Zoeken in deze blog

woensdag 10 november 2021

Van de hak op de tak...

 Al een paar dagen sliep ik weer erg onregelmatig. Ik werd bijv. Dinsdagochtend om 1 uur wakker en kon niet meer slapen.... ik was wel slaperig, maar niet slaperig genoeg blijkbaar. Ik besloot dat maar wat te gaan doen, er lagen nog genoeg nuttige bezigheden te wachten op mij. Ik hoopte dan 's morgens nog een paar uur te kunnen slapen maar ook dat lukte niet. Toch.... in de middag kwam het ineens en heb ik toch nog 2 uurtjes slaap kunnen pakken. Ik ging 's avonds naar de muziekrepetitie..... ik kon eerder beginnen om Sinterklaasliedjes te oefenen voor de intocht van zaterdag, maar ik doe niet mee.... ik red dat gewoon niet en ik doe dergelijke dingen niet meer als ik er daarna 2 dagen last van heb. Jammer, ik ben altijd gek op alles wat met Sint en Piet te maken heeft, maar ik kijk wel tv. 
Daarna de gewone repetitie, veel gespeeld! Ik speelde niet echt lekker, want mijn kroon zat nu duidelijk los, hij wiebelde en dat speelt lastig en vermoeiend. Na afloop nog even oefenen voor Remembrance day..... dat is komende zondag..... nou ja officieel donderdag, maar het wordt altijd doorgeschoven naar de zondag die het dichtst bij de 11de is.  We doen dat elk jaar met een klein groepje muzikanten. Vaak ben ik er niet bij omdat het dan in het weekend valt dat Edwin zijn verjaardag viert, maar dit keer kan ik wel, dus ik oefende deze muziek wel mee. Het is altijd beter om dat toch weer te oefenen, een deel van die muziek wordt maar zelden gespeeld (zoals 'Land of hope and glory' en het 'God save the queen' ). Die laatst is vrij eenvoudig, maar die moet gewoon goed zijn, dus even doornemen. 
Ik was helemaal af toen we klaar waren. Thuis zocht ik muziek uit, want er was weer wat kerstmuziek voor mij gevonden en ik stuurde iemand een bericht met wat ik nu nog miste. Even een mailtje naar de tandarts want er moet toch iets gebeuren aan die kroon.  Ik zat op de bank, de laptop stond naast mij...... ik deed even mijn ogen dicht........... en werd tegen vieren wakker.....in een rare houding en verkleumd, ook al had ik wel een dekentje over mij heen getrokken. Volop licht aan, zelfs in de gang brandde de lamp nog  Ik merkte dat ik te weinig had gedronken, dus even snel een glas water. Ik was weer te wakker om te slapen en te slaperig om wakker te zijn. Dan maar even de laptop pakken. Er was antwoord over mijn berichtje over kerstmuziek, ik had niks gemerkt, ik had heel vast geslapen, zo'n 4 uur achter elkaar. Nog wel tekort, maar ik had 's middags ook even geslapen. Ik val zo vast wel weer in slaap.... ik wil niet te laat wakker worden i.v.m. een mogelijke reactie van de tandarts.....  dus de wekker dan maar zetten. Stel dat ik 's morgens al mag komen en ik zie dat pas als ik er al had moeten zijn! 




Ik dacht nog even na over de QR-pas...... ik snap niet zo goed dat sommige mensen het privacygevoelig vinden. Ik snap wel dat ongevaccineerden er niet blij mee zijn omdat ze zich steeds moeten laten testen, maar privacygevoelig..... die snap ik echt niet. 
Als mijn QR gescand wordt dan weten ze dat ik A.M in mijn voorletters heb. Ze weten ook dat ik 9 oktober jarig was (maar niet hoe oud ik ben). 
Verder weten ze dat ik of gevaccineerd ben of corona heb gehad of negatief getest ben......  ze weten dus niks, alleen dat ik naar binnen mag. 
Ik weet dit eigenlijk van iedereen.... iedereen is of gevaccineerd, of negatief getest, of heeft corona gehad en is genezen (of een combinatie hiervan).  Ik weet door de code alleen dat iemand niet positief getest is, anders kwam er geen groen vinkje.... dat is eigenlijk het enige dat ik weet en dat vind ik best wel belangrijk om te weten. En als er geen groen vinkje komt kan dat ook verschillende redenen hebben dus ook dat zegt weinig. Maar ja, van de gevaccineerden en eerder genezen mensen is het mogelijk dat zij ook besmet kunnen zijn, maar zij hoeven zich niet te laten testen (tenzij er een reden voor is.... ziek, huisgenoten met corona etc. .... maar als zij dat niet doen kunnen ze toch naar binnen... helaas) ...... en mensen die negatief getest zijn kunnen ondertussen positief zijn, dus 100% veiligheid geeft de code niet, maar het verkleind de kans op besmetting wel, zeker als mensen zich aan alle regels houden (en dus soms ook testen als je gevaccineerd bent, zeker als er reden is om te laten testen, maar zo nu en dan een zelftest helpt ook al). Het enige wat ik dus van mensen met een groen vinkje zeker weet is dat ze niet positief getest zijn...... maar verder weet ik hetzelfde wat ik van iedereen weet..... het is het één of het ander.....  of nog iets anders. 
Ik vind wel eens dat er te moeilijk gedaan wordt over privacy. Natuurlijk hoeft niet iedereen alles van mij te weten...... maar het gaat soms om dingen waar ik de gevoeligheid niet van inzie.  

Misschien moet ik voortaan maar altijd een zonnebril opzetten..... anders zien mensen dat ik bruine ogen heb en dat is privé, hoeft een ander niet te weten.  En een muts op zodat ze mijn haar niet zien.... dat is wit.... of wit geverfd..... en ik wil niet dat ze dat weten. Hoe verberg ik dat ik dik ben? Eigenlijk vind ik dat ze dat ook niet hoeven te weten. Dat ik klein ben kan ik een klein beetje oplossen/verbergen door plateauzolen....... hoewel dat natuurlijk ook te zien is. En het gaat de mensen niks aan dat ik gek op geel ben, dus ik koop geen gele kleding meer en ga in huis alles rood schilderen. Ooit kreeg ik de uitslag van een bevolkingsonderzoek..... ik moest verder onderzocht worden. I.v.m. met de privacy was het niet doorgegeven aan de huisarts! 😕 Volgens mij hoort mijn huisarts dat nou juist wel te weten. Maar het wonderlijke was dat ik papieren moest meenemen en ik kon aan mijn huisarts vragen wat ik nodig had! Dus hij mag het niet weten, maar ik moet hem wel vragen wat ik nodig heb  ... "Dokter, ik heb papieren nodig, u weet wat ik nodig heb.... nee ik zeg niet waarvoor, dat mag u niet weten!" 😂

Natuurlijk hoeft niet iedereen alles te weten...... maar ik kan niet als anoniem persoon door het leven gaan. Ik zal hier mijn adres en telefoonnummer niet plaatsen, dat vind ik dan weer niet nodig. 
Ik schrijf hier veel over mijzelf, maar ik schrijf ook heel veel niet! Uiteraard valt op wat ik wel schrijf en weten maar weinig of geen mensen wat ik niet schrijf. Ik vecht ruzies niet op internet uit, niet op mijn weblog en niet op facebook. Maar mensen mogen van veel dingen best weten hoe ik er over denk. 
Mijn politieke voorkeur komt hier niet te staan..... om de doodeenvoudige reden dat ik geen politieke voorkeur heb!  Ik heb wel politieke afkeur...... ik kan met zekerheid zeggen dat ik nooit op Baudet of Wilders zal stemmen.  Maar verder...... er zijn partijen waarbij het erg onwaarschijnlijk is dat ik daarop stem, maar dat kan veranderen als er andere personen 'aan het roer' staan. De personen zeggen mij meer dan de partij...... de personen maken of breken de partij.  Ik ben een zwervende kiezer.... ik zweef niet, ik zwerf! Het is elke keer weer zoeken wat ik het minst slecht vind. Dus geen duidelijke voorkeur. 

En ik ben voor vaccineren, mag iedereen weten! Maar wie het niet doet moet dat zelf weten, al vind ik het wel jammer en ik hoop dat ze er in elk geval een goede reden voor hebben, er goed over nagedacht hebben. 
Ik vind het wel normaal dat niet-gevaccineerden vaker getest moeten worden, dat is de consequentie van hun keuze. Maar ik heb geen enkel probleem met niet-gevaccineerden die zich aan de regels houden.
Ik ga er geen ruzie om maken..... maar tijdens een uitbraak zal ik ze wel enigszins proberen te ontlopen.... dan heb ik ze even liever niet in huis.  Aan elke keuze zit een consequentie!

En donderdag is het Sint Maarten, die Sinten komen altijd vlak achter elkaar...... misschien zet ik het wel weer buiten op een tafel..... ik weet het nog niet.... hangt ook een beetje van het weer af. 

Het was de bedoeling dat ik slaperig zou worden, maar ik ben klaarwakker.... ik ga maar een potje thee zetten. Het is ondertussen half 7 geweest.  Goedemorgen allemaal!


Rise and shine!
 

4 opmerkingen: