Zoeken in deze blog

dinsdag 12 mei 2020

Mondkapjes

Het blijft moeilijk om aan mondkapjes te komen. Het is mij gelukt, ik heb nu 1 herbruikbaar masker met filter en er zijn wegwerpmaskers onderweg.
Ik wil ook nog zelf wat maken, ze moeilijk is het niet en het RIVM heeft een patroon op de site staan. Nou is het zo eenvoudig dat dat zonder voorbeeld ook wel lukt, maar het kan toch wel handig zijn en er zijn meer sites met patronen.
Van mij hoeft het niet zo nodig, maar omdat het verplicht wordt in het ov leek het mij toch beter om  alvast in huis te hebben. Ik heb nog geen plannen om met het ov te gaan, maar wie weet hoe lang we dit moeten blijven doen en misschien komen er wel meer dingen waarbij het verplicht wordt.
Er zijn sites waar ik nooit van gehoord heb die ze wel schijnen te hebben, vaak met grote hoeveelheden en/of duur en vooraf betalen. ...ik weet het niet. In China bestellen moet je ook maar afwachten wanneer het komt.
Kruidvat zou ze krijgen......maar was supersnel uitverkocht. 20 voor bijna 18 euro..... vond het niet echt goedkoop, maar goed..... 20 is wel een goede hoeveelheid...(hoewel 10 voorlopig ook prima was)....  in het ov heb je er voor de heen en terugweg 1 nodig, dus dat is al 2.   Dan kan het best hard gaan als ik weer wat vaker op stap ga.
Ik kreeg mail dat ze ze weer hadden...... maar ze waren alweer uitverkocht.  Nog een keer was ik net te laat.
Hoera, de Hema heeft ze ook....die gaan ze vnl. in stationswinkels verkopen begreep ik en online.....eens kijken....goedkoper dan Kruidvat, maar het gaat per 50! Dan is het ook meteen 42,50.
Nou, als ik zover ben dat ik weer met de trein ga en ga winkelen en ik zou denken 'ik koop ze op het station wel' dan ben ik al blut voor ik aan het winkelen begin. Doe maar niet. Misschien komen er nog andere hoeveelheden, maar die 50 doe ik niet.  Ik wil ook niet steeds wegwerpers gebruiken, want dat loopt wel erg op.
Maar het lukte toch nog bij het Kruidvat........ moet er wel een week op wachten, maar dat is geen probleem. Nu maar hopen dat ik niet alsnog bericht krijg dat ze niet meer hebben.

Het herbruikbaar masker ziet er goed uit, er zit een filter in. Geen idee waar ik reservefilters kan kopen (nog niet naar gekeken), maar meerdere lagen keukenpapier schijnt ook goed te werken, dat kan ik achter de hand houden. Het masker kocht ik bij Bol. De prijs viel mij niet tegen (13, 25) en ik hoefde geen verzendkosten te betalen. Dit kan ik veel vaker gebruiken en ik denk dat het prettiger zit.
Goedkoop is het ook niet, maar ja..... je moet toch wat en hier heb ik heel lang iets aan.
 Als ik dan zelf ook nog wat maak dat zijn de wegwerpers als reserve....als ik onverwachts wat nodig heb doordat we ze vaker moeten gebruiken.
In de zelfmaakmaskers wil ik ook keukenpapier stoppen wat ik steeds vervangen kan. Als ik die dingen dan toch moet dragen dan wil ik ook dat ik er echt wat aan heb.


Woensdag 13 mei:

Dag van de receptioniste
Vuurwerkramp Enschedé
Hummusdag
Cocktaildag
Annie M.G. Schmidtweek
IJsheiligen dag 3 Servatius van Maastricht



Quote van de dag:









3 opmerkingen:

  1. Nee, ik heb ze niet, nog niet naar gezocht ook.
    Iemand bestelde iets bij IKEA en kreeg er gratis twee mondkapjes bij, ook handig.
    Ik zal toch eens rondkijken maar ben niet van plan er tientallen euro's aan te besteden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ik ook, het moet niet te gek worden.....daarom wil ik ook geen pak van 50. Ze zijn heel goed zelf te maken....evt. met ruimte voor een filter van een paar lagen keukenpapier (dat schijnt echt te helpen, meer dan stof). Ze moeten goed afsluiten, dat zal niet bij elk soort even goed zijn, maar goed....als het toch al niet veel helpt maakt dat ook niet uit. Als ik er een boete mee kan voorkomen dat schaf ik ze toch maar liever aan. En uitwasbaar is wel handig, die kan je vaak gebruiken, alleen tussendoor wassen en drogen, dus is 1 te weinig. Sowieso heb je er voor de heen en terugweg één nodig, dus 2 per rit. Daarom wat wegwerp als reserve. Best mogelijk dat we ze vaker moeten gebruiken, misschien niet verplicht, maar dat sommige winkels je alleen toelaten met kapje of bij sommige kappers of zo..... dan heb ik in elk geval wat.
    2 gratis bij IKEA.....hm..... ik heb op dit moment niks nodig van ze, anders zou dit een goed moment zijn om te bestellen (als ze dat nog doen). Binnenkort moeten ze goedkoper worden, want dan hoeven we er geen btw meer over te betalen....heel goed!
    Ik heb voor nood ook nog een paar stofmaskers van de bouwmarkt....helpt zeker niet voldoende, maar als het nodig is kan het. Ik heb geen reisplannen, maar je weet niet..... er kan een goede reden zijn om met de bus te gaan. Als iedereen voorzien is zullen ze wel weer volop te koop zijn, net als met het wc-papier. Ik ga dit niet hamsteren, maar wil wel wat in huis hebben!

    BeantwoordenVerwijderen