Zoeken in deze blog

maandag 22 juni 2020

Rustig aan

Even een dagje niksen.......na de noodzakelijke dagelijkse werkzaamheden lekker lui op de bank oude afleveringen van Flying docters bekijken.
Ondertussen stond er een flinke pan soep te pruttelen, boordevol groente, geen zout en vegetarisch.



Lang niet gedaan....... de soep is elke keer weer anders, want ik gooi erin wat ik in huis heb aan groente..... deze keer was dat een zakje fijngesneden soepgroente, een bak bamigroente (vergeten de taugé er pas op het laatst bij te gooien, dan is het nog lekkerder), snoeptomaatjes....ik heb ze al een tijdje in huis..... ze zijn nog prima, maar niet lang meer, dus hup in de soep..... een paar uien, een flinke aardappel, knoflook, handje worteltjes in plakjes, sperziebonen.......voor de paprika was geen ruimte meer in de pan, dus dan maar rauw erbij/bovenop, dan heb ik wat te knabbelen, lekker!  Verder natuurlijk wat blaadjes laurier, kruidnagels en uiteindelijk mocht de peper erbij en gemberpoeder, wat kurkuma..... en wat ik maar in mijn keukenkastjes kon vinden en lekker kan zijn in soep..... gewoon van alles wat dus.

Terwijl ik tv keek begon het heerlijk te ruiken in huis. Ik hou ervan..... het is niet zoals ik vroeger soep leerde maken, maar dit vind ik heerlijk en het is gezond. Als maaltijd met brood, maar tussendoor kan ook..... altijd lekker. Vermicelli gebruik ik zelden..... als ik er iets in wil dan pak ik wel wat mie of spaghetti of zoiets.....maar nooit veel.  Zout gooi ik zelf nergens in, net als suiker...... maar dat wil niet zeggen dat ik volledig zoutloos of suikervrij eet.
Zonder zout vind ik dat er veel meer smaak aan het eten zit...... ik proef veel meer! Maar dan wel peper e.d. natuurlijk, het moet wel pittig zijn!

Lekker met wat paprika en bieslook, blaadje basilicum, brood erbij, 2 plakjes kaas....... ik heb heerlijk gegeten.



En genoeg over voor meer dagen soep, misschien vries ik wat in

Deze week kan het erg warm worden.....misschien was het logischer geweest om mijn luie dagje even uit te stellen, maar ik had er nu zin in en na zo'n dagje voel ik mij meestal lekker.... dus ik doe waar ik mij goed bij voel......wat morgen komt zien we morgen wel weer. In elk geval heb ik mijn voorbereidingen al getroffen om zo min mogelijk last te krijgen van de hitte.

Quote van de dag: 







Maandag 22 juni 2020

 Internationale selfiedag
Week van de teek
Dag van de chocolade éclaire
Nationale tuinwerken-bij-de-buren dag (kom maar op, er is genoeg te doen 😂)
Wereld regenwouddag
Wereld kamelendag



4 opmerkingen:

  1. Soep kan altijd en met veel groenten voedt het voor een paar uur.
    Met de komende warmte zijn mijn dagen automatisch lui, ik voel me tot niets verplicht! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag valt het gelukkig nog mee met de hitte, maar ik functioneer gewoon niet als het ze heet is. De laatste tijd is het al vaak benauwd....al valt de temperatuur mee.
    Soep is lekker in de zomer en de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je staat niet alleen, de meesten van ons zijn er niet op ingesteld.
    Ik ben blij dat ik een paar ventilators heb want open ramen maken het er niet beter op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een bak koud water om mijn voeten in te doen!
    Airco is prettig, maar die heb ik niet. Nou ja, ik heb al meer warme zomers overleefd, dus dat zal nu ook wel lukken

    BeantwoordenVerwijderen