Zoeken in deze blog

maandag 23 augustus 2021

Waar is de wc?

De vakantie is weer voorbij, het bijna normale leven begint weer.
Ook al heb ik niks meer met school of werk te maken.... de schoolvakantie is ook mijn vakantie en ik zorg er wel voor dat die anders is dan de andere dagen van het jaar! Ik ga vrijwel nooit op vakantie, hoewel ik logeren bij Edwin ook vakantie vind! Maar ook thuis...... vakantie moet een beetje anders zijn, dat gevoel van niks moeten moet duidelijk aanwezig zijn. 
De afgelopen 1 1/2 jaar waren natuurlijk toch al anders door corona, maar nu ga ik ook weer beginnen met dingen die ik in coronatijd niet deed. Nog wel op een wat lager pitje. Dat geldt vooral voor de muziek..... ik heb lang niet gespeeld en toen ik weer wat vaker ging oefenen viel voor de tweede keer mijn tand eruit.


Daarna durfde ik niet zo goed meer...... dus als ik weer start heb ik niet veel oefening gehad..... ik ga de eerste keer met de pauze weg en ik doe niet mee met het opleidingsorkest. Dat laatste is vooraf aan de andere repetitie en voor corona was mij dat eigenlijk al teveel...... aan het eind van de avond had ik geen mond meer over! Dus ik denk dat ik daar helemaal mee stop, maar ik overleg wel even of mijn hulp nog echt nodig is...... anders zou ik zo nu en dan kunnen meedoen. Behalve veel blazen is het ook een erg lange avond...... en ik wil echt minderen! Ik merkte hoe goed mij de rust van de lockdowns deed. Niet dat ik ineens fit was, maar ik merkte wel duidelijk dat ik gewoon teveel deed! 
De eerste repetitie kom ik dus vlak voor het begint en vertrek met de pauze, even opbouwen weer.... en volgende week zien we wel weer verder. Maar ik ben er nu voor klaar om weer te beginnen, ik zag het eerder echt niet zitten en ik val dan ook niet over te halen..... dan hou ik mij juist steviger aan mijn eigen besluit vast!


En het hangt er nu natuurlijk ook vanaf of mijn gebit het houdt! Ik hoop het wel, want ik heb de andere oplossing nog niet bij elkaar gespaard.



Bezoekjes over en weer met vriendin gaan ook weer beginnen, dat hadden we ook stopgezet. Ik heb afgelopen week zelf al veel visite gehad..... dus dat is allemaal weer bijna normaal.
Niet helemaal normaal, want ik probeer wel de anderhalve meter te handhaven en sinds corona vervelend ging doen maakte ik er een gewoonte van om als er iemand was de wc beneden voor de visite te houden en zelf ga ik dan naar boven.



Pas nadat ik de wc heb schoongemaakt en schone handdoekjes heb opgehangen is beneden ook weer mijn wc. Het zal vaak nergens voor nodig zijn, maar ik ben toch liever wat voorzichtig. En ik had toch al een beetje dat de wc in de badkamer mijn wc was..... de wc beneden is voor iedereen! Dat is in coronatijd dus wat duidelijker geworden......bij visite gebruik ik de wc boven! Ik heb er tenslotte 2, dus de mogelijkheid is er om het zo te doen. 



Zo zijn er toch wel meer dingen waar ik nog extra op let. Maar het wordt wel steeds normaler.
En als ik steeds het woord wc tik moet ik ineens weer denken aan een cd die Edwin vroeger vaak draaide: 
'Waar is de wc?
Trap af naar benee
kleintje is fonteintje
en de grote is de plee.' 








2 opmerkingen:

  1. Grappig wc-versje.
    Het zou al voorbij moeten zijn,hoopten we, de coronaregels maar het lijkt een blijvende zaak.
    Wat de muziek betreft: in de gaten houden hoever je moet gaan en dat kun je zelf het beste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een erg leuk lied....ik zing het nog vaak.
    Het is nog niet over, dus we moeten toch voorzichtig blijven.....niet alles wat mag moet ook.
    Precies..... en ik kan op mijn klompen aanvoelen dat na zo lang niet spelen het de eerste keer zwaar is...... dus tot de pauze en geen opleidingsorkest. Dan is het bijna anderhalf uur spelen....pfffff..... dat is voor nu even meer dan genoeg en volgende week zien we wel verder.

    BeantwoordenVerwijderen