Zoeken in deze blog

dinsdag 12 mei 2020

Heftig

Een beroerde dag........  ik had twee broers, waarvan de oudste overleden is. Allebei mijn broers zijn gescheiden, dus ik heb 2 ex-schoonzusters.
Veel contact heb ik niet met ze, maar als ik ze tegenkwam kletsten we wel met elkaar en ik stuurde meestal een kaartje met verjaardagen en Kerst.
Kort geleden hoorde ik dat het met allebei erg slecht ging.....
Het is geen corona, bij allebei niet.

Bij één van hen is het nog maar heel kort geleden begonnen, de ander wat eerder.
 Bij allebei ging het heel snel achteruit. Zelfs met soortgelijke klachten.
Gisteren (11 mei) overleed één van hen, met de ander gaat het heel slecht. Update: Zij overleed donderdag 14 mei


Het is bijna niet te bevatten.....

Het is al zo'n rare tijd door corona, we leven in een wereld die af en toe wat onwerkelijk op mij overkomt. Nu dit gebeurt is het nog onwerkelijker. Één van beiden stond tot voor kort nog midden in het leven en in enkele weken tijd is daar niets meer van over..... ik verwacht dat dat ook niet lang meer zal duren. De ander woonde al een tijdje in een verzorgingshuis.

Nee, ik zag ze niet vaak..... maar ooit hoorden beiden bij mijn leven, ooit zag ik ze vaak.
We woonden toen ook allemaal dicht bij elkaar.  Ook al was er nu veel minder contact......ze hoorden er toch altijd nog wel een beetje bij gevoelsmatig,  maar de behoefte aan meer contact was er niet bij mij. Weinig contact wil niet zeggen dat ze niet meer bestonden voor mij...... alle herinneringen zijn er..... dat zijn dingen die toch altijd weer bovenkomen..... we hebben goede en minder goede tijden beleefd.... samen!

Het is zo raar dat ze nu vrijwel gelijk  bijna hetzelfde meemaken.

Ik merk al een tijdje dat ik sinds het coronavirus ons leven veranderde emotioneler ben..... ik ben altijd al emotioneel, maar de laatste tijd zitten de tranen erg los...... het gaat echt wel goed met mij, maar daaraan merk ik dat deze coronatijd wel degelijk invloed op mij heeft.
Ik zit regelmatig bij de tv te huilen, om elk lief gebaar van iemand, bij alles wat moeilijk is voor iemand... echt letterlijk bij alles. In deze periode zijn er meer mensen overleden die ik (ooit) goed kende, te veel in korte tijd.  Nu hakt dit er ook goed in.

Natuurlijk, dood hoort bij het leven...... zonder leven is er geen dood..... we gaan allemaal een keer....ik weet het allemaal, maar het gaat nu zo snel..... het gaat zo onverwachts.....  en ook de moeilijke tijd waar ze doorheen moesten......  die kan soms heftig zijn. En in deze tijd is alles zo anders......



Rust zacht Janny.

Sterkte  Marjan. Rust zacht



Sterkte voor de kinderen en kleinkinderen.







2 opmerkingen:


  1. Ali Dekker Gecondoleerd was toch familie van je geweest.
    Ans Dekker-Martis Dank je. Ja, zo voelt het ook nog wel een beetje.

    Michel van der Roest Sterkte en gecondoleerd!
    Ans Dekker-Martis Dank je wel

    Patty Knip Sterkte, en je weet het he.
    Ans Dekker-Martis Natuurlijk weet ik het, dank je wel <3

    Saskia Stokhof Gecondoleerd 🥰
    Ans Dekker-Martis Dank je wel

    Nelly Martis ♥️lief en heel mooi geschreven 💖
    Zo is het wel ...als je elkaar ziet is het goed en je bent toch paar jaar schoon zussen geweest en lief en leed meegemaakt .
    Je bent altijd goed voor mijn moeder geweest en je was er ook dat ze het moeilijk had .
    Ans Dekker-Martis Dank je Nel.......ja, het voelt toch nog een beetje als familie, al is het natuurlijk niet hetzelfde als vroeger.
    Het is zo raar, allebei tegelijk..... en zo snel.
    Een heel dikke knuffel terug!
    Nelly Martis Ans Dekker-Martis je blijft toch fam hoor ,zo zie ik dat ook 🥰😊😙
    Ans Dekker-Martis Ja toch? Ze was wel officieel geen familie meer, maar het was wel veel meer dan een toevallige kennis..... we hebben teveel samen meegemaakt om haar zomaar te vergeten.
    Ali Dekker Nelly Martis Gecondoleerd
    Nelly Martis Ali Dekker dank wel Alie 😘

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Ilona Blom-van Schaik Gecondoleerd.
    Ans Dekker-Martis Dank je wel

    Hilde de Jongh-Meulbroek Bizarre tijden. En dan allemaal nog niet eens Corona gerelateerd. Sterkte!
    Ans Dekker-Martis Dank je wel.....ja, het is heel raar!

    Margien Van Der Zalm van Haaster Sterkte Ans.
    Ans Dekker-Martis Dank je Margien.

    Yolanda Vis Gecondoleerd en sterkte ❤
    Ans Dekker-Martis Dank je wel
    Yolanda Vis Je bent niet de enige die emotioneler is dan anders, ik ook... niet te verklaren maar misschien ligt het er aan dat we geen lijfelijk contact met elkaar mogen hebben.

    Susanne Bout Gecondoleerd met dit verlies. In welke vorm ook, ze maakte deel uit van je leven. 😘
    Ik ben ook emotioneel incontinent. Ik jank om alles op tv. Dat ontstond na de geboorte van de oudste. Ik geef de hormonen de schuld.
    Ans Dekker-Martis Dank je! Precies, ze hoorde ooit bij mijn leven.
    De hormonen zullen daar zeker invloed op hebben, bij mij is het na de overgang erger geworden. Ook als ik niet fit ben of moe ben heb ik het erger en nu is het een drama, ik begin al om heel onbenullige dingen te huilen. Ik had het altijd wel, maar nu is het duidelijk erger.

    BeantwoordenVerwijderen