Zoeken in deze blog

vrijdag 4 juni 2021

Tropenrooster



 


Mijn tropenrooster is ingegaan......het is regelmatig dik boven de 30 graden in mijn tuintje.... ik kijk niet aldoor, maar gistermiddag om 4 uur was het ruim 38 graden en dat is ver boven mijn  smeltpunt! 
Dus rustig aan, de zon een beetje ontwijken, een bak koud water binnen handbereik om mijn voeten in af te koelen, waardoor ik mij verder ook weer even beter voel! 



Nee, ik wil niet zeuren...... ik snap dat veel mensen dit heerlijk vinden, maar ik niet.....ik geniet meer van een sneeuwbui! Ik wens de mensen die dit heerlijk vinden veel plezier, mijn tijd komt ook wel weer.
Mooi voorjaarsweer vind ik prettiger.... lekker zonnetje zonder al te hoge temperaturen.....  ik ben nou eenmaal niet gemaakt voor tropische temperaturen! 
Ik pas mij dus aan en doe alles in een rustig tempo! Gelukkig koelt het 's avonds nog wel af. Nee, elke dag regen is ook niet ideaal, het is gewoon niet snel goed en het zal nooit goed voor iedereen zijn. 
Ik accepteer dat en zal dus niet al te hard mopperen, alleen als (bijna) niemand het hoort. 




PAS OP VOOR DE HITTE

Denk aan juffrouw Scholten,
die is vandaag gesmolten,
helemaal gesmolten, op de Dam.
Dat kwam door de hitte,
daar is ze in gaan zitten
- als je soms wil weten hoe dat kwam.

Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt!
Maar ze was ontzettend eigenwijs...
Als een pakje boter,
maar dan alleen wat groter,
is ze uitgelopen, voor het paleis.

Enkel nog haar tasje
lag daar in een plasje...
Alle kranten hebben het vermeld
op de eerste pagina.
Kijk het zelf maar even na.
Ja, daar staat het, kijk maar: dame smelt.

Die arme juffrouw Scholten...
helemaal gesmolten...
Als dat jou en mij eens overkwam...
Laten we met die hitte
overal gaan zitten...
maar vooral niet midden op de Dam.

Annie M.G. Schmidt

2 opmerkingen:

  1. Arme jij, ik snap het wel hoor.
    Zoveel mogelijk in de schaduw vertoeven en natte handdoeken omslaan. Binnen blijven, niet leuk natuurlijk.
    Annie M.G. wist het prachtig te vertellen. 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annie is altijd leuk!!!
    Vanavond koelde het heerlijk af..... zon weg, wat frissere wind.... heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen