Zoeken in deze blog

vrijdag 11 juni 2021

Zon




Wat was ik vroeg deze donderdag..... om 6 uur was ik al druk bezig om onkruid uit de tuin te halen..... en een bak met onkruid over te gooien in de groene container. Ik had niet goed geslapen en besloot er maar uit te gaan, het was in elk geval nog niet zo warm, dat is wel zo prettig. 



Ik schreef op facebook al dat ik gehoopt had dat mijn Actionkabouter mee zou helpen, maar die wil alleen maar winkelen.... en dat kan ik zelf wel!




Daarna sliep ik toch nog even. Ik had boodschappen nodig, dus even op de fiets gestapt..... even met vriendin gekletst en weer naar huis. Ondertussen was de gedeeltelijke zonsverduistering al begonnen.... de zon was fel..... dus dat was niet te zien..... ik had geen eclipsbril en zonder dat waag ik mij er niet aan. Met wat sluierbewolking is het beter te zien, maar de zon was echt fel, zonder wolken! Dan maar op goed geluk een foto maken, zonder zelf die kant uit te kijken......... ik vond het best een leuke foto, maar het "hapje uit de zon" was niet te zien. Het hapje zat aan de bovenkant zag ik op foto's van mensen die dat wel konden fotograferen. 



Na de lunch viel ik weer in slaap en sliep uuuuuuuuuren. Ik heb mijn slaap wel ingehaald denk ik. 
's Avonds laat nog even wat kaarten wegbrengen.... een jarige en een paar geslaagden. Als ik het weet dan vind ik het wel leuk om even een kaartje in de bus te gooien, het is voor allemaal een raar jaar geweest of eigenlijk al anderhalf jaar bijna, dan is het nog belangrijker en specialer om te slagen! Er hangen weer veel schooltassen buiten, altijd leuk om te zien. De oranjeversiering komt ook op gang..... niet zo als anders, maar de supermarkt dus zijn best door oranjeversiering bij de boodschappen te geven. 

Ook al heb ik veel geslapen, ik heb toch ook nog veel gedaan tussendoor. 




 


4 opmerkingen:

  1. Je slaap toch nog ingehaald. 🙂
    De zonsverduistering was nauwelijks te merken. Alleen wanneer je hem bekeek door speciale bril, 17% is niet veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, meer dan genoeg geslapen nu!
    Zonder eclipsbril kan ik dat echt iet zien en wil ik het niet eens proberen. Als kind het ik het een keer bekeken door een kiertje in mijn handen.... niet slim, maar dat wist ik toen nog niet. Je kan er staar van krijgen, nou wil het toeval dat ik staar heb en dan vooral in het oog waardoor ik in zo'n geval kijk.... automatisch gaan mijn handen voor dat oog als ik het probeer na te doen..... en mijn staar schijnt een streep te zijn..... ik begin steeds meer te vermoeden dan het kijken naar de zon toen meegewerkt heeft aan het krijgen van staar. Het verergert niet snel..... ik heb het al heel lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via Facebook:

    Saskia Stokhof
    😂 die is leuk! Die zagen Es Ter en ik ook. Wel beetje jammer dat hij niet mee helpt!
    · Beantwoorden · 1 w
    Ans Dekker-Martis
    Ja, tegenvaller! Winkelen kan ik zelf wel 😃 Ik kreeg hem met moederdag.
    · Beantwoorden · 1 w
    Ronald Stolk
    Ans Dekker-Martis .zo vroeg op. Je mag de rest van de dag rustig aan doen ❤❤☕☕🍰🍰
    · Beantwoorden · 1 w
    Ans Dekker-Martis
    Ronald Stolk Als ik zo vroeg actief ben dan stort ik meestal 's middags in 😃
    Ja, hij is leuk hè, met z'n Actiontassen.
    · Beantwoorden · 1 w
    Ronald Stolk
    Leuke kabouter trouwens
    · Beantwoorden · 1 w
    Laura Kleisen-Meij
    Heerlijk, vroeg beginnen. Zeker met de warmte in de middag 😎 hier hebben de beestjes al.eten gehad, staat de lasagnette voor vanavond klaar, draait de vaatwasser en wasmachine al en hebben de buiten planten water gehad🤗 vanmiddag lekker genieten van het zonnetje.

    Ans Dekker-Martis
    Jij bent echt een ochtendmens....ik totaal niet. Maar ja, vanmiddag is het smoorheet in de tuin, dus het leek mij toch een goed idee. Maar dit wordt geen gewoonte hoor.

    Laura Kleisen-Meij
    Ans Dekker-Martis Haha ja ik ben geen avondmens dus alles wat smorgens alvast klaar is ,scheelt weer de rest van de dag😁

    Ans Dekker-Martis
    Het lijkt mij wel handiger, maar 's morgens kost alles mij veel meer energie, dus dan werkt het niet echt. Zelfs wandelen is 's morgens moeilijker, ik merk dan dat ik mij vooruitduw. Maar goed, ik heb het altijd gehad, ik zal nu niet meer veranderen 😃

    Laura Kleisen-Meij
    Ans Dekker-Martis lekker doen wat voor jou het beste is toch!

    Ans Dekker-Martis
    Ja, hoewel ik het zelf niet handig vind.

    Ronald Stolk
    Ans Dekker-Martis .Misschien een idee.om gewoon de hele dag wat te doen.dan went je lichaam eraan. Dat je goed bezig wilt zijn.gaat je lukken. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ans Dekker-Martis
    Hihihi, mijn lichaam is zo eigenwijs, die doet vaak niet wat ik wil.

    Ronald Stolk
    Ans Dekker-Martis .dat kan je blokken. En door

    Ans Dekker-Martis
    Hahahaha

    Theodora Ederzeel
    Wat een leuke kabouter!🤣

    Ans Dekker-Martis
    Theodora Ederzeel De Actionkabouter 🤣

    Susanne Bout
    Ben jij gestoken door een werkbij? 🤣🐝

    Ans Dekker-Martis
    Susanne Bout Het lijkt er wel op 🤣

    Pat Ricia
    Leuke kabouter!

    Ans Dekker-Martis
    Pat Ricia Vind ik ook!

    Es Ter
    Ooh die is zo leuk Ans !!! Wel jammer dat hij niet mee helpt .. hij heeft zijn handen vol 😂😂

    Ans Dekker-Martis
    Hahaha, dat zal het zijn.

    BeantwoordenVerwijderen