Zoeken in deze blog

maandag 20 december 2021

Een middagje naar de RAI.

 Jawel, ik ben "geboosterd"


Na mijn 2 Pfizerprikken heb ik nu Moderna.




Ik was een half uur te vroeg en bleef buiten wachten. Het was niet moeilijk te vinden, meteen de eerste ingang bij de metro-uitgang. Een bus later is meteen een half uur later op zondag, dat was te krap. Er was nog wel een mogelijkheid om naar een halte verder weg te lopen en daar een andere bus te pakken, maar daar had ik geen zin in..... dit was prima zo!





Zelfs op de draaideur stond een welkom, maar dat draaide steeds weg 😂


Binnen stonden 2 mensen te controleren of iedereen een afspraak had en wezen de weg..... niet iedereen kwam voor hetzelfde . Ik moest de blauwe lijn volgen naar boven..... het leek meer een blauwe loper en ik zei dat ik wel een rode loper verwacht had.... het antwoord was dat dat er niet meer af kon. Boven moest ik weer aangeven dat ik voor de booster kwam.... er werd gevraagd of ik mijn gezondheidsverklaring al had ingevuld.... ja dus.... veel mensen bleken hem niet ingevuld te hebben. (Ik had er eerst ook overheen gekeken, maar ik had nog even gekeken wat ik allemaal mee moest nemen..... o, een gezondheidsverklaring,  ja, dat was beide vorige keren ook.... zit bij de uitnodiging, maar die heb ik (nog?) niet gehad. O.... als ik hem niet hebt kan ik hier klikken.... uitprinten en invullen... klaar)
dan mocht ik naar de volgende rij.....  daar werd iedereen één voor één doorverwezen naar een balie, zodra er één vrij kwam mocht er weer iemand doorlopen.... ik mocht naar B5. Ik liet alle papieren zien en mijn rijbewijs.....  mijn aanmelding had ik daarna niet meer nodig, die kon ik opbergen: "Doe maar rustig aan, hier is geen haast!"  Dat is het voordeel daar, er staat niemand achter je en er is dus alle tijd voor evt. vragen, spullen opbergen etc. Er is een lange rij van die balies.... de wachtenden staan wat verder weg. Ik mocht door naar het volgende, een hokje met een A.... ik mocht zelf kiezen, de rijen waren overal ongeveer even lang. Daar werd weer het één en ander gecontroleerd.....  ik moest mijn naam en geboortedatum zeggen....dat deed ik goed 😂, ik was geslaagd voor de test en mocht door naar een P-hokje..... daar werd geprikt. Weer controle.... naam.... geboortedatum en weer had ik alle vragen goed...... prik.... klaar! Deze keer voelde ik de prik goed..... ze had het door, ze zei "oei" .... nou ja, zo erg was het niet, maar hij was wat venijniger. Ze kunnen er niet doorheen kijken, de ene keer zal het op een gevoeliger plek zijn dan de andere keer. Het is ook hoe ik mijn arm hou.... hoe ontspannen.... ik heb altijd de neiging om mijn arm een beetje opzij te houden, alsof ik mijn arm wil aanbieden om het eenvoudiger voor hen te maken (alsof die paar centimeter wat scheelt)..... daarmee span ik mijn spieren een beetje en dus dat moet niet.... maar het gaat vanzelf.  Het is maar een beetje, dus het zal niet altijd opvallen en is nergens voor nodig..... maar ja, ik doe het elke keer weer en vaak zeggen ze dan ook "ontspan je arm". Misschien deed ik dat nu ook.... geen idee, ik ben het mij niet bewust.
Ik kreeg een paar keer positieve reacties op mijn mondkapje.... ze vonden hem leuk en vrolijk. Ach ja, ik vond hem zelf ook leuk en ik hou wel van wat vrolijkheid en positiviteit. 



Even een kwartier wachten.... ik bracht de tijd lezend door, ik had een 'Quest' meegenomen, lekker leesvoer op zo'n plek, een lang verhaal is minder geschikt omdat ik steeds op de klok kijk en op alles om mij heen reageer....  dan ben je steeds uit het verhaal en dit zijn korte stukjes, dat werkt beter.

De tijd was om.... ik mocht weer naar huis. Bij het naar buiten gaan wilde ik ook de blauwe lijn blijven volgen, maar dat betekende dat ik zou uitkomen bij een roltrap die de verkeerde kant opging..... "Hallo, waar gaat u naartoe?"  "Naar buiten!" "Dan moet u daar zijn!" ..... inderdaad, ik liep tegen de stroom in.... nou ja, stroom.... het was daar rustig, daardoor viel het mij niet op, maar slim was het niet van mij. 

Het ging allemaal wel wat langzamer dan in Purmerend, maar hier waren ook veel meer mensen die geprikt wilden worden.... en niet iedereen kwam voor de booster.... als ze voor meer verschillende dingen komen is de 1ste rij natuurlijk langer. 
Alles was goed aangegeven, overal stonden mensen de weg te wijzen, er waren heel vriendelijke mensen..... dus gewoon goed geregeld! En echt lang duurde het niet.... ik moest er om 14.40 zijn, ging 5 minuten eerder naar binnen en begon om 14.48 al aan mijn kwartiertje wachten, dus het ging echt wel vlot.... maar in Purmerend kon ik met de beide vorige prikken vrijwel overal zo doorlopen, dus dat ging nog sneller en was ik soms al geprikt voor de afgesproken tijd. 

Lekker weer naar huis, ik wist wat winkels in de buurt te vinden, maar dat had nu geen zin, alles was natuurlijk dicht. Wel thuis nog even naar de supermarkt....ik had niks dringend nodig, maar na zoiets heb ik vaak trek in wat lekkers en ik was al wat laat voor mijn tussendoortje..... dat kon ik mooi combineren, ik wilde geen snoep of chips..... ik koos voor een kaascroissant.... ook calorierijk, maar zoveel had ik nog niet op (ontbijt en lunch waren bescheiden) en een croissant is eten en niet snoepen of snacken..... dat voelt toch anders, het voelt niet als extra en dat is nou juist waar ik mijzelf niet teveel aan wil wennen. Dat tussendoortje moet ik toch nemen, dan nu wat vetter.... mag best voor een keer, morgen weer normaal. Mijn avondeten was weer bescheiden, dus dat compenseerde weer... ook voldoende beweging gehad, dus ik had het helemaal niet slecht gedaan! 

's Avonds nog wat kerstkaarten weggebracht...... niet zo veel, maar wel in 3 verschillende wijken, het lag dus allemaal wat ver uit elkaar. Bij het op volgorde leggen van de kaarten miste ik er eentje.... vreemd, ik dacht dat ik die geschreven had. Misschien tussen de post.nl-stapel geraakt? Dan zal hij niet aangekomen zijn, want vaak schrijf ik geen adressen op de kaarten die ik zelf wegbreng. Snel een nieuwe kaart geschreven.... de mooiste kaarten waren al op..... pech.
Nu elke dag een andere wijk..... soms meer wijken en als laatste mijn eigen straat.... dan is het al bijna Kerst. 

Nadat ik ook de PMD-container weggezet had was het genoeg voor deze zondag...... nog even de tv aan, laptop..... en dan slapen..... zonder wekker. 
Mijn arm voel ik, maar ik kan het geen pijn noemen...... geen probleem dus. Ik laat de prikker altijd kiezen welke arm want ik heb er toch nooit last van..... wel meestal een gevoelige plek , maar dat belemmert mij niet in mijn bewegingen. Tot nu toe is dat deze keer ook zo..... afwachten hoe het is als ik wakker wordt, het zal wel meevallen en anders heb ik pech.... gaat wel weer over. Meestal prikken ze links omdat ze gewend zijn aan die kant te staan/zitten. Ik ben links, maar dat maakt niet uit... ik heb zelfs het idee dat beweging ervoor zorgt dat ik er minder last van heb, dus dan is links juist gunstig voor mij. 

WELTERUSTEN ALLEMAAL  


2 opmerkingen:

  1. Jij bent binnen.Een hele toestand daar maar ja, niet te vergelijken met de binnenlanden natuurlijk. ☻☻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, de binnenlanden. Meer controle daar, meer mensen, meer mogelijkheden.... maar toch ging het vlot. De mensen hielden ook keurig afstand zonder dat het gezegd hoefde te worden en dat viel mij mee, had ik niet verwacht. Maar ondanks de drukte ging alles rustig aan en heel privé, geen mensen die al in je nek stonden te hijgen als je daar met je papieren stond.
    Gisteren (maandag) is de boosterpriklocatie in Purmerend geopend... daar konden wel al afspraken voor gemaakt worden, maar dat was voor mij dan al in januari. Eigenlijk gek dat er een aparte locatie voor moet zijn.... en niet zoals in de Rai alle vaccinaties op één adres. Het lijkt mij toch dat voor vaccinatie 1 en 2 de grootste drukte wel voorbij is.... bovendien wordt dat op veel plekken gedaan, daar zijn ook prikbussen voor die steeds in een andere plaats staan. Het werd in de Rai wel gescheiden gedaan (voor zover ik dat kon bekijken), maar in elk geval wel op één adres. Ik snap best dat ze niet overal oven veel plek hebben, maar desnoods met wat langere wachttijden, een deel voor de eerdere prikken en een (desnoods veel kleiner) deel voor de booster.... er is toch altijd keus uit meerdere mogelijkheden, dus mensen zonder eigen vervoer kunnen dan in elk geval naar een goed bereikbare plek. Ik hoor nu van mensen dat ze soms echt ver weg moeten zijn. Hiervandaan naar Alkmaar, Hem of Bussum vind ik niet logisch. Maar Zaanstreek/Waterland heeft nu Purmerend open is maar 2 boosterpriklocaties.

    Andere mogelijkheden voor mij waren na Kerst of in het nieuwe jaar, op voor mij lastige plekken en/of onmogelijke tijden/datum. En dit was hiervandaan echt eenvoudig met het ov.... met de auto zou ik niet eens weten hoe ik er moet komen en dan het parkeren nog.
    Ik ben blij dat ik hem gehad heb.... duurt 2 weken voor de bescherming optimaal is, dus ik ga goed beschermd het nieuwe jaar in (2 januari is het dan optimaal) 😂

    BeantwoordenVerwijderen