Zoeken in deze blog

zondag 19 april 2020

Het groene doosje



Edwin had toen hij klein was iets heel bijzonders.....niemand had het ooit gezien, maar het kon zorgen voor weersverandering! Als hij mensen hoorde mopperen dat het al zo lang regende of heel droog was of zoiets dan veerde hij op: "Wacht maar, ik zal mijn groene doosje buitenzetten". Hij ging naar buiten en meestal kwam er binnen een dag of 2 wel een weersverandering...... ja, ooit komt dat, maar voor hem kwam het natuurlijk door het groene doosje.
Ik werd nieuwsgierig en vroeg hem hoe hij aan dat groene doosje kwam...."Van onze lieve heer gekregen" was zijn antwoord en daar kon ik natuurlijk niet tegenop.
Hij kon ook ruiken dat het ging regenen, echt waar, dat klopte bijna altijd. Inderdaad ruikt het vaak anders vlak voor een regenbui, maar dat was mij daarvoor nooit opgevallen, pas als het regende en dan vooral als het lang droog geweest was viel het mij op dat het buiten anders rook, maar dan was het ook veel opvallender.
Nee, hij is geen weerman geworden!


Zondag 19 april 2020:
Landelijke dag tegen het pesten
Dag van de mattentaart
Bicycleday
Dark sky week.

Quote van de dag:


4 opmerkingen:

  1. Wat schattig, heb je nooit ontdekt wat het voor een doosje was en waar het vandaan kwam?
    Regen kun je inderdaad ruiken, of is het ozon? Maar het valt je niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij kwam van onze lieve heer en was onzichtbaar hahaha.
    Nee, meestal valt de geur na de bui pas op..... maar hij had het al eerder door.
    Het was heel apart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 😂😁 Dat had ik niet begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi, je kan ook niet alles doorhebben :)

    BeantwoordenVerwijderen