Zoeken in deze blog

vrijdag 3 januari 2020

3 januari

3 januari
Drinkrietjesdag (maar geen plastic rietjes graag)


De quote van de dag is: 


De januariblues is hier nog niet toegeslagen....ik heb er eigenlijk nooit last van, hoewel ik januari na al die feestdagen wel een stuk saaier vind......maar ja, we moeten er zelf wat van zien te maken. 

De zon kan het een stuk vrolijker maken, maar die liet zich de laatste dagen hier niet zien....jammer maar daar kunnen we niks aan doen.  Wel is het al een klein beetje langer licht.....het valt nog niet op, maar over een week of 2 is het duidelijk merkbaar.....nou, als dat geen lichtpuntje is....
Vandaag zon op om 8.48 en onder om 16.41, dat is al 3 minuten langer licht dan 1 januari!
(1 jan. 8.49-16.39.....2 jan. 8.48-16.40)

Ons nieuwjaarsconcert op 12 januari is ook iets om naar uit te kijken!

En wie niets te vieren heeft verzint gewoon een feestje.....dat kan een echt feestje zijn, maar het kan ook simpel een 'verwen-jezelf-dag' zijn. Lekker lang in bad of onder de douche met lekker ruikend schuim of olie etc., een gezichtsmaskertje, lekker teuten, een goed boek lezen, een mooie film kijken, muziek,  wat lekkers (voor de lijners: Lekker kan ook zonder dikmakers......bijv komkommer mer rauwe ham, ham met asperges of tomaatjes met mozarella ....met mate!)

De goede voornemens mislukt? Maak er geen probleem van en begin opnieuw, niet elke dag kan perfect zijn.....zorg dat je voornemens haalbaar zijn, plan bijv. elke week een dag in dat je je er niet of minder aan houdt of vier juist dat je het weer een week hebt volgehouden....beloon jezelf met een schouderklopje.

Zorg voor licht..... kaarsjes, een gezellig lampje....en ga lekker naar buiten, ook als het weer niet meewerkt! Een frisse neus halen en beweging werkt goed en is nog gezond ook! Gewoon een wandeling, hoeft niet zo lang te duren, maar even eruit!

En heel belangrijk: Denk positief! Aan bijna elk nadeel is wel een voordeel te ontdekken (of te verzinnen)!

Ik wens iedereen een mooie vrijdag.......bijna weekend!



4 opmerkingen:

  1. Goede voornemens heb ik niet, ook geen slechte.
    De zon is foetsie, het regent nog steeds, ideaal dus voor een verwendag. Straks met een boek en tablet op de bank ☺ koje koffie erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Groot gelijk, het beste wat je doen kan op zo'n dag! Mijn jas hangt bij de verwarming te drogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede voornemens heb ik niet.Ik zou niet weten wat ik meer of beter wil gaan doen.
    Ik ben even met de hond gaan lopen maar niet voor lang want ook hier regen.Dus lekker een dvd op gezet en lekker op de bank met een beker thee er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk.....lekker genieten, laat het buiten maar regenen!
    Goede voornemens......ach daar ben ik ook niet zo mee bezig......bij mij zijn het meer plannen, dat is toch net een anders.

    BeantwoordenVerwijderen