Zoeken in deze blog

vrijdag 6 november 2020

Boodschappen

Met 4 postcodeloterijbonnen van 12,50 op zak vertrok ik donderdagochtend al vroeg naar Purmerend.
Boodschappen heb ik toch regelmatig nodig, dus of ik dat nou in mijn eigen supermarkt haal of in een andere (die bovendien heel ruim is) maar niet veel uit. Ik wachtte wel even tot het licht werd, want dan zie ik het wat beter. 
Het is leuk dat je bij veel supermarkten al om 7 uur terecht kan, maar nu het om die tijd nog donker is rij ik liever niet zo vroeg, ik zie te slecht in het donker. Ik ben toch al niet zo helder nog op dat tijdstip, dus ik kan het beter niet doen. 
Een ander nadeel van dat tijdstip is dat er veel lege schappen zijn, dat had ik hier ook al eens gemerkt. 
Het wordt door sommige winkels aangegeven als het 'bejaardenuurtje', maar bejaarden grijpen ook niet graag mis. Natuurlijk snap ik ook wel dat ze de vulploegen niet om 4 uur al laten komen en dat de vrachtwagens ook niet allemaal al zo vroeg zijn, het is dus geen verwijt, meer een constatering. 
Ik weet dat het met de postcodeloterijbonnen vaak lastig is..... dat valt niet aan te slepen in die paar weken dat hij geldig is, maar bij binnenkomst leek dat mee te vallen. De verse groente was er volop, maar dat waren ze dan ook al aan het aanvullen en de potgroente die gratis voor die kaart te krijgen was stond er ook..... geen overvolle vakken, maar er was genoeg. 
Bij het vegavlees ging het mis..... overal waar het kaartje van de postcodeloterij bij stond lag niks....of nou ja, er lag wel iets, maar dat was niet wat er hoorde te liggen.... er was iemand zo leuk geweest om een artikel waar genoeg van was over alle lege vakken te verspreiden...... maar dit artikel viel niet onder die kaart..... als je dus niet uitkijkt moet je meer betalen bij de kassa dan je verwacht en hou je over op die kaart. Gelukkig zag ik het en ik ging verder. Ik zag meer lege vakken met dingen die voor die kaart verkrijgbaar waren. Ik liep de hele winkel door, koos aan het eind nog voor Magnum almond en Ben&Jerry-ijs (niet goed voor mij, maar wel lekker.....en vooral als het gratis is 😂 ) en besloot nog een rondje te maken, misschien was het  'vlees' ondertussen aangevuld. ...... niet dus. 
Nou is er genoeg voor te krijgen, dus ik besloot mijn voorraad noten aan te vullen..... ik eet vaak noten als tussendoortje, ongezouten en soms ongebrand. De noten zijn daar best prijzig vind ik, maar met die kaarten was het toch gratis, dus geen probleem en daar was nog wel veel van. Ook bij de soep sloeg ik mijn slag.....ik heb geloof ik 4 soorten soep in zak.... allemaal soorten die ik nog niet eerder had en zelf ook nooit gemaakt heb, zoals pompoen/kokossoep en vergetengroentesoep (mooi scrabblewoord....ik vind dat het aan elkaar hoort, want vergeten groentesoep eet ik niet ).
De gangbare soorten waren eruit.... dat waren vooral soepen in blik. Ik zag nog wel een 2-literblik tomatensoep, maar dat is wel erg veel voor mij!  Nou ja, kan ik leuk eens wat nieuwe smaken uitproberen. Een doos eieren kon er ook wel bij, paar potjes groente.... de verse groente had ik al en daar kan ik niet teveel van meenemen. Diepvriesspinazie, ook handig. De vegetarische kroketten nam ik toch maar niet, ik kon niet ontdekken of die geschikt waren voor de airfryer, maar ernaast lagen de vegetarisch kipnuggets, die kunnen in de koekenpan..... mijn vriezer is zo ook weer lekker vol, ik kan in volledige quarantaine.... eten genoeg! Alles bij elkaar heb ik goed ingeslagen......de kaarten zijn goed benut en ik dank de gulle gevers! 
De Action (in hetzelfde gebouw) ging net open en daar was het nog rustig, dus snel de boodschappen in de auto en even daar winkelen.....ik had een paar dingen nodig en verder is het leuk om weer eens even te kijken.  Nog heel even naar Intertoys (ernaast) waar ik ook vond wat ik zocht (ik wist dat ze het hadden, ik had op de site gekeken of het in voorraad was), dus één voor mijzelf en één om cadeau te geven en op de terugweg nog even bij de Wibra gestopt. daar was ik heel lang niet geweest! Veel dingen gezien die ik wel wilde hebben, maar ik hield mij in en kocht alleen waar ik voor kwam. Daarna echt naar huis, geen fut meer voor meer winkels en ik had wat ik nodig had, dus verder winkelen (als ik daar de fut voor had) zou plezierwinkelen worden en dat is nu niet de bedoeling. Thuis alleen de koel- en vriesartikelen opgeborgen en daarna lekker op de bank met een bak thee. Al snel viel ik in slaap...... werd wakker voor de lunch en sliep weer verder..... maar de boodschappen zijn binnen! 

Quote van de dag:
Vrijdag 6 november 2020:

Wesley's verjaardag (17)
Nationale goed-nieuws-dag
Saxofoondag
Dag voor de preventie van aantasting van het milieu bij gewapende conflicten 
Kookboekenweek
Week van de mediawijsheid

2 opmerkingen:

  1. Maar de boodschappen zijn binnen... ☻ Wie doet me wat, haha.
    AH is na de verbouwing ook geopend maar ik ben er nog niet geweest, het ziet er te druk uit dus schiet ik liever bij Janlinders ernaast binnen, daar is het natuurlijk opvallend rustig nu.
    Morgenochtend zodra het licht is, ga ik. Ben ik meteen goed wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle verse groente telt mee voor de kaart!
    Het is altijd drukker als deze cadeaukaarten er zijn. Maar in de vroegte loopt het meestal nog niet storm.
    Precies, alles is binnen.... ik kan er weer even tegen als het moet

    BeantwoordenVerwijderen