Zoeken in deze blog

dinsdag 12 april 2022

Dinar


Dinar, de grootste hond van Edwin is vannacht overleden. Hij leefde nog toen Edwin thuiskwam, maar er was duidelijk iets niet in orde, hij reageerde nauwelijks en even later stierf hij.
Je weet dat als het goed is je je huisdieren overleefd, maar het is toch altijd triest. 
Dinar was echt een lieve hond, heel aanhankelijk, kroop graag dicht tegen iemand aan en was altijd de eerste die doorhad dat de baas eraan kwam.... hij leek ook te kunnen klokkijken (oké, Edwin heeft geen klok hangen, maar toch....), want vaak stond hij al op de uitkijk. Hij was een schoothond, hoewel hij daar eigenlijk te groot en te zwaar voor was.
Hij trok altijd erg als ik hem uitliet, maar dat werd minder toen hij ouder werd. 
Ooit liet ik hem uit toen hij even weigerde mee te komen en zijn kop zo door zijn halsband schoot.... ik schrok.... gelukkig was het ergens waar hij niet meteen de weg op kon lopen, maar toch... het was wel mogelijk! Maar hij merkte niet eens dat hij los was, dus ik kon hem zo pakken, alleen vastmaken was nog wel lastig omdat ik Laila ook mee had, dus ik had mijn handen niet vrij. Later hadden ze allebei een tuigje, wat natuurlijk veel prettiger voor ze is. 

Het was al duidelijk te merken dat hij ouder werd.... stapte hij voorheen zo soepel op de bank dat je het amper merkte, nu ging dat stunteliger en plofte hij neer. Zo waren er meer dingetjes.... hij werd duidelijk ouder. 
Het zal voor Laila (het veel kleinere hondje) ook vreemd zijn. Lila lijkt zich altijd minder te hechten aan anderen, maar haar maatje weg zal toch vreemd voor haar zijn lijkt mij. Laila is een 'lang leve de lol'-hondje .....die lijkt soms nauwelijks door te hebben wat er om haar heen gebeurt...... als het maar gezellig is. 



En voor Edwin zal het zeker wennen zijn..... Dinar was zijn grote vriend! 

6 opmerkingen:

  1. Hoi Ans en Edwin

    Ik lees nog regelmatig mee hier op jouw blog. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van Dinar. We zullen hem
    missen😢♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karin, dank je wel!
    Het zal raar zijn zonder Dinar.... echt een lief beest!
    En de aandacht die hij opeiste door met zijn poot te slaan.... 'toe, haal mij nou even aan'.... en beledigd kijken als ik dat niet deed.
    Hij was wel al rustiger geworden, duidelijk ouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verdrietig nieuws!! Heel veel sterkte Ans en Edwin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel..... altijd moeilijk, ook al wat je dat dat moment ooit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yvonne Willen
    ach, heel veel sterkte

    Ans Dekker-Martis
    Yvonne Willen dank je

    Els Niet Bekend
    Heel veel sterkte

    Ans Dekker-Martis
    Els Niet Bekend Dank je

    Anton van Batenburg
    Sterkte

    Ans Dekker-Martis
    Dank je

    Joke Wiering
    sterkte ans

    Ans Dekker-Martis
    Joke Wiering dank je

    Yolanda Vis
    Sterkte!

    Ans Dekker-Martis
    Yolanda Vis dank je

    Ria Baars
    Heel veel sterkte

    Ans Dekker-Martis
    Ria Baars dank je

    Susanne Bout
    Ach, wat naar. Sterkte voor jullie. 🙏🍀

    Ans Dekker-Martis
    Susanne Bout dank je

    Henriette Hartman-Kompanje
    Ach wat triest , je weet dat het eens zover zal zijn , maar toch hé , veel sterkte allemaal .

    Ans Dekker-Martis
    Henriette Hartman-Kompanje Dank je wel..... ja, het hoort erbij, maar als het zover is is het schrikken

    Hilda van Nieulande
    Afbeelding: Tender thoughts and sweet memories .... so sorry for the lost of your loyal friend

    Ans Dekker-Martis
    Hilda van Nieulande Dank je

    Geja Staal
    Sterkte ermee!

    Ans Dekker-Martis
    Geja Staal Dank je

    Elisabeth van der Ark
    Sterkte.

    Ans Dekker-Martis
    Elisabeth van der Ark Dank je. Het hoort erbij als je huisdieren hebt, maar het is toch altijd weer naar.

    Elisabeth van der Ark
    Ans Dekker-Martis ik weet er alles van.

    Ans Dekker-Martis
    Ja, ik weet het...... en juist honden kunnen zo aanhankelijk en aanwezig zijn. Dat is bij een goudvis toch anders.

    Elisabeth van der Ark
    Ans Dekker-Martis Yep.

    Pat Ricia
    Sterkte Ans. Ook voor jou zal het wennen zijn nu Dinar er niet meer is.

    Ans Dekker-Martis
    Ja, hij was duidelijk aanwezig en erg lief. Al was Edwin maar even naar de auto, dan bleef hij al zielig naar de deur kijken..... erg aanhankelijk.
    Het hoort erbij als je huisdieren hebt, gewoonlijk overleef je ze, maar het was nogal onverwachts. Hij werd wel duidelijk ouder, maar dit verwachtte ik nog niet.

    Pat Ricia
    Ans Dekker-Martis een definitief afscheid komt nooit gelegen maar dit was inderdaad wel heel abrupt. Ergens voor Dinar wel heel prettig. Geen nodeloos lijden in elk geval.

    Ans Dekker-Martis
    Pat Ricia Helemaal waar. En ik denk dat Dinar er meer last van zou hebben als Laila er niet meer zou zijn dan andersom. Dus ook goed dat Dinar als eerste ging.

    Pat Ricia
    Ans Dekker-Martis nu maar hopen dat Laila geen moeite heeft met alleen zijn.

    Ans Dekker-Martis
    Pat Ricia Ik denk dat dat meevalt..... ik zeg altijd dat als je haar bij wildvreemde mensen neerzet zij gewoon doorgaat.... als ze maar aardig zijn en haar eten geven.
    Ze lijkt niet zo te hechten aan mensen (ze vind gewoon iedereenlief die aardig is) en dan misschien ook niet aan Dinar. Ze zal misschien wel eens kijken waar hij is..... zo van "hé, komt Dinar niet mee?" maar meer niet denk ik. Maar de tijd zal het leren.

    Pat Ricia
    Ans Dekker-Martis dat is zo!

    Hilde de Jongh-Meulbroek
    Jeetje wat rap ineens. Mankeerde hij wat? Sterkte ❤️

    Ans Dekker-Martis
    Hilde de Jongh-Meulbroek Nee, hij werd wel duidelijk ouder..... dat viel mij wel op. Nou ja..... beter zo dan dat hij elke keer weer opgelapt moet worden.

    Ronald Stolk
    Ans Dekker-Martis .sterkte met dit grote verlies

    Ans Dekker-Martis
    Ronald Stolk Dank je wel

    Geertje Vos
    Sterke lieve Ans

    Ans Dekker-Martis
    Geertje Vos Dank je

    Irma Meijer
    Verdrietig nieuws! Sterkte voor jullie!

    Ans Dekker-Martis
    Irma Meijer Dank je.

    Geertje Vos
    afbeelding 'Sterkte'

    Theodora Ederzeel
    Wat naar Ans! Ik wens je veel sterkte!

    Ans Dekker-Martis
    Dank je

    Rini de Weijze
    Sterkte Ans dat is toch ook een echt gemis.

    Ans Dekker-Martis
    Dank je Rini, ja.... het was echt een lief beest, dus het is zeker een gemis. Zo gaat het met huisdieren..... je weet dat het een keer gebeuren gaat, maar het is op zo'n moment toch schrikken.

    BeantwoordenVerwijderen