Zoeken in deze blog

zaterdag 21 november 2020

Geheimzinnige pakjes (op herhaling)

 Op een zaterdag in de Sinterklaastijd was Edwin al vroeg beneden.... nou ja vroeg..... hij was nooit een vroege vogel, maar voor zijn doen was het vroeg! Hij wilde snel kijken wat er in zijn schoen zat...... maar tot zijn verbazing lagen er door de hele kamer pakjes met namen van kinderen die hij niet kende. Hij zat in groep 3 en kon dus al wat lezen. 
Hij rende naar boven om mij wakker te maken...."Mamma, mammaaaaaa, er liggen allemaal pakjes voor andere kinderen in de kamer!" Natuurlijk was ik stomverbaasd....... en ging met hem mee naar beneden. Ja, inderdaad, allemaal andere namen. 
Ik overzag het geheel eens en er viel mij iets op.........  het leek wel een spoor van pakjes..... van de voordeur tot de achterdeur en ineens begreep ik het: "Edwin, kijk eens, het lijkt een spoor, ik denk dat Piet een gat in zijn zak had!" 
We besloten om die avond die pakjes bij zijn klomp te zetten en ik zou er een briefje bij doen waarin ik zou vragen of hij een gat in zijn zak had gehad. 
Ondertussen had Edwin ontdekt dat er in zijn klomp ook nog een pakje voor hem zat. 

's Avonds werd alles keurig opgestapeld..... brief erbij, wortel voor het paard (dan had ik ook nog wat te knagen 's avonds...... overigens at het paard de wortel niet altijd helemaal op, soms vond Edwin een half afgekloven wortel in zijn schoen, het paard had niet altijd honger, ook dronk hij niet altijd al het water op), liedjes zingen, tanden poetsen en naar bed. 
De volgende dag was hij weer vrij vroeg beneden en hij sprong een gat in de lucht...... er lag een extra groot pak voor hem en een brief van Sint en Piet..... hij kreeg een extra mooi cadeau in zijn schoen omdat hij zo eerlijk was geweest! Meteen werd ik weer wakker gemaakt en enthousiast vertelde hij zijn verhaal! 
Als de naam van een ander kind erop stond zou hij het nooit openmaken wist ik.

Wat een heerlijke tijd was dat! De Pieten haalden van alles uit en Edwin vond alles leuk. De overgebleven ballonnen van Edwins verjaardag hingen een keer 's morgens aan het plafond en de gordijnen..... en Edwin wist het meteen, dat hebben die gekke Pieten weer gedaan! 

Quote van de dag:

Zondag 22 november 2020:
Internationale dag van de muziek
Spinozadag
Dag van de wetenschap (BE)

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk. Een kind dat nog gelooft maakt jezelf ook blij. Weet ik nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, echt een heerlijke tijd....ik genoot ervan!

    BeantwoordenVerwijderen