Zoeken in deze blog

zondag 22 december 2019

In de kersttrein

Soms kunnen kleine dingen het zoveel leuker maken!
Ik ging eens op eerste kerstdag naar Arnhem met de trein, in een tijd dat de kaartjes nog echt geknipt werden.
Het was rustig in de trein, de conducteur kwam de kaartjes knippen.....ik hoorde gelach en ik merkte dat het met de conducteur te maken had.....
...ik was aan de beurt....de conducteur knipte een kerstboom uit mijn treinkaartje.....en niet zo'n pietepeuterig kleintje, maar een duidelijk zichtbare kerstboom!
Die man had plezier in zijn werk...... het lijkt misschien iets heel onbenulligs, maar zo onverwachts....ik was niet de enige die het prachtig vond! Geluk zit echt in kleine dingen!

4 opmerkingen:

  1. Een geweldig 'klein dingetje'.
    Daar word je blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja echt.....iedereen werd er vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig .Zo iets leuks maakten je hele dag goed.Jammer dat dit nu niet meer kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel leuk! Nee, ze knippen niet meer, maar er zijn nog meer leuke dingen te bedenken. Zoals die keer dat de conducteur op 5 december alles op rijm omriep....geweldig! Dat soort dingen maken mijn dag goed, heerlijk! Maar gewoon een vriendelijk woord, behulpzaam als het nodig is..... het zijn dingen die het leven zoveel leuker maken.

    BeantwoordenVerwijderen