Zoeken in deze blog

zondag 27 juni 2021

Bijna normaal!


Weer een gewone verjaardag, dat was gezellig! Niet overdreven druk, maar wel meer mensen dan ik gewend ben de laatste tijd. Het is wel al de tweede verjaardag waar ik kom, maar bij de vorige was ik nog maar 1 keer ingeënt, dus niet optimaal beschermd. Dat gaf mij toch het gevoel dat ik nog extra voorzichtig moest zijn en ik bleef niet lang. 
 Maar nu was het anders..... natuurlijk nog wel voorzichtig, geen handen geven en al helemaal niet zoenen (wat ik toch grotendeels afschaf, alleen bij bijzondere gelegenheden en zeker niet met iedereen!). De elleboogstoot doe ik ook niet echt aan, alleen op afstand dat gebaar. Ik heb dat ook nooit begrepen....,. het was leuk op het moment dat we moesten stoppen met handen schudden en toen was het een leuk alternatief, maar daarna kwam de anderhalve meter...... hoe wil je dat doen op anderhalve meter afstand. De elleboog is natuurlijk ook de plek waarin we hoesten en niezen..... nou is dat de binnenkant en de stoot is met de buitenkant, dus het blijft dan wel beter dan handen schudden, maar toch..... ik zie het niet zo zitten. Met de voeten ook niet..... dan vind ik de boks nog het beste, maar voorlopig vind ik dat ook niet echt nodig....... ik zwaai wel even, steek mijn hand op of maak een gebaar alsof ik handen schud, of wat dan ook en roep iets...... in dit geval natuurlijk een felicitatie
 Bij het overhandigen van de cadeautjes was ik natuurlijk ook iets dichterbij, maar de meesten waren al geheel of gedeeltelijk ingeënt, dat scheelt ook. 
Maar goed, het was dus erg gezellig, we zaten heerlijk buiten onder het afdak met alleen maar mensen die ik ken. We hielden afstand, maar zonder meetlat. De jonge jarige had zelf cake gebakken en die wilde ik natuurlijk proeven...... dan kies ik niet voor appeltaart maar voor die cake die ik kreeg met een feestelijk toefje slagroom. Hij was heerlijk.....Sander had zijn best gedaan! 
Heerlijk herinneringen opgehaald....... op een paar mensen na had ik de meesten heel lang niet gezien! 
De vader van dit gezin is een schoolvriend van Edwin...... de verhalen over leraren uit die tijd ken ik natuurlijk van Edwin uit zijn MAVO-tijd en de meeste leraren uit die tijd kende ik ook en een paar zelfs omdat ik ze zelf ook als leraar gehad heb. Ik moet altijd weer lachen om die keer dat ze shampoo moesten maken.... die van Edwin had een gifrode kleur en de juf had gezegd dat het gewoon gebruikt kon worden, ze deed het zelf ook altijd. Nou was dat laatste niet echt een aanbeveling, want haar haar zag er nogal uit als uitgeplozen touw. Edwin kocht dat weekend een rode haarspoeling..... door zijn donkere haar werd het niet echt rood, maar er lag een duidelijk rode gloed over........ die maandag ging hij naar de lerares en zei dat hij de shampoo gebruikt had maar het geen succes vond. Ze was natuurlijk ook niet achterlijk: "Nou malle jongen, je houdt mij voor de gek!" Zo kwamen er meer verhalen.... en hoe heet die ene leraar ook alweer? We kwamen er allebei niet op...... het lag op het puntje van onze tong..... zijn vrouw die daar niet op school zat en geen idee had riep zomaar een naam.... en laat dat nou de goede naam zijn...... verbazing..... we schoten allemaal in de lach! 

Daarna nog even boodschappen gedaan in Purmerend en natuurlijk zonder mondkapje. Er waren nog wel mensen met een mondkapje en dat snap ik ook wel...... het zal die mensen toch een wat veiliger gevoel geven, waarschijnlijk behorend tot een risicogroep...... dan begrijp ik best dat ze het liever nog even dragen..... maakt niet uit of het helpt (die discussie ken ik zo ondertussen wel...... omdat in het begin gezegd werd schijnveiligheid blijven de tegenstanders dat zeggen, terwijl 'voortschrijdend inzicht' zegt dat het een beetje helpt en dan vooral om anderen te beschermen, het is niet het belangrijkste beschermmiddel, maar vele kleintjes.....)..... als iemand zich er veiliger door voelt moeten ze dat vooral blijven doen!!!




Van de week naar de kapster...... ik kan wel weer naar Arnhem (waar mijn ander kapper zit en waar ik al heel lang niet geweest ben) en ik ga ook zeker binnenkort die kant op, maar omdat ik mijn haar nu anders heb leek het mij beter om eerst nog een keer naar mijn Purmerendse kapster te gaan....... de vorige keer kreeg ik deze nieuwe coupe en de eerste keer daarna lijkt het mij beter als dezelfde kapster dat doet..... misschien moet er nog iets aan verbetert worden, ik weet het niet...... in elk geval is nu ook te zien hoe het mij staat als het weer gegroeid is en ik denk dat ze dan beter kan beoordelen of het een goede keus was of dat het net nog even anders moet. Het bevalt mij prima..... ik heb het al 2 1/2 maand zo en het zit nog goed. De lok is wat lang waardoor het wat sneller voor mijn gezicht hangt, maar het is nog geen probleem, want ze had dat schuin geknipt, zodat het niet zo zwaar was..... en  als het echt goed moet zitten kan een heel klein beetje haarlak al wonderen doen.  

(vertoont geen overeenkomsten met mijn kapster!) 😂


Dan ga ik over een paar maanden weer naar mijn Arnhemse kapper..... als het allemaal goed blijft gaan!

Heerlijk alles weer bijna normaal! Dat het mondkapje in het ov nog gebruikt moet worden snap ik....het is daar moeilijk om anderhalve meter afstand te houden, tenzij er weinig mensen reizen.  Geen probleem, dan draag ik het gewoon......  misschien voelt dat ook nog wel beter. Ik ben al heel lang niet met het ov geweest, alleen in december naar Purmerend met de bus (waar bijna niemand inzat), ik moest toen al vroeg bij de oogarts zijn en in het donker rijden kan ik alleen als er niet veel tegenliggers zijn en die zijn er op dat tijdstip wel (en het moet bekend terrein zijn, maar dat is die route wel, ik ken elke straatsteen).  De laatste keer met de trein was terug naar huis vanuit Arnhem na oud en nieuw van 2019/2020.  Binnenkort ga ik vakantie vieren...... dan ga ik ook zeker naar Arnhem! Wanneer en hoe lang...... ik zie wel. Verdere plannen zijn lekkere fietstochtjes, winkelen, treinritje(s) naar weet ik nog niet...... misschien stap ik wel zomaar in een trein die ik op het station zie zonder te weten waar ik naartoe ga..... dat heb ik ook wel vaker gedaan..... verrassingstocht. Pas uitstappen als ik denk 'hier is het volgens mij leuk!" Of er staan op een ander station een trein dichtbij en ik stap over.... weer zonder echt te kijken waar hij naartoe gaat. Dat zijn ritjes voor de keuzedagen...... een dag onbeperkt reizen. En als ik moe ben op de terugweg blijf ik wel eens gewoon zitten als ik in Amsterdam aankom...... lekker uitrusten en dan verderop weer een trein terug.... genoeg uitgerust om naar de metro en bus te lopen en het laatste stukje naar huis. 

(Ikea trein)


Toch blijf ik nog wel een beetje voorzichtig....... grote drukte vermijd ik liever nog even. Ik vond het toch al nooit prettig als het erg druk was.... en dan bedoel ik zo druk dat je nergens normaal kan lopen en soms met een omweg ergens naartoe moet gaan. In het gedrang is het benauwend.... al die mensen om mij heen die veel langer zijn, ik heb dan het gevoel dat ik een snorkel nodig heb om adem te kunnen halen.  

Vanaf zo ongeveer 10 juli ga ik 'met vakantie'...... ik weet niet wat ik allemaal ga doen, maar het zal allemaal net even anders dan anders zijn. Het gevoel van 'alles mag, niks moet' ..... dat is voor mij vakantie. Waarschijnlijk zal ik dan ook wel eens een tijdje niet schrijven hier en op mijn facebook..... ik weet het niet, ik zie wel, want niks moet en alles mag! 
Maar nog even wachten..... ik heb nu nog wat afspraken, dat is dus nog geen vakantie!

2 opmerkingen:

  1. Op vakantie, fijn idee, ook dat je je tijd naar eigen zin kan besteden.
    Ook fijn dat je de verjaardagen kon vieren op een gezellige manier.
    Aan die ellebooggroet heb ik niet meegedaan, anderen deden het ook niet, groeten met woorden was voldoende.
    Nog even afwachten wat het deltavirus doet, ik hoop dat de vaccins afdoende zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik maak er altijd vakantie van, ook als ik thuis blijf.
    In mijn vakantie zeg ik altijd alle vaste dingen af (met uitzondering van tandarts en dokterscontroles), soms komen er wel eens andere dingen bij, dat sluipt er soms in, maar ik zorg dat het zoveel mogelijk anders is dan in de rest van het jaar (nu vielen al anderhalf jaar veel vaste dingen uit). Ik eet ook anders, net zoals ik tijdens een 'echte' vakantie ook zou doen, snel klaar dingen, friet.... dat soort dingen.
    Ik heb de elleboogstoot ook nooit gedaan, nu alleen op afstand.
    Ja, het deltavirus...... dat is dreigend.... het vaccin zal wel helpen, maar of het voldoende is is nog maar de vraag. En de jongeren zijn nog niet ingeënt.

    BeantwoordenVerwijderen