Zoeken in deze blog

vrijdag 28 februari 2020

Corona?


Met dank aan Patty Knip

Wat een gedoe met dat Coronavirus. Natuurlijk moet het in de gaten gehouden worden en moeten ze zoeken naar een remedie of vaccinatie...... niemand wil ziek worden.
Corona vind ik eigenlijk een te vriendelijk benaming voor een virus.
Informatie is altijd goed, maar bij sommige mensen veroorzaakt dat paniek, die horen alleen iets over dood en snelle verspreiding......de rest horen ze al niet meer.

Het verspreid zich  vrij snel...... maar dat doet griep ook. Er overlijden mensen, maar ook door griep!
De meeste mensen die overleden mankeerden al iets, waren niet echt gezond of op leeftijd en om die reden verzwakt (ook net als bij griep)........ en natuurlijk kan je als je pech hebt overal aan doodgaan.....als een gescheurde teennagel een infectie veroorzaakt kan dat ook fataal zijn!

Het grootste probleem is denk ik dat ze er nog te weinig van weten, niemand antistoffen heeft..... het zich daardoor vrij snel verspreid en de maatregelen doen veronderstellen dat er een nieuwe pestepidemie aan het ontstaan is.

De mondkapjes lijken mij onzinnig, tenzij je met zieken omgaat! Om zomaar mondkapjes te gebruiken..... ik zie het niet zitten!  De kans dat het hier komt is vrij groot, het is al in Nederland (eentje......en ondertussen twee..... en 29/2  staat de teller op 7 .......3 uit één gezin in Loon op Zand, 3 in één gezin in Diemen en een vrouw in Delft.....ze zijn allemaal in Italië geweest), maar niet iedereen wordt er ziek van waarschijnlijk. Er zullen vast mensen zijn die besmet zijn (geweest), maar nergens last van hadden, zoals met griep ook gebeurt. Ik vermoed dat je beter iets van het virus kan oppikken waardoor je antistoffen kweekt dan dat je je er zo voor afsluit dat je er totaal geen weerstand tegen kan opbouwen. Natuurlijk weet je niet of je al antistoffen hebt, maar als je je van alles en iedereen afsluit krijg je die vast niet en binnen blijven is ook niet gezond.  Bij de meeste (alle?) virussen werkt het zo dat je weerstand ertegen kan opbouwen, dus dat zal vast bij deze ook wel zo zijn....hoop ik!

Ik snap de quarantaine nog wel een beetje, maar ik ben bang dat dat niet voldoende is. Je kan niet alles tegenhouden.
Zolang iemand geen ziekteverschijnselen heeft kan hij het (waarschijnlijk!) nog niet verspreiden. Ze weten dat nog niet helemaal zeker, maar in elk geval is de kans kleiner.
Ik denk dat de beste kans om niet ziek te worden is: Gezond leven! Lekker naar buiten,beweging,  gezond eten, voldoende slaap en vooral nu goed en regelmatig handen wassen. Neem evt. wat extra vitamines....maar niet overdrijven.....een half potje vitamines naar binnen gooien is NIET gezond, veel vitamines veroorzaken problemen bij een te hoge inname.
Het hoesten in de elleboog is al langer een aanrader en ik vind dat ook logisch.......vooral als je rechts bent...... daarmee geef je een ander een hand en dat is niet fijn als je daar net in gehoest of geniest hebt.
Let in elk geval op dat je als je je ziek voelt niet op bezoek gaat bij mensen uit de risicogroep!
Het schijnt dat het virus alleen van persoon op persoon overgebracht kan worden, niet via spullen en niet door de lucht, je moet dus dichtbij iemand zijn om het over te krijgen en het virus blijft alleen in leven op mensen (als ik goed ben geïnformeerd!), dus de deurkruk levert waarschijnlijk niet veel problemen op.
Het lijkt dus allemaal wel mee te vallen! Neemt niet weg dat ik ook hoop dat het wegblijft...... maar gelukkig ben ik minder vatbaar sinds ik de griepprik krijg...... want na een flinke griep was vroeger mijn weerstand zo gekelderd dat ik met alles wat maar heerste onmiddellijk meedeed...... nu fiets ik er vaker zonder problemen doorheen, dus ik kan wat meer hebben. En ach, mijn opa Martis heeft ook de Spaanse griep overleefd!

Maar het is allemaal afwachten......misschien lig ik morgen doodziek op bed met corona......(en dan bedoel ik niet het biertje, want ik drink geen alcohol)...misschien leef ik volgende week  niet meer.....ik ben van plan het nog even vol te houden, een jaar of 20,  maar dat heb ik niet helemaal zelf in de hand.....en uiteindelijk moet ik toch ergens aan doodgaan, want niemand heeft het eeuwige leven.

Voor alle zekerheid groet ik jullie allemaal en wens jullie het allerbeste...... blijf lachen en geniet van het leven zolang er nog iets te genieten is! Kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt.....let op de mooie dingen en probeer daar blij van te worden! Even oefenen.....en dan het gaat vanzelf....dan ga je blijer door het leven!  Het leven kan ook bij tegenslag nog mooi zijn als je de mooie dingen wil zien!
Ik hou van witte en gele bloemen!

Muziek:
Morgenstimmung Peer Gyntsuite-Grieg
Mijn gebed van D.C. Lewis
I did it my way van Frank Sinatra
Ik zie een poort wijd open staan (kerkmuziek)
We'll meet again van Vera Lynn
Time to say goodbye- Andrea Bocelli.


28 februari:
Guust Flater (bestaat sinds 28 februari 1957)
Sterrenkijkdagen
Dag diversiteit in het jeugdwerk
Sta op tegen pesten-dag
Dag van de pakketbezorger



Quote van de dag:



4 opmerkingen:

  1. Het probleem zal voor de economie nadelig zijn. Wanneer in een groot bedrijf plotseling een groot deel van de productie stilligt kost dat veel geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zeker en voor de economie helpt geen aspirientje.
    Veel mensen slaan nu alvast extra boodschappen in voor het geval dat! De mondkapjes zijn niet aan te slepen, net als desinfecterende handgel......ik doe hier niet aan mee, de mondkapjes vind ik onzin en extra voorraad heb ik altijd in huis, handgel heb ik ook nog wel en anders is gewone zeep ook goed.
    Voorlopig maak ik mij nog geen zorgen.
    Maar inderdaad, de economie is een heel anders verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar de ik ook niet aan mee. Ik ben met de carnaval niet verder geweest dan naar schoonzus die thuis zat, heb geen feestbeesten/vakantiegangers getroffen.
    Eventueel laat ik de boodschappen bezorgen.

    BeantwoordenVerwijderen