Zoeken in deze blog

donderdag 18 juni 2020

Het was een ingeving.......

....extra vroeg vertrekken naar de kapper.....ik ben altijd vroeg, maar deze keer vertrok ik nog vroeger.
Onderweg zag ik net voor de bocht een bord dat het verderop om de hoek afgesloten was.....1000 m verder....hm....ik schat dat dat ongeveer bij mijn afslag is, kan ik er door daar of niet?  O+m de bocht stond een hek.....met een bord waar ook van alles op stond, maar dan moest ik de bocht om om dat goed te kunnen lezen.... en stilstaan. Niet handig met verkeer achter mij, dus ik koos snel voor het alternatief..... de andere kant op. Ik wist dat dat flink om was, maar ik had tijd genoeg. Ik kwam op een plek waar ik wel eens fietste, maar eigenlijk nooit met de auto kwam. .....na veel weilanden kwam ik weer in de bewoonde wereld......... ik wist ongeveer waar ik moest zijn, maar het was druk daar....... erg smal, veel geparkeerde auto's, tegenliggers en veel mensen die volgens mij bij de kerk vandaan kwamen. Ik stond veel stil....kon geen kant op...... uiteindelijk lette ik meer op het overige verkeer dan op de route....... ik was het kwijt en kwam weer tussen de weilanden terecht......nou ja....doorrijden maar, ik kom vast wel weer ergens uit waar ik het ken! Ik keek wel richting Monnickendam, ik zag de kerktoren....ik had al eerder het gevoel dat ik de verkeerde kant opging...maar ja, veel bochten, misschien komt het nog goed. Er leek geen end aan te komen, maar ineens werd het wat bewoonder..... bij een driesprong zag ik rechtdoor een afsluiting, dan maar naar rechts.......ineens was het bekend....huh? Ik had een rondje gereden en was nu op de terugweg naar huis..... maar ik wist een heel goede alternatieve route, die zou ik al eerder genomen hebben als ik wist dat er een afsluiting was.  Nu ging het snel, ik was zelfs nog iets te vroeg! Ik bleef even in mijn auto wachten. Echt te gek voor woorden dat ik zo dichtbij nog min of meer kan verdwalen, maar ik kan dat! Ik sta bekend als een zeer slechte padvinder... altijd het verkeerde pad, maar wel altijd het recht pad! 😄

Het was weer gezel bij El....😂😂.
Ze begon aan de achterkant en zijkanten...... ik vond het al een groot verschil maken.....mooi.
"Je vind dit al mooi? Je lijkt zo wel een champion!" Bedankt Elles 😁.
Maar inderdaad, de bos wit haar bovenop het superkorte 'onderhaar' deed aan een champion denken.
Zo heerlijk weer......lekker fris, want dat oerwoud op mijn hoofd was wel warm!

 18 weken geleden, net terug van de kapster
 Deze week

 Zo hangt het in elk geval niet in mijn ogen
Domderdag 18/6, weer flink gekortwiekt.

Het is dicht bij allerlei winkels, dus ik besloot even te kijken of het druk was..... bij de Lidl viel het mee.....ik had ondertussen wel boodschappen nodig (voor het laatst in mei boodschappen gehaald), dus ik heb daar even flink ingeslagen....nog even naar het Kruidvat waar bijna niemand was.....lekker. Daarna even niets meer.....de fut was eruit en ik had veel wat in de koeling moest....teveel voor mijn koelbox.....dus het minst kwetsbare in een tas met een zak diepvriesfriet er bovenop....dat werkt prima, maar dat moet natuurlijk niet te lang in de auto blijven.

Ik moest ook nog langs de apotheek, want ik had ondertussen een sms-je gekregen dat mijn nieuwe medicijn klaarlag.....in de koeling. Meteen maar halen, kan ik het niet vergeten....het moet dinsdag mee naar de diabetesverpleegkundige die mij gaat leren hoe ik het mijzelf moet inspuiten 1x per week. (nee, het is geen insuline).... de apothekersassistente vroeg of het de eerste keer was en vertelde welke bijwerkingen er konden zijn: o.a. maag- en darmklachten, galstenen.......en gewichtsverlies......ze zag mij grijnzen en begreep dat ik dat laatste helemaal niet erg vond! Ik wist het al, ik had mij al ingelezen.... er zijn ook mensen die het gebruiken om af te vallen en die geen diabeet zijn. Meestal krijg je het dan niet vergoed, het is een nogal prijzig middel, dus ik zal snel door mijn eigen risico zijn, maar als het helpt, als mijn suiker normaal wordt....dan is het dat dik waard!
En die bijwerkingen.......hopelijk alleen gewichtsverlies 😃

Thuisgekomen heb ik alleen de dingen opgeruimd die in de koeling of vriezer moesten...... meer energie had ik niet....bekaf, maar voldaan!

Quote van de dag:
19 juni: 

 Dag van de schoonmaak (B)
Flipflop dag
Dag van de architectuur
Wereld Drentelen Dag 
Internationale dag voor de uitbanning van seksueel geweld tijdens conflicten
Wereld Martini dag
Wereld sikkelceldag
Internationale Lambrusco week
Nationale nachtvlindernacht
Pinkpop  (zoals zoveel dingen gaat dit natuurlijk niet door....altijd eerst even checken voor je ergens naartoe gaat)
Wetenschapsdag

4 opmerkingen:

  1. Je had het druk, drukker dan ik 🙂 Het koppie ziet er weer fris uit, precies op tijd wat de warmte betreft.
    Verdwalen in eigen omgeving... ik zeg niks🤐 maar hoef nooit meer de weg te wijzen.
    Nu ben ik dubbel benieuwd naar het medicijn, wat zit erin dat je er van afvalt? Vleesetende plant?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was best druk ja.
    Ja, dit voelt heerlijk fris aan mijn hoofd en inderdaad net op tijd.
    Hahaha, jij bent ook zo'n padvinder? Op de fiets of lopend ben ik beter, maar dan kan ik overal draaien en het gaat langzamer. Nu kon ik nergens door, ik denk dat er een begrafenis was.
    Ik heb even op de kaart gekeken, ik kom in die hoek niet heel vaak, maar dan meestal op de fiets en dat gaat altijd goed..... ik weet niet precies hoe mijn route in de bebouwde kom was, maar ik zag wel wat punten waar ik geweest was...... één daarvan was heel dicht bij de weg waar ik verwachtte uit te komen hahahaha, net gemist.... doordat ik op andere dingen lette denk ik.
    Hahaha, dat medicijn heet Ozempic (de stof heet semaglutide).... ik zal eens vragen hahahaha, wie weet zit er een vleesvretertje in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerlijk, ik kan er echt niets aan doen, ik zou nog verdwalen in eigen huis.
    Het medicijn ga ik natuurlijk niet gebruiken, ik was alleen nieuwsgierig. De huisarts zou het waarschijnlijk niet willen voorschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, als ik even niet oplet rij ik verkeerd op plekken die ik heel goed ken!
    Nee, je krijgt het niet snel voorgeschreven. Vergoed wordt het alleen als je aan meerdere voorwaarden voldoet. Alleen om af te vallen zou ik het ook niet doen (het gebeurt wel), dat vind ik toch wat riskant. Het is een redelijk nieuw middel..... bestaat wel al een jaar of wat, maar er lopen nog geen mensen rond die het al 40 jaar gebruiken..... dus bijwerkingen op de lange termijn zijn niet bekend. Ik ga liever voor iets wat al langer gebruikt wordt, maar ach..... de kans dat ik zelf nog 40 jaar mee ga is erg klein! En ik moet toch wat.... de gangbare middelen kan ik niet goed tegen (bij hoge dosering) en verder reageert mijn lichaam averechts door meer suiker aan te maken.

    BeantwoordenVerwijderen