Zoeken in deze blog

donderdag 1 april 2021

Nog meer mazzel



Als kind keek ik er altijd naar uit..... 1 april! 
Een goede 1 aprilgrap vind ik nog steeds leuk, maar vaak heb ik ze wel door. 
Mijn idee van een 1 april-grap is dat hij geloofwaardig moet zijn, maar ook verrassend..... dus niet iets waarbij het meer voor de hand ligt dat je het geloofd dan dat je het niet geloofd. 
Als ik bijv. een melding krijg dat iets wat ik besteld heb vandaag komt dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat nep is.....  die vind ik dan niet leuk als het een mop is. 
Ook nare dingen zoals 'je huis staat in brand' of  'er is een ongeluk gebeurd' vind ik niet geslaagd, sterker nog, dat vind ik schandalig.
Het moet dus verrassend zijn, maar wel mogelijk en het moet leuk blijven, geen angst aanjagen! 

🌷🌹🌸🌻🌼🌺

Echt, soms soms heb ik.... uhhh ben ik een enorme bofkont en dit is geen 1 april-mop
 Gisteren kreeg ik van iemand een kleine oplaadbare schroef/boormachine! 



Een dag eerder al de latten voor het hek.... geweldig!
Wat een lieve mensen allemaal! Ik had dit echt niet verwacht, allebei niet, ik schreef ook niet over mijn hek in de hoop dat anderen zouden helpen, ik schreef omdat ik de verzendkosten zo belachelijk hoog vond. Natuurlijk snap ik dat ik verzendkosten moet betalen, maar 89 euro voor 1 plank is wel heel veel. Ik snap het dan beter als ze zeggen dat er een minimum bedrag aan verbonden is, dat zou ik zelfs heel logisch vinden. Als ze zeggen dat ze 1 plank niet bezorgen snap ik dat ook, maar doodleuk 89 euro er bij optellen ging mij te ver! 

Woensdag zou ik op visite gaan, eindelijk weer eens. Ik doe dat bewust heel weinig en dat heeft natuurlijk alles te maken met dat virusje dat ons al een tijdje aan het pesten is. 
Maar een heel enkel keertje moet dat kunnen. 

Eerst naar de apotheek om mijn medicijnen op te halen, ik had medicijnen besteld en ik  had 2 mailtjes van de apotheek gekregen dat mijn medicijnen klaarlagen..... leek mij wat overdreven.
Maar ik was verbaasd dat ik daar mijn andere medicijn kreeg, het medicijn dat automatisch verlengd wordt. Gelukkig waren de spuiten er ook,  die moet ik in de koelkast bewaren (totdat ik het gebruik, daarna hoeft het niet meer in de koelkast..... vreemd).
Het waren dus mailtjes voor verschillende medicijnen...... ze schrijven er nooit bij welk medicijn er klaarligt.
Maar ik moest ook nog tanken, want er zat niet veel benzine meer in.  Als mijn tank bijna leeg is wordt ik onrustig, dat voelt niet goed....als ik onverwachts ergens naartoe moet kan dat misschien niet..... als ik midden in de nacht iemand naar het ziekenhuis moet brengen wil ik niet dat de tank bijna leeg is. En dan kunnen anderen zeggen dat ik er nog met gemak mee naar Den Helder kan rijden en weer terug..... ik vertrouw het niet. 

Hij is nu weer helemaal vol..... daar kan ik weer een hele tijd mee rijden!

Ik werd 's morgens ineens heel erg misselijk, waarschijnlijk van mijn medicijnen..... daar hebben meer mensen last van, maar ik weinig, meestal voel ik het opkomen en meteen weer afzakken..... nu duurde het was langer en ik stuurde even een berichtje dat ik iets later kwam.... ik moest even wachten tot het minder werd. .

Na de apotheek (en medicijnen eerst naar huis brengen omdat het in de koelkast moest) en het tankstation was ik dan eindelijk op weg. Gezellig zitten kletsen daar, als je elkaar niet zo vaak ziet valt er veel te vertellen! Daar kreeg ik ook de kleine schroef/boormachine, helemaal TOP!

BLIJ mee

Toen ik terugkwam van dat alles was het een uur later dan ik dacht....... ik snapte het niet...... zo laat was ik toch niet weggegaan daar?  Dus ik was in de war...... of ze hadden de klok daar nog op wintertijd staan! 

En volgende week mag ik naar de kapster
Wat zal dat opknappen! 

2 opmerkingen:

  1. Daar zou ik ook blij mee zijn, superhandige dingen. Mooi om het jou te geven! Samen met de latten ben je aardig uit de brand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, geweldig! Die latten was ik al heel blij mee, maar dit apparaatje is ook super. Heel klein, ik weet nog niet hoe krachtig hij is, ik vermoed dat harde muren en plafonds niet lukken, maar hout en gipsmuurtjes vast wel. Heel handzaam model!

    BeantwoordenVerwijderen