Zoeken in deze blog

zaterdag 2 april 2022

Rommelen in de kou


 Het was gezellig op de rommelmarkt, maar koud......  in het begin zaten we nog in de zon, dat scheelde veel, want hoewel er een koude wind was, heeft de zon wel al veel kracht, bij elke wolk voor de zon viel dat verschil meteen op. Het was van 10 tot 16 ...... ik was er ruim op tijd en vond tot mijn verbazing een parkeerplek in die smalle straat. 
Vriendin en dochter kwamen ook net aanfietsen en we gingen de boel neerzetten. Mijn autootje zat helemaal vol, het was passen en meten om alles erin te krijgen ...... ik hoopte wel dat ik niet alles weer hoefde in te laden. De wind was ons aan het pesten, prijskaartjes en spullen gingen er af en toe vandoor. 



Ik was nog bezig toen iemand al iets wilde kopen (eenheidsprijs.... alles 1 euro)..... maar hij wilde betalen met 20 euro...... oeps, ik had niet veel wisselgeld, dan zou ik meteen er doorheen zijn, dus ik zei "Neem maar mee, misschien komt u nog een keer langs en anders is het pech gehad!"
En jawel, hij kwam later keurig zijn euro betalen. 
Veel meer heb ik ook niet verkocht.....  ik denk dat ik 5 verdiend heb.
Ik heb nog wat dingen weggegeven...... ik had een doos waar alles inging wat we niet weg wilden gooien, maar waar we toch ook nauwelijks iets voor konden vragen. Vriendin gooide er nog wat leuke dingen bij, waaronder een erg leuke grote koektrommel, die ik wel zou willen hebben..... al ik ruimte in mijn kast had. Nee..... ik nam hem niet mee! Gelukkig nam iemand anders hem mee!



Er zijn toch wat dingen uit die doos meegenomen..... weg is weg. Een jongetje dat een paar petjes terug kwam brengen die weggewaaid waren vond één van de petjes erg leuk...."Neem maar mee!" . Geen enkel boek heb ik verkocht..... en volgens mij had ik voor wel 30 kilo aan boeken mee (grove schatting 😂)...... er zat een serie boeken bij, ik dacht 12 of 14 boeken..... heel zwaar.... vol met foto's van verschillende landen en de nodige info natuurlijk. Het gaat per werelddeel (incl. Oceanië) en de meeste in meerdere delen.... dus een flinke stapel. En 1 boek is al zwaar, dus die hele serie is niet te tillen.... ik had ze dan ook over verschillende bakken verdeeld in mijn auto..... anders zou de doos of het krat het niet houden. 
Ik kon ze dus weer mee terug nemen..... ik zal binnenkort weer wat gratis aanbieden via Facebook, misschien vind ik nog een liefhebber. Bij het oud papier vind ik zonde! Daar zijn ze te goed voor. Er komen misschien nog meer rommelmarkten waar ik ga staan, ik zie wel. 
En anders gaan ze eind augustus naar de rommelmarkt van de kerk (als die weer doorgaat). 
Ze zijn wel oud, maar ik kan mij voorstellen dat er toch wel liefhebbers voor zijn.... de foto's zijn nog steeds mooi.... oud of niet... het zijn lekkere 'inkijkboeken'. 
En zo had ik meer boeken... echt wel veel mooie boeken, maar er werd niet eens naar de boeken gekeken. 
Na een uur of  één schoof het zonnetje uit ons zicht en zat de overkant in de zon..... nu werd het bij ons echt koud, de warme thee hielp niet meer. We besloten niet tot 4 uur te blijven zitten, maar gingen tegen half drie inpakken. het werd al steeds rustiger. Een ander volgde ons voorbeeld en ging ook inpakken. 
Ik had hulp met sjouwen, dat scheelde..... bedankt helpers!!!!
Toen ik thuis uit de auto stapte viel er natte sneeuw....... al eerder dacht iemand sneeuw te zien, maar die vlokken had ik gemist, maar nu was het duidelijk..... sneeuw terwijl de zon scheen. 
Het was nog geen drie uur....... tijd genoeg om even lekker op de bank te liggen om bij te komen en door te warmen. Ik had wel een warm hoofd gehouden, want ik had al die tijd een idiote hoed opgehad..... een soort grashoed met zonnebloempjes..... dat was om de zon te lokken natuurlijk.... en wat vrolijkheid toe te voegen..... gewoon is zooooo saai! 
Op de bank sliep ik snel....... en werd pas om 10 voor 7 wakker....... nog niks opgeruimd en de helft van de spullen nog in de auto. Eerst maar wat eten, morgen is er weer een dag! Eerst even goed de spulletjes uitzoeken en wegzetten op een plek dat ik het zo kan pakken (voor een evt. andere rommelmarkt).... in zo weinig mogelijk dozen en even apart houden wat ik op facebook ga aanbieden. 
Maar goed..... niet rijk geworden, maar toch wel iets kwijt..... niet veel, maar alle beetjes helpen en ondanks de kou was het toch een gezellige dag!
Heel veel mensen gesproken die ik lang niet had gezien.... ook weer leuk.

1 opmerking:

  1. Ronald Stolk
    Ans Dekker-Martis was zeker koud,heb je nog kunnen verkopen ?

    Ans Dekker-Martis
    Ronald Stolk Niet zo veel, maar toch weer wat weg.

    Ronald Stolk
    Ans Dekker-Martis heb ook rondje gelopen. Maar veel kleding. Weinig hebbedingetjes

    Ans Dekker-Martis
    Ronald Stolk Ik had juist geen kleding..... nou ja, alleen een badpak

    Hilde de Jongh-Meulbroek
    Jammer dat heel veel weer mee terug moest! Wat voor boeken heb je allemaal?

    Ans Dekker-Martis
    Hilde de Jongh-Meulbroek Echt van alles wat..... veel Agathr Christy, wat oude Havank en Saints, streekromans, een tuinboek, een boek over Frankrijk en dus veel boeken over allerlei landen en meer

    Ilona Kleisen
    Wat heb je allemaal nog?

    Ans Dekker-Martis
    Ilona Kleisen Eigenlijk vrijwel alles nog wat er lag toen jij langs kwam.

    Janine Klein
    In de Grote Kerk is ook altijd boekenmarkt. Opbrengst is voor de kerk. Misschien kun je daar wat kwijt als je wilt ruimen? Of een keer een kraam op de maandelijkse @Flea & Sunday markt in de Bierderij?

    Ans Dekker-Martis
    Janine Klein Ja, de kerk is ook een idee, daarom dacht ik al aan die rommelmarkt.

    Giusy Scarfo
    Wat ik leuk vind, zijn de buurtboekenkastjes die je tegenwoordig in veel plaatsen tegenkomt. Hier in Duiven zie je in elke wijk wel een boekenkastje. Wij hebben er ook weleens over zitten denken om zoiets voor de deur te zetten. Maar ja, het moet dan wel waterdicht zijn. In een wijk hier hebben ze daarvoor een oud konijnenhok gebruikt, ook wel slim.

    Ans Dekker-Martis
    Giusy Scarfo Ja, die vind ik ook leuk. Degene die deze markt organiseerde heeft er ook één en ook heel veel boeken voor kinderen. Zij doet toch veel leuke dingen.
    Zo'n markt schijnt eenvoudig te zijn als je het in de tuinen doet, dan is er meen ik geen vergunning voor nodig..... en elk geval zijn er dan niet allerlei problemen ..... het is wel verboden om eten of drinken te verkopen, maar verder mag er veel. Het zal misschien per gemeente wel iets verschillen, maar dit is simpel.
    Zo'n minibieb wil ik ook wel, maar inderdaad...... een goede waterdichte kast is wel nodig! Het is er daarom nooit van gekomen. Bij Edwin is (of was?) er ook één in de straat.
    Er zijn ook dergelijke kasten voor andere dingen, zoals planten/stekjes en voedsel (blikken en potten e.d. die anders niet op komen, vooral in kerstpakketten zitten nog wel eens dingen die mensen niet willen, maar een ander wel.

    Giusy Scarfo
    Ans Dekker-Martis ja, zulke kastjes hebben we hier ook, we brengen er nog wel iets naartoe.

    Ans Dekker-Martis
    Ja, ik vind het goede ideeën

    BeantwoordenVerwijderen