto richting aangaf naar rechts.... dat klinkt idioot, maar dat was net de verkeerde manier om die handel aan te raken blijkbaar. Doordat ik het niet altijd voelde vergat ik dat ik met richting aangeven daar rekening mee moest houden, want elke keer had ik er daarna weer een tijdje meer last van.
En toen vertelde iemand mij een soortgelijk verhaal......... ik denk dat als ik dan zeg dat ik dat ook lange tijd had dat ik niet geloofd word! Het is dus niet dat ik alle pijntjes en ongemak pas voel nadat iemand het mij vertelt. Het is dus niet psychisch (behalve de jeuk dan waarschijnlijk).




's Ochtends loop ik vaak te snotteren en te niezen, soms ook na het eten en vooral als ik 's morgens voor het ontbijt actief ben. Ook raar..... ik ben raar! Dat is in deze tijd verdacht...... er wordt al snel gedacht aan een coronatest, maar ik weet dat het zo weer over is. Het is erger geweest, ik denk dat het met mijn diabetes te maken heeft.... ik heb er tot nu toe nooit iets over gevonden, dus waarschijnlijk geen gangbaar bijverschijnsel.... maar het is begonnen zo ongeveer toen mijn 'suiker' steeds moeilijker onder controle te krijgen was en vooral 's morgens hoog was. Het gaat nu veel beter met mijn diabetes en ook het snotteren wordt minder. Het is er nog wel, maar minder vaak..... en omdat ik het vooral 's morgens heb (als mijn suiker stijgt) en na het eten (dan stijgt het ook) heb ik het idee dat het met elkaar te maken heeft. Misschien hangt het er vanaf hoe snel het stijgt of hoe hoog..... daar ben ik nog niet achter, want ik meet het niet doorlopend. Maar ik vraag mij toch af of meer mensen dat hebben. 
(Als nu iemand mij verteld elke ochtend te snotteren en te niezen dan kan ik gewoon zeggen dat ik dat ook heb 😂...... want al is het raar...... dat ik het hier vandaag schrijf is toch een soort bewijs dat het echt zo is!)

4 opmerkingen:

  1. Yvonne Willen
    Herken toch wel veel: altijd overal lijntjes en/of jeuk. Probeer er wel op te letten dat ik niet de hele dag ‘au’ roep, maar gebeurt toch bofte vaak naar mijn zin

    Ans Dekker-Martis
    Bij mij zijn het meestal heel lichte pijntjes, maar ze zijn er wel. Het valt mij vaak niet eens op, totdat ik er op let om te één of andere reden.

    Ab Dehaas
    Heb je jeuk dan moet je krabben is het op een raren plaats dan krap je er maar naast

    Ans Dekker-Martis
    Hihihihi...... ik zal er om denken!

    Hilde de Jongh-Meulbroek
    Louise snottert 9 van de 10 ochtenden, en Matthias altijd na het douchen.

    Ans Dekker-Martis
    Na het douchen heb ik het ook, maar dat is net als warme soep eten...... dan heb ik het ook.
    Louise heeft het dus ook..... vroeger had ik het niet, het begon ineens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hilde de Jongh-Meulbroek
    Ans Dekker-Martis vreemd toch

    Ans Dekker-Martis
    Ja, dat vind ik ook! Nou ja, bij het douchen en warme soep snap ik het nog wel...... de stoom zal het veroorzaken, maar verder vind ik het raar.


    Henriette Hartman-Kompanje
    Dat snotteren s'morgens heb ik ook , gaat in de loop van de dag weer over en als iemand hoofdpijn heeft of buikpijn , krijg ik dat ook spontaan , of kiespijn ...
    Pijntjes heb ik elke dag wel , dus dat is niet nieuw , ik wen er aan .

    Ans Dekker-Martis
    Henriette Hartman-Kompanje Heel herkenbaar...... mijn pijntjes stellen meestal niet veel voor, maar ze zijn er altijd wel. En weer iemand die snottert in de ochtend..... opvallend dat er meer zijn, ik vond het zo raar.
    En andere dingen.... ja, als een ander het heeft dan heb of had ik dat ook heel vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meevoelen over iets wat je ziet of hoort. Het zal wel een naam hebben maar het is een raar idee.
    Al die pijntjes zijn vervelend en je kan er niets tegen doen, klagen wil je niet.
    Ik lijd in stilte. ☻☻

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Over het algemeen was het er al, maar besefte ik het zelf niet. Maar met jeuk komt het echt zodra ik er aan denk

    BeantwoordenVerwijderen