Zoeken in deze blog

woensdag 4 augustus 2021

Lezen

 



Toen ik bij Edwin was had hij een boek voor mij om te lezen..... over Arnhem en met veel oude foto's. 
Leuk, weer wat over Arnhem leren!
Het had een Engelse titel, ik sloeg het open en begon braaf het Engels te lezen. Nou is mijn Engels heel redelijk, maar hier stonden toch woorden in die ik niet kende.
Het boek was zo'n 70 jaar oud, het Nederlands taalgebruik was toen anders en ik vermoed dat dat voor het Engels ook het geval was en er zijn natuurlijk altijd wel woorden die voor mij onbekend zijn, dat komt in het Nederlands ook voor. 
Maar goed, het geheel begreep ik toch wel, het duurde alleen wat langer voor ik de bladzijde om kon slaan...... ik wilde verder lezen... ... maar daar stond hetzelfde verhaal in het Nederlands! 


 

2 opmerkingen: