Zoeken in deze blog

zaterdag 20 juni 2020

Sportman van het jaar


Edwin hield wel van sporten, maar ik zal niet beweren dat het een goede sportman was, hij bewoog zich vaak toch wat stuntelig. Later werd zijn motoriek beter, toen hij therapie had gehad....hij werd toen ook minder bang omdat hij had leren vallen, voor die tijd viel hij altijd op zijn gezicht en dat heeft hem al eens o.a. een scheurtje in zijn kaak opgeleverd. Hij was daardoor altijd wat voorzichtig.

Toch vond hij sporten leuk!


Hij leerde borstcrawl.... de ademhaling is vaak lastig aan te leren, maar Edwin was traag en had alle tijd om adem te halen...... verder zag het er eerlijk gezegd niet uit, maar de ademhaling was goed.
Anderen gingen er als een speer vandoor maar moesten stoppen om adem te halen..... Edwin moest het vaak voordoen..... ik moest dan altijd lachen, die anderen hadden een mooiere slag. Tijdens een wedstrijdje bleek zijn snelheid ook niet tegen te vallen, hij had bijna nog gewonnen ook!

Hij was gek op zwemmen!



Er was een schoolsporttoernooi en hij kwam thuis met de mededeling dat hij meedeed met tafeltennis en dat ik coach was. Ik coach? Ik wist helemaal niks van tafeltennis! En Edwin had het nog nooit gedaan, hoe kon hij zich daarvoor opgegeven?
Toen ik aankwam met mijn groepje bleek ik een kind teveel te hebben..... na overleg trok Edwin zich terug, omdat hij waarschijnlijk de slechtste zou zijn! Hij vond het geen probleem, hij was niet zo moeilijk.
Toen bleek dat we zelf batjes hadden moeten meenemen...... dat was mij niet verteld!
Ik mocht batjes lenen, die dingen waren honderden guldens per stuk, ik schrok mij wezenloos en hield constant in de gaten of ze er wel goed mee omgingen!
Een andere school had een leerling te weinig....."Edwin, wil jij met ons meedoen?"
Natuurlijk wilde Edwin dat en echt, hij deed zijn uiterste best om te winnen, ook al was het voor de tegenstander. Maar hij bakte er echt niks van, echt nooit eerder gedaan!
Zijn ploeg verloor alles en wij werden dankzij Edwin niet laatste 😂

Lang leve Edwin, de redder van zijn school hahaha

Hij deed overal aan mee, niet alleen aan de verplichte dingen op school





In de zomer waren er sporten in het water, bij het Hemmeland hier..... Edwin wilde wel meedoen, ook al was het geen mooi weer.
Één van de sporten was zwaanlopen..... een grote zwaan waar je in moest staan en door een bepaalde beweging vooruit moest zien te komen, zo mochten eerst even oefenen.
Er was nog iets anders ook, ik dacht een dolfijn, er waren niet veel deelnemers voor maar Edwin deed mee.
Aan het zwaanlopen deed Edwin ook mee...... als enige (dacht ik)..... en hij won de eerste prijs 😂


Het kwam nog in de krant ook, Edwin Dekker, 1ste prijs zwaanlopen!

Voor mij was hij sportman van het jaar.


Schaatsen vond hij wel leuk, maar hij kwam nauwelijks vooruit....met school een mini-elfstedentocht schaatsen...... hij stond keurig recht op zijn schaatsen, de slag zag er goed uit.....maar hij kwam nauwelijks vooruit....zijn meester, zelf een goede schaatser snapte er niks van. Ze namen hem maar op sleeptouw, anders werd het nachtwerk....... maar hij had een leuke dag gehad!




Ik had hem jong op gym gedaan, juist omdat zijn motoriek niet goed was.....



.... later werd karate zijn sport. Dat bleek heel goed voor hem te zijn, in meerdere opzichten en bij zijn club in Purmerend had hij het heel erg naar zijn zin (hij had eerst een andere club/andere vorm van karate).



Het is helemaal goed gekomen met zijn motoriek dankzij de therapie en het sporten.
De fijne motoriek bleef wat langer achter, maar ook daar merk ik niks meer van, alleen heeft hij daardoor nog altijd een slecht handschrift, maar ach..... wie schrijft er nu nog met pen en papier? (IK!).

Maar niet handig zijn in sporten en het voorbeeld zijn voor de anderen, de redder van de school zijn en een eerste prijs halen...... dan kan alleen maar Edwin overkomen.


Quote van de dag:



Zaterdag 20 juni 2020:

Start van de zomer om 23.43 uur
Wereld productiviteitsdag
Wereldvluchtelingendag
Internationale surfdag
Internationale tennisdag
Poetsvrouwendag (B) 
Recordstoreday
Dag van de Zeeuwse visserij
Dag van de bouw
Europride 
Open tuinen dagen
Jongleerdag
Nacht van de vluchteling
Roze zaterdag
Dag van de kampvuurmuzikant

2 opmerkingen:

  1. Een hele prestatie. ☻☻
    Maar goed of slecht, ze bewegen en leren sociaal gedrag, beiden heel belangrijk. Als ze er maar plezier in hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ik ook, hij hoeft geen topsporter te zijn..... hij is ook niet competitief, voor hem is echt meedoen belangrijker dan winnen.
    Het is altijd goed om veel te bewegen.

    BeantwoordenVerwijderen