Zoeken in deze blog

dinsdag 31 mei 2022

Daar ben ik weer...


 Zaterdag was ik weer naar een verjaardag...... mijn broer vierde zijn verjaardag. 
Om een uur of vier ging ik er naartoe, een mooie tijd vond ik. Ik had de hele dag al hoofdpijn, dus het was lekker om de rest van de dag eerst rustig aan te doen, niet dat het daar van over ging, maar het bleef beperkt. 

We waren met een klein groepje........een soort familiereünie. Gezellig
Er stond allerlei lekkers op tafel......  ik had eerst niet zoveel trek en ik neem niks uit gewoonte. 
Maar ja, toen werd de peppadew met roomkaas wat dichterbij geschoven ...... en daar ben ik gek op. 
Ik nam er eentje en kreeg de smaak te pakken..... en er kwam meer voorbij waar ik trek in kreeg. 
Toen ik om een uur of half  acht naar huis ging hoefde ik niet meer te eten..... ik nam alleen nog wat sla. 
De zondag was ik er niet echt..... ik was traag.... en maandag (toen was mijn broer echt jarig) werd een slaapdag. ... pas in de namiddag was ik er weer..... een stuk fitter en geen hoofdpijn meer.

En ik ben nog steeds niet naar de Action geweest voor plastic bakken.... en nog niet naar de Praxis voor verf....  het komt er niet van omdat ik mij daar nog niet fit genoeg voor voel en ik verder nog veel te doen heb. 
Maar goed.... dat komt nog wel. De bakken heb ik wel nodig, maar ik heb ook nog wat dozen die ik zolang kan gebruiken..... en de verf...... die heb ik pas nodig als de ramen erin zitten, dus dat heeft nog geen haast. Ik zoek groen en groen ....plus geel en geel.  Dat kan ik niet via internet bestellen, daarvoor moet ik echt in de winkel zijn. 

Nog steeds knap ik toch wel op, met af en toe een mindere dag (maar dat hoort erbij).... en ik ga vandaag maar eens een hoestdrank halen, want het blijft vastzitten.

Ik ga langzaam maar zeker toch door..... ook kleine klusjes helpen!
Het belangrijkste is op dit moment de zolderkamer..... de andere ruimtes zijn redelijk..... ik kan niet nu al alles bij het raam weghalen, dan kan ik nergens meer langs.... dat kan pas op het laatst. 
In de zolderkamer heb ik al het één en ander gedaan, maar daar moet echt nog wel veel gebeuren. Ik denk dat ik daar deze week (als ik mij goed voel) wel genoeg mee opschiet dat als het echt nodig is ik de rest wel even opzij kan schuiven. Als ik hele dagen door kon gaan zou ik al lang klaar zijn, maar ja.... het gaat met kwartiertjes en halve uurtjes tegelijk.... soms een uurtje..... maar zo kom ik er ook! 

In de keuken staan ook kastjes voor het raam..... dat kan natuurlijk ook pas op het laatst. Ik weet nog niet wanneer ze komen en het mag van mij nog een paar weken duren, maar ik kan niet alles al te ver van tevoren opzij halen. Dus kort van tevoren is er ook nog veel te doen.

En nu is het alweer dinsdag..... redelijk fit wakker geworden..... de zon schijnt, klaar voor een nieuwe dag!






6 opmerkingen:

  1. Hilde de Jongh-Meulbroek
    Ik wil je komen helpen hoor! Dan gaat het ff sneller misschien

    Ans Dekker-Martis
    Heel lief, maar uitzoeken moet ik zelf..... maar als het nodig is weet ik je te vinden, dat kan zijn als ik op het laatst heel veel opzij moet schuiven!
    Gefeliciteerd met je oudste trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Langzaamaan...
    ik kan ne voorstellen dat het verveelt en je weer graag je fitheid terug zou willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, maar het gaat steeds beter, vandaag best veel gedaan in vergelijking met voorgaande weken.... en lekker opgeschoten.
    Dat voelt goed!
    En hoe gaat het met je ogen? Al wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, ik heb het al op je blog gelezen..... verbetering dus, maar nog niet over.

      Verwijderen
  4. :-) Gaat wel goed vooruit. Niet te lange stukken schrijven of lezen.

    BeantwoordenVerwijderen