Zoeken in deze blog

vrijdag 29 mei 2020

Gespreksstof genoeg


Donderdagochtend.... de wekker ging....meteen douchen en aankleden.... en wandelen naar de HOED (Huisartsen Onder Een Dak)......  oei, ik was te vroeg, ik mocht hooguit 5 minuten van tevoren naar binnen..... geen 9 minuten. Het was heerlijk weer, dus buiten wachten was geen probleem.
Toen ik de wachtkamer inliep zag ik het meteen....alle beschikbare plaatsen waren bezet. De bali-assistente vroeg aan iemand die net voor mij naar binnen liep met wie ze een afspraak had.... ze mocht blijven zitten.
Ik was blijven staan en meldde mij met de mededeling dat ik voor bloedprikken kwam.......... o, dan mocht ik even buiten wachten, het was te vol.  Prima....lekker in het vroege ochtendzonnetje!
Even later mocht ik komen. ...... mijn arm moest onder een plexiglas wandje door...... daardoor had ik toch net even een andere houding dan ik gewend ben.... geen probleem, maar wel wat ongemakkelijker. Altijd aardige mensen daar.... altijd even kletsen.  Klaar!
Buiten nog een tijdje staan praten met een echtpaar dat ik goed ken....totdat ze zelf naar binnen moesten.
Nou, dan maar andersom terug wandelen, niet altijd dezelfde route.....o, ik kan wel even een paar boodschappen meenemen...het is rustig in de winkel zie ik.
Binnen kwam ik mijn vriendin tegen...maanden niet gezien....af en toe een klein berichtje over en weer. Ze werkt daar, maar nu was ze zelf haar boodschappen bij elkaar aan het zoeken...... we moesten natuurlijk even bijpraten..... zo lang geleden, normaal zien we elkaar elke week...met uitzondering van de zomervakantie. Dat was gezellig even...... haar dochter had ik wel al eerder gezien en die kwam nu ook even voorbij (die werkt daar ook). We zijn weer behoorlijk bij met alles.

Op weg naar huis kwam ik weer een bekende tegen....ook iemand die ik normaal elke week zag en nu niet meer. Toevallig een paar weken geleden even gesproken toen hij met zijn vrouw in de tuin zat. Nu weer even gekletst. Ruim 2 uur nadat ik vertrokken was was ik weer thuis.... eerst maar even ontbijten (ik moest nuchter komen).

De fut was er daarna wel even uit, maar ik had in elk geval voldoende gewandeld.
's Middags nog een lang en gezellig telefoongesprek met iemand.....iemand met wie ik nooit uitgepraat raak.
Mijn stem is dus goed gebruikt deze dag!

Ondertussen wacht ik op een brievenbuspakket... volgens track&trace is de bezorger al sinds woensdag onderweg!  Wat is er aan de hand? Postbode ziek? Hopeloos verdwaald? Gebeten door een hond? Uitgegleden over een bananenschil? Bevangen door de hitte?
Ik hoop nu dat het vrijdag komt.....hoop doet leven. Om 15.36 (donderdag) kreeg ik nog een mailtje van postnl: De bezorger is onderweg en komt vandaag bij je langs" .. en ook op track&trace pas laat die melding.... bezorging tussen 08.00 en 18.00 .
 Maar goed.....om 20.00 uur was er nog niks. Vrijdag is nieuwe dag=nieuwe kansen. Ik had de afgelopen dagen ook geen andere post, dus geen idee of er een postbode in de buurt is geweest. Gelukkig past het door de brievenbus...... ik hoef niet thuis te blijven. maar wordt wel een beetje ongeduldig.




Een ander pakketje heeft ook al vertraging (maar dat kwam omdat niet alles direct leverbaar was) .
Ach, er zijn groter rampen (als het maar komt!), maar het is wel wonderlijk.
Er zitten cadeautjes bij..... die zullen niet op tijd zijn....pech.

Deze vond ik ook wel apart:


Update: Nadat het op de site veranderde in 'bezorger is onderweg, bezorgtijd onbekend'  en ik daarna een mailtje kreeg met 'bezorger is onderweg, bezorgtijd gisteren 08.00-18.00, vond ik het vandaag toch nog in de brievenbus......weet niet precies hoe laat het kwam, maar ik vind het ongeveer om  kwart voor vijf.   Blij dat het er is! Dan is er iemand toch echt lang bezig geweest om het te brengen!




Vrijdag 29 mei 2020

Nationale balkon beweegdag
Coq au vin-dag
Europese dag van de buren
Wereld spijserteringsdag
Internationale dag van de VN-Blauwhelmen


Quote van de dag:
 


4 opmerkingen:

  1. Je bent er even uit geweest, dan begint je dag fijn!
    Ik kreeg ook van de rare meldingen met pakketjes, het is erg druk in de Internetwinkels. Ik klom niet meteen in de pen, het kwam allemaal goed.
    Misschien hebben ze meer en ongeschoold personeel aan moeten nemen, is ook een mgelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het was best gezellig.
    vertraging snap ik, maar de onduidelijke meldingen.....zoals bezorger is onderweg, tijdstip van bezorgen gisteren......dat is raar. En mail klopte niet altijd met de site. Maar goed, het is er.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel raar, ik had twee bestellingen, allebei al ontvangen.
    De volgende dag dus.☻

    BeantwoordenVerwijderen