Zoeken in deze blog

zondag 22 december 2019

Natte broek in Broek

Zondag ging ik EHBO-en in Broek in Waterland tijdens een kerstconcert van 2 koren. Ik hou daar wel van, dus ik vermaak mij daar wel.....meestal is er niet veel te EHBO-en bij dergelijke geleden, maar zo af en toe zijn we hard nodig....je weet het nooit van tevoren, maar ik rekende op een rustige middag.
Broek is dichtbij.....ik besloot op de fiets te gaan....conditie wordt iets beter, ik slaap ook iets beter......dus conditie verder opbouwen....dan is zo'n klein stukje net mooi!
Ik merkte wel dat ik een tijdje Monnickendam niet uit geweest ben met de fiets.....beetje tegenwind.....een langer stuk dan ik gewend ben de laatste tijd, dat voelde ik best! Van deur tot deur ruim 4,5 km.....niet echt ver natuurlijk, net mooi voor mij.

Het was mooi, samen met mijn EHBO-maatje luisterden we aandachtig.....ook naar het viool/piano duo......mooie klank die violiste, super!

In de pauze een lekker koppie thee (we kregen ieder een consumptiebon) met een plak kerstbrood..... heerlijk (ik vond er eentje zonder amandelspijs....vind ik lekkerder).

Na de pauze kwamen ze weer allemaal aan bod. Die ene dirigent kende ik....daar heeft Edwin ooit muziekles van gehad. Hij zal mij niet kennen, maar ik hem wel....leuk.

Het was afgelopen....ik ging naar buiten en deinsde terug....het goot van de regen! Jakkes, dat stond niet in mijn planning! Ik kon weer naar binnen gaan, daar waren ze nog volop aan het napraten met een drankje erbij.....maar dat zag ik niet zitten, dat schiet niet op...... vooruit met de geit, ik ben nou toch al buiten! Het eerste stuk was erg donker......die sfeerverlichting is niet prettig om daar te lopen of te fietsen....nou ja, het liep er vol met mensen die de kerk uitkwamen (na het zingen dus)....dan ga ik ook maar lopen....duurt iets langer, maar zigzaggend tussen de mensen door en dan ook nog als het zo donker is (ik zie slecht in het donker) is niks.

Ineens kreeg ik een goed idee.....verderop is een snackbar....een klein stukje verder......als ik daar nou een patatje ga eten wordt het misschien ondertussen droog....het is etenstijd, dus waarom niet, dan eet ik thuis de groente wel! En met een gevulde maag fietst het prettiger.
Het was heerlijk, maar het regende nog steeds. Naar mijn idee wel ietsje minder, maar nog steeds te nat.  Gelukkig was mijn jas waterdicht! Ik had een petje mee (met reflectie om in het donker beter zichtbaar te zijn) en dat is fijn als het regent.....geen regen in mijn gezicht......er stond meer wind, maar die had ik bijna aldoor mee. Stevig doorfietsen maar..... mijn broek was ondertussen drijfnat....gelukkig geen spijkerbroek, bij deze broek viel het minder op, het voelde alleen veel kouder.

Thuis meteen alles op en om de verwarming te drogen gehangen.
Nu lekker onder een dekentje op de bank.....met natuurlijk een koppie hete thee!

4 opmerkingen:

  1. Heb je een heerlijke dag gehad, kom je buiten val je gelijk in de stromende regen.
    En dan moet je er door heen op de fiets. Dat valt niet mee. Wat ben je dan blij als je thuis je natte kleding uit kan doen en lekker onder een dekken en de kachel hoog, kan bij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, precies! In de zomer vind ik zo'n bui niet zo erg, maar nu vond ik het minder geslaagd.
    Maar goed....ik heb toch gefietst en dus conditie opgebouwd....alle beetjes helpen. En lekker patat gegeten hahaha, was toch een mooi excuus voor een lekker patatje.
    Meteen thuis de natte kleding uit....ik heb altijd een dekentje op mijn bank, lekker er onder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nat maar een paar fijne uurtjes, begrijp ik en een patatje toe is niet te versmaden😉.
    Dat de mensen daar na het zingen de kerk uitgaan... zeker een dichtbevolkte buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Patat was heeeeerlijk.
    Ja, er wonen wel aardig wat kinderen daar......het is duidelijk hoe dat komt hahaha

    BeantwoordenVerwijderen