Zoeken in deze blog

zaterdag 27 juni 2020

Mijn derde vakantie

De derde keer dat ik met mijn ouders op vakantie ging was ik 16, bijna 17.
Ik was voor die tijd lang ziek geweest en ze vonden dat het tijd was voor iets leuks, iets extra's.
We gingen naar Luxemburg, naar Clairvaux in een hotel.  Ik kreeg een aparte kamer....... die was royaal van formaat, maar dat was dan ook de enige luxe. Het raam keek uit op het platte dak waar o.a. de was opgehangen werd en voor het raam was één gordijn dat de helft van het raam bedekte. Het was van de ene naar de andere kant te schuiven, dus als ik in bed lag schoof ik het naar links en als ik voor de wastafel stond schoof ik het naar rechts....om toch nog wat privacy te hebben.
In de eetzaal viel het op dat een broodkorst die iemand had laten vallen dagenlang bleef liggen 😂
We zaten aan lange tafels met de andere gasten, gelukkig veel leuke mensen en met een jong stel lagen we voortdurend in een deuk, zoals die keer dat Piet luis ontdekte in de sla......maar nadat hij de bediening erop gewezen had kreeg hij te horen dat het kruiden waren........hij at het toch maar niet. Zijn geliefde kon heel aanstekelijk lachen..... ze zijn later nog eens bij ons langs geweest en vertelden toen dat ze gingen emigreren.
Tijdens het eten dronken we er gewoonlijk bij, elke keer, nog voor we uitgegeten waren kwam er iemand die "Bezahlen" riep en dan haar hand uitstak om geld aan te nemen.... ze hing daarbij over de nog etende gasten heen, waarbij een flinke bos haar onder haar oksel zichtbaar werd en ze rook behoorlijk zweterig. Het eten was niet geweldig, we gingen na het eten rechtstreeks naar een koffietentje (Splendid) dat allemaal lekkere dingen verkocht.......en kwamen daar dan de andere gasten ook tegen..... allemaal nog hongerig. Ik kan dus gerust wel stellen dat het hotel niet geweldig was...... maar verder hadden we een leuke vakantie. Wandelingen, van alles bezichtigen, naar Echternach waar ik mij in de stoeltjeslift waagde..... waarmee ik over de wilde zwijnen ging, prachtig. Ik heb wel hoogtevrees, maar ik zat stevig met een steuntje voor mijn voeten....... dan lukt het.....nu niet meer denk ik, maar toen ging dat wel en ik had er geen spijt van, want het uitzicht was natuurlijk prachtig.
We hebben het nog vaak over die vakantie gehad.....we konden best lachen om alles wat niet goed was. Over het algemeen vonden wij de mensen in Luxemburg niet erg vriendelijk.
Het hotel bestaat nog, de kamers zijn onherkenbaar geworden, de eetzaal ook...... de reviews zijn goed........ ik denk dat niks er meer hetzelfde is!



Daarna ben ik niet meer met mij ouders op vakantie gegaan...... ik ging wel een jaar of 2 later met een nichtje en haar man en kinderen naar Frankrijk in een vouwwagen. Ik lag met de oudste dochter in een sheltertentje. Op een nacht onweerde het hevig en het stortregende erbij (natuurlijk, ik was mee 😆)......het water liep de shelter in en wij vluchtten naar de vouwwagen. Ik had het geluk dat ik een slaapzak had die aan de onderkant open was, dus ik trok mijn slaapzak omhoog en liep naar de droge vouwwagen. Handig zo'n slaapzak!


Quote van de dag:


Zondag 28 juni 2020:

Verjaardag Stonewall-rellen
INTERNATIONALE CAPSLOCKDAY 
Internationale bodypiercingdag
Internationale Tau-dag 
Parkpop


4 opmerkingen:

  1. Jammer was dat, een slecht hotel, daar reken je niet op.
    Bij de volgende vakantie had je het beter naar je zin, ook te zien op de foto. 😀 Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het hotel was echt slecht, de omgeving prachtig en er waren veel leuke lotgenoten. Ondanks het hotel was het een leuke vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Luzemburg op zich is wel mooi, ik kende het.

    BeantwoordenVerwijderen