Zoeken in deze blog

zondag 24 mei 2020

Muziek is de blikopener van je ziel (Henri Miller)


Vandaag maar eens wat oude muziekfoto's

 De muziek-aapjes van Artis.


 Samen met nichtje Nelly muziek maken

 Ziek en zielig, maar muziek maken kan altijd

 Zijn eerste dj-set kreeg hij voor zijn 4de verjaardag

 Keurig in de maat

Met snor 😂


 Als je haar maar goed zit
(en weer een andere snor)

 Het serieuzere werk

 In mijn jonge jaren

 Op een boerenkar al spelend naar Zuiderwoude

 DJ Ed(win)

 Het dj-setje is wat groter geworden


 Het poppenhuis doet ook mee

 Niet zo'n heel oude foto van een oud wijf😂



Edwin was als ukkie gek op zijn dj-setje en zijn drumstel, maar ook gitaar, minipiano, tamboerijn en alles waar geluid uit kwam vond hij leuk.
Toen hij 6 was leerde hij hoorn spelen.
Hij zat eerst op een heel klein zangkoortje met maar 6 kinderen, waardoor hij al jong in de kerk een solo mocht zingen in de microfoon..... dat hebben ze geweten ook....hij was luid en duidelijk!
Daarna een ander koor.
Hij ging graag mee naar mijn fanfare- en kapel-repetities
Speelde in de fanfare eerst hoorn (A en B-diploma), later bugel
Werd gevraagd voor een ander orkestje waar ze een hoorn (of lager instrument) nodig hadden voor solo's in 'Peter en de wolf"
Speelde in de Gouwzeekapel bugel en later vaak grote of kleine trom (wat er nodig was)
Op MBO kreeg hij (basis-)les in toetsen, drums en zang.
Dj-en is hij mee begonnen toen hij een jaar of 13 was, samen met vriend Anton op kleine feestjes.....later deed hij het alleen.

Ik speel alleen saxofoon en heb ooit een elektronisch orgel gehad waarbij ik mijn eigen leraar was.
Op een trompet/bugel kan ik een toonladder spelen en evt. heel simpele (kinder-)liedjes.
Ooit zat ik op een schoolkoor.... de enige plek waar mijn zang nog een beetje gewaardeerd werd!
Ik speel in de fanfare (Olympia/Con Brio) en de Gouwzeekapel, ben zo nu en dan invaller bij de Kaaskapel en hulp bij het opleidingsorkest.

Broer Jan


De Gouwzeekapel, waarschijnlijk 1976.
Linksvoor zit ik, linksachter staat mijn vader, rechts achter mij broer Jan.

Mijn vader speelde bij de fanfare (Olympia) en de Gouwzeekapel (kapelmeester), was een paar jaar invaller bij fanfare Edam.

Broer Jan speelde al jong trompet en doet dat nog steeds, hij speelt ook saxofoon en verder als het nodig is baritontuba, ventieltrombone etc. en was tamboer
Hij speelt bij de fanfare (Olympia/Con Brio), Gouwzeekapel (lange tijd kapelmeester), een carnavalsorkest in zuidelijk Zuid-Limburg, is invaller bij de Kaaskapel en valt zo nodig hier en daar in.



Zondag 24 mei 2020

Suikerfeest
Wereld communicatiedag
Dag aandacht voor sterven
Tiaradag
Pansexual visibilityday
Vrouwendag voor vrede en ontwapening
Psychose awarenessday
Wereldgebedsdag voor de kerk in China
Dag van het nationaal park
Werelddag oriëntatielopen

Quote van de dag:








2 opmerkingen:

  1. Schattige foto's van Edwin. (en van jou).
    Opgroeien met muziek, dan rol je er gauwer in, kan niet anders. Mooie hobby, het lijkt me plezierig als je een instrument bespeelt, vooral voor je zelf. Voor buren zal het anders zijn. ☻
    Het citaat van Miller kende ik niet. Grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foto's van Edwin vind ik altijd leuk......het was een vrolijk kind en nog altijd mr. Positive.
    Ja, als je er mee opgroeit pak je het sneller op. Ik ken iemand die graag een instrument wilde leren spelen, maar het mocht niet van thuis, want "wij zijn niet muzikaal".....zo jammer.
    Ik zag altijd: 'Niet iedereen die muzikaal is speelt een instrument en niet iedereen die een instrument speelt is muzikaal'. Er zijn mensen die keurig spelen wat er staat, maar de muziek niet aanvoelen.
    Het is heerlijk om te kunnen spelen en het samen spelen maakt het extra leuk, ook omdat je het dan over het algemeen vaker doet.
    Mijn buren vonden het geen probleem. Als ik orgel speelde ging daar de radio uit en zaten ze met z'n allen naar mij te luisteren. Toen Edwin op hoorn begon was dat in het begin natuurlijk nog niet best. Buurman belde aan met gehoorbescherming op....."Is het nu eens afgelopen?" (plagerijtje, hij was niet kwaad). Een keer oefende ik op mijn sax....hoogzomer....ik deed toch ramen en deuren maar even dicht en het gordijn ook. Na afloop deed ik het gordijn open en zaten er 2 kinderen van 2 huizen verderop in de tuin "Wanneer ga je weer optreden". Heerlijk.
    Ja, ik vond het ook een leuk citaat!

    BeantwoordenVerwijderen