Zoeken in deze blog

woensdag 17 maart 2021

Stemmen

 Ik was niet ontstemd, ik stemde en mocht mijn rode kleurpotloodje meenemen (en ik raakte het meteen weer kwijt). Stemmen in mijn hoofd.... stemmen met mijn kop.... is dat dan een kopstem? 
Ik stem liever mijn saxofoon, maar goed..... mijn stem mag gehoord worden (niet mijn zangstem) en ik vind stemmen belangrijk, dus vooruit met de geit, op naar het stembureau!

Eerder stemmen, dat zou rustiger zijn...... nou, ik heb nog nooit zoveel mensen voor mij gehad als deze dinsdag. 
Het ging vlot, er werd voldoende afstand gehouden, de route was prima, dus het was geen enkel probleem, maar het was wel apart, meestal kan ik meteen doorlopen of heb ik er één voor mij op wie ik moet wachten en dat was nu anders. Ik kon wel meteen naar het stemhokje toen ik mij gemeld had en het formulier plus potlood ontvangen had..... de hokjes stonden ook ver uit elkaar, geheel volgens de regels. 


Ze hadden ze ook wel twee keer zo breed mogen maken, dat is wat handiger om het formulier uit te kunnen vouwen. Ze zijn ook hoog, wat voor mij dan lastig is, want ik moet het al hoog neerleggen en als ik dan ergens bovenin wat wil invullen kan ik daar niet bij....in elk geval niet in combinatie met het ook nog kunnen lezen, dus ook zo vouwde ik het een beetje dubbel en het is weer helemaal gelukt. 
Ik kwam gelijk aan met iemand die al bij diverse stembureaus geweest was die nog gesloten waren.... tsja, ik wist dat ze niet allemaal open waren, maar er stond niet bij welke dan wel, dus ik had dat van tevoren al uitgezocht. 



Ik heb mijn plicht weer gedaan en ik heb mijn best gedaan het goed te doen. Het zal ondertussen wel duidelijk zijn dat ik niet voor PVV en LPF ging en er zijn er nog een paar die ik meteen liet vallen..... maar dat zijn vnl. partijtjes waar ik ook geen kwaad van verwacht, dus daar ben ik minder tegen, ook al passen ze niet bij mij. Ik zeg altijd dat ik voor de minst slechte ga, maar dat lag deze keer toch even anders, er speelden nu andere dingen mee. De verhoudingen tussen de partijen en hoe hoog staat de PVV.... en hoe dichtbij komen de volgende partijen? En het coronabeleid waar ik het toch wel mee eens ben..... misschien zijn de regels niet altijd de regels waar ik voor zou gaan, maar ik vind ze in elk geval niet verkeerd.... eerder nog te soepel dan te streng, maar ik snap dat het schipperen is tussen gezondheid en economie (waarbij ik gezondheid toch dubbel vind tellen, al geef ik toe dat de economische problemen ook de gezondheid schade kan doen, maar het grote verschil is dat die schade niet besmettelijk is). Daarbij komt nog het "gemurmel van het gepeupel"
Natuurlijk kiezen we voor de komende 4 jaar en duurt het coronabeleid niet zo lang neem ik aan, maar met dat laatste hebben we NU mee te maken. Ik moet er niet aan denken dat er een totaal andere regering komt die het wiel opnieuw gaat uitvinden en misschien alles los laat of zo. Dus wel kijken naar de overige 'plannen' natuurlijk, maar het nu telt wat zwaarder mee bij mij.




We leven in een land waar veel mensen vooral aan zichzelf denken en behoorlijk verwend zijn, ze wensen zich niet aan regels te houden die ze niet prettig vinden.... een paar weken kan, maar langer mag het niet duren ..... dus als ze een vakantiereis MOGEN maken dan doen ze dat ook, want o o o wat zijn ze er aan toe en er wordt vaak niet over nagedacht of het wel verantwoord is. Heb je familie in het buitenland dan snap ik het heel goed dat je er naartoe wil, als je een eigen huisje ergens ver weg hebt vind ik het ook niet ideaal om te gaan, maar snap ik het toch beter,  het is toch anders dan in een hotel. 

 En IK vind de anderhalve meter onzin, dus IK doe er niet aan mee, IK wil dit en IK wil dat. Ja, ik wil ook wel eens wat, sterker nog.... ik wil heel veel, maar wat niet kan of niet mag daar leg ik mij bij neer en ik doe er eventueel zelf nog een schepje bovenop als ik dat verantwoorder vind. 
Goed doen ze het nooit. Eerst kinderen naar school, daar waren heel veel mensen het niet mee eens, toen kinderen thuis en daar waren heel veel mensen het niet mee eens. Nu weer naar school..... ik snap wel waarom ze daar voor kozen, maar dan klagen de mensen weer als het glad is dat ze afgebeld worden.... want IK had er op gerekend dat ze naar school gingen en voor MIJ is het lastig. O, ik geloof best dat het voor sommige mensen ingewikkeld was, maar hadden ze liever gehad dat juf zich doodreed? En dan die verhalen van "Watjes zijn het die juffen en meesters, wij moesten vroeger ook door weer en wind op de fiets, wij kregen geen ijsvrij!"  En dat wordt dan vaak gezegd door ouders die hun kinderen met de auto naar school (om de hoek) brengen. De meeste leerkrachten woonden vroeger dichterbij, dus het was minder snel nodig, maar toen had vrijwel niemand telefoon en internet bestond nog niet.... dus je kwam glibberend op school en zag of hoorde dat je weer glibberend naar huis kon, want ook toen hadden we echt wel eens ijsvrij.
Nu mochten ze ook geen klassen samenvoegen, dus het was heel logisch dat veel scholen dicht bleven. 

En watjes? Nou, ze kweken nu zelf watjes...... want kinderen mogen het alleen maar leuk hebben, tegenslag kennen de meeste kinderen nauwelijks, want daar worden ze ver van gehouden. Natuurlijk mogen kinderen een leuk leven hebben, maar je kan ze niet weghouden van elk probleem en beschermen tegen elk grassprietje dat scheef staat.
Dus weigeren sommige ouders de coronatest voor de kinderen. Kom op zeg.... natuurlijk is het niet leuk en als er een betere test is dan ben ik daar meteen voorstander van (die is er nu, wel duurder, maar dat kan er ook nog wel bij), maar de gebruikelijke testen zijn niet zo erg dat ze daar trauma's aan overhouden (uitzonderingen daargelaten). Maar als pa en ma aldoor maar roepen dat het kind zo zielig is dan gaat dat kind zich natuurlijk vanzelf wel zielig voelen! Als pa of ma staat te jammeren als het kind het ondergaat dan zal het kind er minder snel overheen zijn. 
Natuurlijk ben ik voor de kortere stokjes als die net zo goed werken en natuurlijk moet er wel een reden voor die test zijn, maar voor de rest...... wat mot dat mot! Een cadeautje achteraf doet alles snel vergeten en dat hoeft echt geen groot cadeau te zijn. Er worden watjes gekweekt! 
En zijn kinderen die iets mankeren waardoor ze veel dingen niet kunnen of mogen, waarbij regelmatig bloed geprikt wordt, die al jong operaties moeten doorstaan  ..... de meesten houden daar geen trauma aan over, hoewel die vaak echt een probleem hebben. 

2 opmerkingen:

  1. Die kinderen zullen later wel hardere dingen meemaken, dacht ik zo.
    Enfin, nu wachten we op de plannen van een nieuwe coalitie. Ik ben benieuwd. We zijn het laatste jaar doorlopend benieuwd naar het een of ander. ☻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat dacht ik dus ook. Zo'n test verbieden omdat het zo zielig zou zijn vind ik overdreven.

    Ja, ik ben ook benieuwd, hopelijk duurt het niet te lang. Het is een rare tijd, we zijn inderdaad doorlopend benieuwd naar iets.

    BeantwoordenVerwijderen