Zoeken in deze blog

zaterdag 4 december 2021

Dag Sint




 Jongens heb je 't al vernomen? 
Sinterklaas ik aangekomen!
Hij snoepte van de marsepein
...nu zit zijn tabberd niet meer fijn!

Om een beetje af te vallen
blijft zijn paardje in de stallen
en neemt Sint de benenwagen
Maar nu loopt hij steeds te klagen

Sint is moe en is chagrijnig,
reageert steeds heel venijnig!
Hij wil meer cadeautjes kopen
maar de winkels zijn niet open

Want 't is al 5 uur geweest
als Sint nog door de winkels sjeest
en hij moppert "Sodemieters
waarom moet ik weg heer Pieters?"

Pieters legt hem uit van 't virus...
"Zo is dat en zo zit het dus!
Ik zou u graag wat verkopen, 
maar ik mag niet langer open!" 

Sint die is in alle staten
loopt wanhopig door straten
zijn bril hangt aan één enkel oor
maar hij heeft het zelf niet door

Moe en koud, voeten met blaren
door elkaar gewaaide haren
drijfnat van de vele regen
op zijn zoektocht rust geen zegen

Die arme Sint weet het niet meer 
en loopt radeloos heen en weer
Morgen heeft hij cadeaus nodig
haast is dus niet overbodig!

Maar daar is Brammetje Kordaat
die even snel zijn hond uitlaat...
...gelooft zijn eigen ogen niet
als hij die sneue Sint zo ziet.

Hij loopt snel naar die oude man
"Sint....ik hoop dat ik u helpen kan!
Kom, loop maar even met mij mee
dan zet ik lekker warme thee!"

Daar zit Sint dan in Bram zijn huis, 
slaperig naast een warm fornuis
Slurpend drink hij zijn hete thee.
Ook het voetbad is hij blij mee.

Langzaam komt Sint weer bij zinnen 
en gaat zijn verhaal beginnen....
en besluit met "tot mijn verdriet
heb ik alle cadeaus nog niet!" 

Bram zegt: "Sint het is heel simpel
u slaagt echt met vlag en wimpel
als u bestelt bij een webshop
geloof mij, dat is werk'lijk top!"

Bram is blij dat Sint nu weer lacht
"Bram, dat ik daar toch niet aan dacht!
Op het net ben ik niet handig
dus jouw hulp is wel verstandig! 

Bram helpt en Sint is heel erg blij, 
voor iedereen is er wat bij!
En morgenvroeg om negen uur
zet de chauffeur het in de schuur.

Bram belt een taxi voor de Sint
en Sint is zo blij als een kind
de taxi breng hem snel en vlug
bij paard en alle Pieten trug.

En 5 december vieren wij
het feest en zijn wij heel erg blij!
En Sint kijkt heel tevreden toe,
ook hij is blij en heel erg moe. 

En maandag als hij jarig is
Ik weet het zeker en gewis
Dan zit Sint weer te genieten 
en viert hij feest met zijn Pieten

En dan gaat hij weer naar Spanje
hij vertrekt nu zonder franje
en dat is nog het meest rare
hij vertrekt zonder fanfare! 

Hij wordt dit jaar niet uitgezwaaid
't is jammer dat hij zo aftaait
Geen afscheidslied zal hij horen
geen gejuich klinkt in zijn oren.

Maar ja, hij is ook wel wat blij,
hij wil geen virus nu erbij!
Want Sint is echt al heel erg oud,
 dat is waar het virus van houdt!

Wat oude mensen zijn snel ziek
en het virus lacht zich een kriek.
virus ziet graag zieke mensen
iets leukers kan het zich niet wensen!

Dus daarom lieve oude Sint
wens ik u namens ieder kind
een goede reis en virusvrij
en maak ons volgend jaar weer blij.

Toch kunnen we uw afscheid zien
op onze tv-kijkmasjien!
Want omroep Pim is er weer bij
en daarvan word ik heel erg blij.

























2 opmerkingen: