Zoeken in deze blog

zondag 19 december 2021

Daar gaan we weer......

 De verjaardag was gezellig.... de cadeaus vielen in de smaak. Gezellig gekletst....ja sorry hoor, maar ik moest veel praten van mijn tandarts.... en zingen (maar dat heb ik de jarige niet aangedaan).... de tandarts heeft niet gezegd tot wanneer ik dat moet doen, dus ik ga gewoon door. 
Lekker stukkie appeltaart met warme thee.... dan is mijn dag natuurlijk al goed! 




Nog even wat boodschappen doen, even op de bank..... de persconferentie begint zo.... ik zal het alvast aanzetten.... zzzz.....zzzzzz..... heel in de verte herkende ik de stem van Jaap van Dissel....... 
Ik werd wakker om kwart voor 10 en ik moest nog eten. Dat werd lekker en simpel: Zoute haring! 
Nog wat sla erbij..... meer hoefde ik op dat moment niet. 
Hoewel de maatregelen eigenlijk al bekend waren zocht ik even op wat de nieuwe regels zijn. 

Ik hoor en lees alweer veel geklaag....... ach en wee, het is kommer en kwel.  En het is niet de schuld van het virus, het komt door de regering! Alsof zij persoonlijk het virus in elkaar geknutseld hebben en ons zo willen straffen. 

Nee, ik vind het ook niet leuk, natuurlijk niet! Ik had ook nog plannen, maar wat niet kan dat kan niet!
Als de cijfers door omikron weer gaan oplopen (en die kans zit erin) dan was ik zelf wel in een lock down gegaan! Ik ging dus niet op stel en sprong nog winkelen, ik stort mij niet in de drukte.... alleen even naar de supermarkt, maar daar was het rustig. 
Steeds werd er geklaagd dat ze achter de feiten aan liepen, nu zijn ze een keer op tijd en is het ook niet goed. 
Nee, niet iedereen zal keurig gekapt aan het kerstdiner zitten...... dat is dan pech gehad! Erger is het voor de kapper. En dat is eigenlijk met alles zo.....  niet naar de winkel kunnen is erger voor de winkelier dan voor de klant, met restaurants, het zwembad etc. ..... de klant heeft pech, de eigenaar van de zaak heeft een groter probleem. 
Ik ben eigenlijk ook aan een knipbeurt toe......maar ik was al van plan het uit te stellen tot het nieuwe jaar, dan is het weer rustig bij de kapper. Ach.... als ik het een beetje krul kan het nog best! Dat blijft niet lang zitten, maar als de krullen eruit zakken blijft het wel nog lang wat bol zitten.... ook goed. 
En anders zet ik wel een kerstmuts op aan het kerstdiner.... geen probleem. 
Online valt veel te bestellen..... niet alles, maar wel veel! Na vorige lockdowns zijn meer winkels een webwinkel begonnen..... niet allemaal even uitgebreid, maar er is dus steeds meer mogelijk. Sommige dingen zie ik liever eerst, maar het meeste durf ik wel aan om online te bestellen. 
Ik vind winkelen leuk, maar online bestellen scheelt veel gesjouw! Vaak komen er verzendkosten bij, maar de reiskosten vallen af...... voor veel winkels zal ik naar Purmerend of Amsterdam moeten. 
Als ik winkel dan lunch ik vaak tussendoor ergens.... een broodje met een kop thee of cappuccino.... erg lekker, maar thuis lunchen is goedkoper! De verzendkosten maken het dus eigenlijk niet duurder over het algemeen. En vaak zijn de verzendkosten gratis boven een bepaald bedrag. Als dat 20 of 25 euro is dan kom ik daar vaak wel aan.....  ik bestelde kort geleden iets en kreeg al meteen te zien dat als ik nog iets bestelde van minimaal 2,36 dan waren de verzendkosten gratis! Dan vind ik bijna altijd nog wel iets..... deze keer lukte dat ook, ik vulde mijn winkelmandje met iets van 3, 20 .... en spaarde zo 4,50 verzendkosten uit....  dat vind ik altijd leuk, het is een sport om net boven die grens uit te komen. Ik doe het gewoonlijk niet als ik nog ver van die grens zit..... anders zou ik allemaal dingen moeten kopen die ik niet nodig heb. Maar soms is het een webwinkel met veel dingen die ik regelmatig nodig heb.... bijv. vuilniszakken en keukenrollen.....  dan kan ik vaak best iets meer bestellen. 
Thuis op de bank winkelen is ook leuk! Soms vul ik mijn winkelmandje en als ik dan kijk wat er allemaal inzit haal ik er weer veel uit wat ik bij nader inzien toch maar niet neem..... zolang ik de bestelling niet geplaatst heb kan dat allemaal. 
Ik kom deze lock down wel door..... jammer dat het rond de feestdagen is, maar dat is de schuld van het virus.....  het virus kunnen we niet even uitzetten tot na de feestdagen. 
De kans zit erin dat er zaterdag nog heel wat besmettingen bijgekomen zijn doordat iedereen nog ging winkelen. Als het maandag pas ingegaan zou zijn dan zouden zondag de winkels weer overvol zijn... en het heeft geen zin om lang te wachten met het laten ingaan van de lock down. Over een dag of 5 zullen we het zien of de cijfers ineens weer omhoog gaan. 
Ik zag dat sommige winkels alweer overgaan op click&collect (in elk geval Blokker en Wibra, maar er zullen er vast meer volgen)..... ik neem aan dat dat wel mag..... zo kan er toch nog veel. Vorig jaar heb ik dat ook wel eens gedaan en vooral bij Action vond ik dat dat goed werkte (in elk geval in het filiaal waar ik altijd kom)....  ik ben benieuwd of zij dat deze keer ook weer gaan doen. 

Vandaag ga ik 'boosteren' ....... ik neem meestal een flesje water mee, maar nu mag ik dat zeker niet vergeten..... ik kan niet ergens koffie gaan drinken na afloop. Nou ja.... pech gehad .... eten en drinken mee dus, altijd handig voor als het uitloopt..... en bekertjes, dan kan ik een ander ook nog wat geven eventueel. Zou wel leuk zijn als we tijdens het kwartiertje wachten koffie of thee kregen...."koekje erbij?" Ik snap dat dat teveel gevraagd is, ze hebben het al druk genoeg, maar fantaseren mag!

Er zal wel een afhaalmogelijkheid zijn hier en daar, maar als ik daar naar moet gaan zoeken vind ik niet handig, ik ben graag van alle gemakken voorzien! 

Checklist:
 
Afspraakbevestiging ✔
Vragenlijst over gezondheid ✔ 
Ingevuld ✔ 
ID ✔

Iets te lezen ✔

Drinken ✔
Broodje of zoiets ✔

Mondkapje + reserve ✔
OV-kaart ✔
Druivensuiker ✔

Ik ben er helemaal klaar voor, kom maar op met die prik! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten