Zoeken in deze blog

zaterdag 14 december 2019

Kerstconcert

Het was leuk, het was mooi en het was gezellig.....het kerstconcert met de Happy Flower Singers, kinderkoor de Eigenwijsjes, de malletband (slagwerk) van onze vereniging en ons opleidingsorkest.



Dat is heel wat....we speelden om beurten een paar keer..... het koor moest vooraan staan omdat er anders geen plek was met al dat slagwerk en het opleidingsorkest. Als het koor niet zong gingen ze dus naar hun plaats, maar na de pauze gingen ze een paar keer op de grond zitten.





Het was best ingewikkeld, ik weet niet eens of ik zelf alles onthouden heb, maar...... de dirigente van beide koren speelde bij ons in de malletband, de dirigent van opleidingsorkest en malletband speelde orgel bij het kinderkoor, 3 kinderen van het opleidingsorkest zongen ook in het kinderkoor en 1 daarvan zong zelfs heel mooi alle solo's......alle slagwerkers van het opleidingsorkest komen uit de malletband en deden dus met beide mee en een blazer van ons deed ook met de malletband mee......is dit nog te volgen? Het was dus voor sommige mensen steeds snel heen en weer lopen.



Het koor heeft een pianist en 2 gitaristen (1 is basgitarist)....maar ze vonden het leuk als er wat slagwerk meedeed..... we kunnen dus echt wel zeggen dat het een gezamenlijk concert was! 😂

Het ging allemaal lekker.....soepel.....ik vond het gezellig. Lekker meezingen achter de ruggen van het koor....nee, niet zo hard natuurlijk, want dan stoppen ze van schrik.

Speciaal voor ons laatste nummer (Rudolph) had onze bassist een bijpassende trui aangetrokken.



Er was een verloting en ik had prijs......een fles wijn! En ik drink geen druppel alcohol hahaha..... die heb ik dus maar weggegeven.
Ik was met de auto.... dat leek mij beter....dat gesjouw met al die spullen.....nog niet in conditie....slecht weer......
Waar ik niet bij nadacht: Er was markt! En dan kan ik niet met de auto bij de kerk komen waar we moesten spelen....... dus vond ik een flink eind verderop een parkeerplek en liep ik met al mijn spullen te zeulen!  Op de terugweg kreeg ik ook nog een flinke regenbui op mijn kop......snel alles in de auto en rijden.....naar het clubgebouw. Daar waren alle stoelen al bezet door mensen die minder in te pakken en mee te slepen hebben (dus sneller zijn)....en ik kwam bij een statafel..... dat hou ik niet lang vol, ik krijg altijd last van mijn rug als ik lang sta..... lopen gaat beter, maar ja, rondjes lopen in de zaal is ook wat raar. Ik wist waar de barkrukken stonden, maar ....die hadden ze niet neergezet omdat dat zoveel ruimte innam, dan wil ik niet het slechte voorbeeld geven. Maar al snel waren er andere mensen die een barkruk pakten....dan doe ik het ook!


We hadden weer allemaal lekkere dingen meegenomen...... er was genoeg! Ik had ook al van tevoren iets gebracht. Ik heb heerlijk gegeten daar.
Ik begon ondertussen behoorlijk gaar te worden, dus ik besloot naar huis te gaan. Maar uhhh, waar is mijn jas? Er waren veel mensen. erg veel mensen...meer mensen dan er kapstokhaken zijn dus er hingen veel jassen over elkaar.......ik wist niet meer precies waar ik hem gehangen had....... laat maar zitten.....ik ga wel zonder jas naar huis, de auto stond daar voor de deur en thuis zet ik hem ook voor de deur, dus dat kan wel even.
Er zal vanavond dus een donkerrode jas blijven hangen....ik haal hem morgen wel op.

Het was een leuke dag, maar nu ga ik naar bed....ik ben af!
Er zijn veel foto's gemaakt, daar krijg ik er vast nog wel een paar van te pakken.

2 opmerkingen:

  1. volgens mij heb je een heerlijke dag gehad maar wel zeer vermoeiend.Lekker eten, mooie muziek. Zo kom je al echt in de Kerstsfeer. Ik hoop dat je jas er nog hangt. Dat hoef je niet hier te doen. Ik had mijn vest bij gym laten hangen maar de volgende dag was hij weg hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn jas vandaag opgehaald en de schaal waarin ik wat te eten had meegenomen, die stond keurig afgewassen klaar. Het scheelt dat het ons eigen clubgebouw is.
    Edwin heeft het ooit op school gehad met een jas.....spoorloos.
    Het was een superdag! Ik sliep wel snel!

    BeantwoordenVerwijderen