Zoeken in deze blog

dinsdag 14 december 2021

Klantvriendelijk zijn is ook een vak

 


Wat kunnen bedrijven soms toch vreemd handelen. Ik had al mijn verzekeringen bij een bedrijf ondergebracht dat ineens vond dat ik wat anders moest hebben. Ik kreeg bericht dat alles naar een andere verzekering ging.... voor vragen kon ik bellen. Ja hallo zeg.... kan dat niet anders? Als ze mij goed informeren maar ik snap iets niet dan wil ik bellen, maar  als ik nauwelijks informatie krijg doe ik dat niet, ze moeten eerst zelf maar eens duidelijk zijn! 
Ik kreeg al nieuwe polissen via de mail.... ho... stop, ik wil dit niet! En alles verandert dan half januari.... verzekeringen die ik 1x per jaar betaal krijg ik dan voortaan allemaal in januari..... dat is niet handig! Jawel...... ze willen het beste voor mij..... zeggen ze..... maar ik denk dat het het beste voor hen is! Er stond ook nog dat ik per automatische incasso betaalde en dat ze dat dan ook doorgaven aan de nieuwe verzekering..... ik betaal die dingen niet automatisch.... als het 1x per jaar is is dat geen kleine rekening en dan wil ik dat ik genoeg geld op mijn rekening heb staan..... dus wil ik zelf kunnen bepalen wanneer ik betaal (binnen de termijn die er voor staat natuurlijk). Ondertussen blijkt dat ik wel gewoon een acceptgirokaart zou krijgen (dat kan ook niet zo lang meer want die worden afgeschaft).
Ik vind vooral de manier waarop dit gegaan is niet netjes...... dat kan anders! Dus ik wilde alles weghalen daar.....  een bedrijf dat zo omgaat met zijn klanten vertrouw ik niet meer!




Ik ben een administratief drama en van verzekeringen weet ik weinig. Officiële brieven snap ik vaak niet omdat er meestal dingen instaan die op 2 manieren op te vatten zijn.... meestal ben ik de enige die twee mogelijkheden ziet, maar goed, ik raak daar van in de war en heb dat al zo vaak gehad dat ik bij voorbaat al een beetje in de stress schiet bij dat soort brieven... o jee.... wat nou weer! Want soms staan er echt rare dingen in! De meest vreemde zin vond ik ooit in een brief van een pensioenfonds....."de uitkering van de wees wordt uitbetaald aan de in leven zijnde ouder"..... ik las het steeds opnieuw en snapte er niks van.... kreeg ik nu wel of niet wat voor Edwin? Ik weet niet wat een wees met een in leven zijnde ouder is.... volgens mij bestaat dat niet! 




Nou heb ik nog een neef...  nou ja, achterneef.. die in dat werk zit.... administratie en verzekeringen...... ik had hem heel lang niet gezien en het werd tijd om te kijken of hij mij nog herkende!
Dat was duidelijk, hij wist volgens mij meteen wie ik was en zo niet dan kan hij goed toneelspelen 😂..... leuk hem weer eens te zien. Alles wordt nu geregeld en mijn verzekeringen lopen voortaan via hem.... beter! Ik ga nu per maand betalen, want alles in januari gaat echt niet lukken. Ik was ongeveer een half uur thuis toen ik al gebeld werd door degene die dit gaat regelen, hij vertelde de mogelijkheden ..... en mijn autoverzekering is weer terug naar de verzekeringsmaatschappij die ik al had...... een paar minuten later had ik de bevestiging al! De andere verzekeringen volgen nog, maar dat komt ook goed.  Dit voelt beter. Ik ga ervan uit dat hij weet welke verzekering bij mij past en welke verzekering goed is..... het gaat in overleg maar dat zal meestal betekenen dat het er mee eens ben.  Daar weten ze wel hoe ze met klanten om moeten gaan! Supersnel geregeld.... de rest volgt nog, maar dat komt ongetwijfeld ook goed.




1 opmerking:

  1. Bert Bollebakker
    Wat een verhaal! Maar fijn dat het goed is afgelopen! 👍

    Ans Dekker-Martis
    Bert Bollebakker Ja, ik vond dat ik daar weg moest.... zo raar dat ze het zo deden.

    BeantwoordenVerwijderen