Zoeken in deze blog

zaterdag 28 december 2019

Winkelen

Dat ik van winkelen hou is denk ik wel bekend, maar ik hou vooral van winkelen als ik niet veel uitgeef!
Dat lukte deze week goed. Vrijdag was ik aan het winkelen in Arnhem, al bij de eerst winkel ging het goed.....alle kerstspullen 10 voor 1 euro. Ik zag nog zat leuke dingen.....ook een mooie lamp.....wel Kerst, maar er stond een andere aanbieding onder....hm....misschien een foutje.....het veranderd daar steeds, het schuift vaak op....laat maar. Later bleek het er wel bij te horen.

Zaterdag winkelde ik met Edwin en Geurtje in Ede bij dezelfde winkel.....gooi een krat vol kerstspullen voor 2,50!!!!
Daar hadden ze die lampen ook....dus in het krat.....een leuk raamscherm.....gooi maar in.....kerstkaarten in alle soorten....kan ik ook wel wat van in voorraad hebben. Veel houten dingetjes waar ik ook nog wel eens cadeautjes mee versier. Sommige dingen kunnen altijd, niet alleen met kerst.
Mijn krat was nog leeg toen ik een krat zag staan met leuke dingen.....tot het tot mij doordrong dat het krat van iemand was die ook winkelde. Ik wilde het net terugleggen toen ze eraan kwam.....ze zei dat ik het wel mocht pakken en meldde van één ding dat het het laatste was, maar best mocht hebben......erg lief, maar niet nodig. Later zag ik een karretje met veel kratten.... leuk...even snuffelen.....hahaha......ze waren allemaal van dezelfde vrouw, die was duidelijk aan het inkopen voor een school of tehuis of zoiets. Niet iedereen had door hoe het werkte, maar er was altijd wel iemand die het uitlegde.......een Duitse man werd enthousiast, die wilde daar niet meer weg.
Ik vond ook nog wat knutselmateriaal....4 voor 1 euro en kocht een tas om alles in te doen.....ik was ruim 4 euro kwijt alles bij elkaar.

In een andere winkel zag ik erg mooie kerststickers.....ik gebruik vaak stickers.....op cadeautjes, kaarten, bij foto's.... halve prijs....ik nam 2 vellen en deed er 2 pakken met houten kerst-onderzetters bij....dat alles samen voor 1,35.

Al maanden gaat in veel winkels het alarm af als ik binnenkom en dus meestal ook als ik weer vertrek.....steeds had ik mijn trolley-tas bij mij.....ik vermoedde dat die het was....maar nu had ik het weer...in allebei die winkels!  Er stond een erg aardig meisje bij de kassa....ik vermoedde nu dat het mijn schoudertas was......zij haalde mijn tas over de toonbank.....ja hoor....nog eens om het eraf te halen......eindelijk verlost van het gepiep.

In een kledingwinkel waar veel afgeprijsd was kreeg je extra korting als je meer afgeprijsde artikelen kocht.....tot 50 %. Ik had geen kleding nodig, maar zag een paar leuke shirts
(een top, een longsleeve en een nachtshirt).....een mooi sweatvest.....warme handschoenen voor mij en voor Edwin..... samen met extra korting van 50%..totaal 15,44......

Tassen vol leuke spullen en nog geen 22 euro uitgegeven, dat is nog eens winkelen.
Alles staat nu bij Edwin, hij neemt het mee zodra hij naar Monnickendam komt.


2 opmerkingen:

  1. Dat zijn echte koopjes. daar houd ik ook wel van maar de laatste paar jaar doe ik het veel minder.
    Bij alles denk ik: heb ik het nodig? En dan blijft er weinig over. Dat is nóg goedkoper. 😁
    In de jaren met het gezin was dat wel anders. Spullen hoeven niet direct nodig te zijn maar sfeer en blije kinderen telden ook mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zitten ook dingen voor de weggeef bij.....dat kan voor deze prijs. Als ik die ene lamp had gekocht die ik graag wilde was ik net zoveel kwijt geweest als ik het in een krat gedaan had.
    Maar inderdaad is niks kopen goedkoper hahaha. Ik moet zeggen dat ik ook wel wat kritischer geworden ben....ik denk nu vaak: "Heb ik het nodig EN heb ik er plaats voor?" Maar dot kon ik niet weerstaan!

    BeantwoordenVerwijderen