Zoeken in deze blog

zaterdag 18 december 2021

Wat gaat het worden?


 Mogelijk een harde lock down...... het verbaasd mij niet. Ik had mijn plannen voor de feestdagen ook nog een beetje vaag gehouden, want niks is zeker.  Ik ging uit van wat ik meestal doe.... kerstcadeautje is gekocht..... maar verder niks afgesproken. Ik wacht nog even de berichten af voor ik beslis wat het precies gaat worden. 
Wel zeker is dat ik morgen mijn boosterprik kan halen.... nou ja, zo zeker als mogelijk is.... als ik morgen ziek of dood ben gaat het niet door.
Met het ov, dat is naar die locatie het meest logische. 
Ik heb van beide eerdere prikken geen last gehad.... afwachten wat deze doet. Het zal wel weer goed gaan, maar garanties zijn er niet.... ik ken mensen die toch een paar dagen ziek waren.... van de booster weet ik het nog niet, maar wel van eerdere prikken. Dat vind ik geen probleem als het grotere problemen kan voorkomen. 




Weer allerlei reacties gelezen van voor- en tegenstanders van prikken. Ik moet zeggen dat ik veel tegenstanders steeds ongeloofwaardiger vind. De voorbeelden waar ze mee komen, de zogenaamde bewijzen die aan zouden tonen dat het gevaarlijk is....... het slaat meestal echt nergens op. 
Er zijn er bij die elk ziektegeval van familie en kennissen die gevaccineerd zijn als bewijs zien dat de prik gevaarlijk is. Eentje wist te vertellen dat ze zomaar iemand op straat zag neervallen.... tsja, dat heb ik ook wel eens gezien.... jaren geleden.  Hartaanvallen.... o ja? En die kwamen voor die tijd niet voor? 
Zelfs gordelroos zou je er van krijgen. Nou, dat krijgen alleen mensen die ooit waterpokken gehad hebben..... dat zijn natuurlijk veel mensen, maar zonder dat kan je het niet krijgen. Dat virus blijft in je lichaam zitten en slaat soms toe in de vorm van gordelroos.... meestal als iemand wat verzwakt is, stress heeft of om wat voor reden dan ook een verminderde weerstand heeft. Je zou kunnen zeggen dat misschien bij sommige mensen de weerstand na de prik iets minder is, want sommige mensen zijn ook ziek na de prik....of misschien hebben ze stress voor de prik.... maar dan is de prik niet de directe oorzaak van gordelroos. Als ze het door verminderde weerstand kregen is de kans groot dat ze het ook zouden krijgen als ze ziek worden van corona, want daar wordt je weerstand ook niet beter van. 
💖💖💖

Als ik morgen op weg ga voor de prik en mijn bus rijdt het water in breng ik het er misschien niet levend vanaf...... komt dan toch door de prik, want zonder die prik had ik niet in die bus gezeten. 

🎄🎄🎄

Ik kan niet beweren dat niemand problemen krijgt van de prik..... allereerst is het uitkijken voor mensen met ernstige allergieën, maar dat kan je bij de vragenlijst al invullen en dan komt er een arts langs. Zo'n reactie komt gewoonlijk snel, dus er kan meteen ingegrepen worden.
En daar is het kwartiertje wachten ook voor..... het kan ook voorkomen bij mensen die niet eerder dergelijke reacties kregen, dus voor alle zekerheid.... een kwartiertje wachten. Het gebeurt niet vaak, maar wel vaker dan bij andere vaccinaties (maar ik ken nog niemand die dat had). Verder zijn er een paar ernstige bijwerkingen bekend die maar heel weinig voorkwamen...... en het is in veel gevallen niet zeker of er andere oorzaken bijkomen.... misschien had iemand al aanleg ervoor, zijn er andere medicijnen die de kans op problemen vergroten...... dat zijn dingen die nog niet allemaal bekend zijn vaak, om de doodeenvoudige reden dat het zo weinig voorkomt. Maar de kans is nog steeds heel klein en ik ga er nog altijd vanuit dat de kans dat ik flink ziek wordt van corona vele keren groter is.... zoveel groter dat ik geen moment twijfel of ik hem moet gaan halen. 
💚💚💚

Nog steeds blijf ik erbij dat ieder het voor zich moet weten of ze hem halen.... ik heb liever dat iedereen hem haalt, maar ik zal niemand willen dwingen.... ik heb wel moeite met de onzinverhalen..... de verhalen waarvan een kind kan zien dat het nergens op slaat maar die toch geloofd worden. 
🎆🎆🎆

Maar misschien weer veel winkels dicht dus.... ik begrijp het. Natuurlijk is het jammer, maar ik was toch al voorzichtig..... ik winkelde wel weer en veel meer dan vorig jaar (toen kwam ik nergens, alleen in de supermarkt), maar toch nog beperkt en niet zomaar.... er is dan wel een reden voor, ik heb dan iets nodig. Alleen van de zomer heb ik mij in Arnhem een beetje uitgeleefd..... ik ben toen in veel winkels geweest, maar lette wel steeds op of het druk was en de cijfers waren toen flink gedaald en ik was 2x gevaccineerd.
💜💜💜 

Wat er verder gaat gebeuren? Afwachten maar! Kerst alleen? Ook goed, jammer.... maar ik vermaak mij wel! Met Oud en Nieuw hetzelfde..... in mijn eentje is het ook goed, er zijn belangrijker dingen in het leven. En omdat ik altijd de voordelen wil zien..... ik kan op tv kijken naar wat ik leuk vind! Dat kan ik natuurlijk normaal altijd al, maar als er op dergelijke dagen tv gekeken wordt wil ik wel graag iets zien waar ik blij van wordt en dat kan niet altijd als er meer mensen zijn. Ook geen ramp hoor.... het is niet als klacht bedoeld, maar alleen om aan te geven dat overal voor- en nadelen aanzitten en ik zoek de voordelen! En als er een goede reden voor is om alleen thuis te zijn is het anders dan alleen zijn omdat niemand het samen met mij wil vieren. 
Ik ben eigenlijk meer van de spelletjes op dat soort dagen.....  ik hou van spelletjes en als kind al speelde ik ze in mijn eentje als er niemand mee wilde doen. Soms gewoon om te proberen een zo hoog mogelijke score te halen... zoals bij sjoelen, maar soms speelde ik dan voor meer mensen..... dat kon ook. 
En quizspelletjes kan ik ook alleen doen...... er is alleen geen winnaar, maar het is wel leuk om mijzelf te testen op mijn kennis! 
Niemand hoeft zich dus zorgen te maken om mij als ik die dagen eventueel alleen moet vieren..... ik vermaak mij wel! 
Maar misschien kan dat wel gewoon doorgaan, ik hou overal en nergens rekening mee!
🎇🎇🎇

Vandaag een verjaardag, die gaat nog door...... ik hoef niet ver, ik kan het zelfs kruipend nog bereiken! 
Even gezellig....en  ik zie wel of het druk is..... bij teveel mensen blijf ik niet lang, handig dat het zo dichtbij is. Maar normaal doe ik dat ook al vaak.... als er gezocht moet worden naar zitplaatsen maak ik ruimte door weg te gaan (tenzij ik zelf net binnen ben, dan is het ook zo raar om meteen weer te vertrekken).  Ik zie wel hoe het loopt, in elk geval is het gezellig. 
De cadeaus zijn ingepakt, alles zit in een tas..... ik ben er klaar voor!  
🎅🎅🎅







Geen opmerkingen:

Een reactie posten