Zoeken in deze blog

zondag 3 mei 2020

Uitverkocht

Het begint in de supermarkt wat normaler te worden, de mensen hebben kamers vol wc-papier in voorraad dus dat kopen ze niet meer. Ook andere dingen zijn minder vaak uitverkocht....alleen de ovenkroketten die ik graag in mijn vriezer wil hebben zijn er steeds niet. Er zullen wel meer artikelen wat vaker uitverkocht zijn, maar die vallen mij niet op (bovendien kom ik maar weinig in de winkel, dus misschien trof ik het toevallig steeds slecht).
Volgens mij is paracetamol ook weer overal te koop, maar steeds als er iets in het nieuws is dat mogelijk goed is is er een stormloop op dat artikel.
Het schijnt dat de zuurstofmeters ook niet aan te slepen zijn.

Vrijdagavond was er iemand op tv (bij Jinek) die weer iets had ontdekt wat met corona te maken had en mogelijk zou een voedingssupplement daar een gunstig effect op hebben.  Ik kende dit supplement niet en was nieuwsgierig, dus later die avond wilde ik  even opzoeken wat het precies was. Toen ik resveratrol intikte kreeg ik gelijk allemaal reclames te zien...... op één ervan klikte ik, een bedrijf waar ik zo af en toe wel vaker iets koop......uitverkocht....niet erg, ik wilde toch niet meteen kopen.....eerst wat meer info, maar het was wel opvallend!
Maat goed, ik kwam toch ook nog wat meer over die stof aan de weet......het is plantaardig, zit o.a. in de schil van rode druiven (en daardoor ook in rode wijn).  De resveratrol in een potje is meestal afkomstig van de Japanse duizendknoop..... is die plant ook nog eens ergens goed voor!
Ik vraag mij af of veel mensen nu blindelings dat spul zijn gaan kopen..... zonder te weten wat het precies is? Zonder te weten of er ook nadelen aan zijn en wanneer je het misschien juist niet moet nemen?
Het scheelt dat het een arts was die het vertelde, dat komt toch wat betrouwbaarder over, maar dan nog..... ik weet niet of het zin heeft dat dan maar meteen in te nemen. Het ging nu alleen maar over patiënten, jammer dat hij er niet meer over vertelde, vandaar dat  ik zelf maar op zoek ging

Resveratrol (Peter v.d. Voort bij Jinek)

Reseratrol wiki

Het valt mij wel vaker op dat mensen wel eens erg snel iets innemen waar ze iets over gehoord of gelezen hebben..... middelen worden soms aangeprezen zonder dat er bewijzen zijn dat ze werken of goed voor ons zijn...... vaak met het idee "baat het niet dan schaadt het niet", maar dat is vaak niet waar. Ik hoorde ook eens iemand vertellen dat ze altijd een paar multivitamines innam, je kon er toch niet teveel van krijgen. Helaas, je kan er wel degelijk teveel van krijgen.....het is altijd beter om je aan de voorschriften te houden en in elk geval niet meer te nemen. Ook is het slim om te kijken wat er allemaal inzit, want dat scheelt nogal per merk.


Zondag 3 mei 2020: 

Nationaal vogelconcert
Dag van de persvrijheid
Dag van de lach
Dag van de couveuse-ouders
Wereldgebedsdag voor roepingen
Wild koala day
Dag van de zon
Week van ons water

Quote van de dag: 



4 opmerkingen:

  1. Dat las ik en uiteraard vliegen sommigen direct naar de winkel.
    Het bericht wordt al gerelativeerd, las ik. Misschien had de arts het op een andere manier moeten brengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij zei wel duidelijk dat er aanwijzingen zijn en dat hij niet teveel hoop wilde geven........maar ja, mensen draaien dan meteen door en ik denk niet dat dat zijn bedoeling was, maar hij heeft natuurlijk meer verstand van zieke mensen.
    Misschien als hij meer tijd had gehad dat hij dan nog wel gezegd zou hebben dat we niet meteen allemaal naar de winkel moeten rennen.
    Hij heeft gewoon gezegd wat hij ontdekt had en wat hij vermoedde en verder wil uitzoeken..... dat dan veel mensen op hol slaan kan hij niet helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mensen luisteren maar half...

    BeantwoordenVerwijderen