Zoeken in deze blog

maandag 6 januari 2020

6 januari


Gisteren moest ik 's morgens om 11 uur in ons clubgebouw zijn voor een extra repetitie met het opleidingsorkest. Met al die feestdagen waren er wat repetities uitgevallen en met het nieuwjaarsconcert mag deze groep ook een paar leuke nummers spelen. 
Als die repetitie er niet was zou ik een dag later naar huis zijn gegaan waarschijnlijk. De fanfare had donderdag ook al een extra repetitie, maar die heb ik overgeslagen, daar kwam ik niet voor terug, dat scheelde mij teveel dagen. 





Daarna zou ik bij iemand een bureaustoel ophalen. Ik wil van Edwin zijn oude kamer een hobbykamer maken. Het blijft  wel een logeerkamer, maar mijn knutselspullen gaan er ook naartoe. Dan is een bureaustoel wel fijn. Kleur is voor boven niet zo belangrijk voor mij, maar liever geen blauw. Deze was knalroze.....in elk geval een vrolijke kleur en nieuw hoeft van mij niet zo nodig.
Ik kon hem gratis ophalen, dat is altijd leuk! Het was niet ver weg, maar met de auto leek mij net iets handiger, ik wist niet hoe zwaar hij was, ik verwachtte niet al te zwaar, maar lopend is het snel te veel. 
Het is een straat met veel zijstraatjes waarvan veel straatjes autovrij zijn.....ik wist niet precies waar ik dat huisnummer kon vinden, dus zette mijn auto op een redelijk centrale plek......dicht bij de bosjes met de bestuurderskant, dan kon die bureaustoel op de stoel naast mij, want in mijn kofferbak past bijna niks 😂, het is het woord kofferbak niet eens waard! Bovendien is de klep nogal klein (alleen het raam), dus niet alles valt naar binnen te schuiven.
Dicht bij de bosjes dus....TE dicht bij de bosjes.....want het stond daar vol met vuurdoorns......ik stapte uit en zat gelijk vast. Een paar doorns prikten in mijn benen, maar ze bleven ook in mijn broek hangen.....auwauwauw....die ene kreeg ik niet los en prikte diep in mijn tere huidje 😒.....lastig als de ene doorn van beneden naar boven en de ander (aan dezelfde tak) van boven naar beneden vast zit. Toen ik bevrijd was en het huisnummer zocht zag ik dat ik mijn auto veel dichterbij kon zetten....dus auto opgehaald en aan de andere kant ingestapt ....1x vast in de doorns vond ik wel genoeg en ik ben naar een betere plek gereden!  Daarna ging alles goed. Thuis even mijn wonden verzorgd.....die ene zag er best lelijk uit, dus goed schoongemaakt.
Zo stom...ik weet best dat vuurdoorns stevige prikkers hebben! Het zijn mooie struiken, maar daar ga je voor je plezier niet doorheen lopen.
Verder een rustig dagje.....wel veel gedaan..... de was en ik ben op elke etage bezig geweest, opruimen, sorteren, verplaatsen......het knapt nog niet echt op, maar er is wel al veel uitgezocht....het moet nou eenmaal ergeren wil het beteren!
Zo ga ik dit jaar (en waarschijnlijk volgend jaar en misschien nog wel langer) mijn hele huis onder handen nemen. 😂😁😉.... Er is geen deadline.....rustig aan, maar wel elke dag iets extra's!


6 januari
Driekoningen
Dag voor oorlogswezen


De quote van de dag is:


                                                                                                                                                                                         

2 opmerkingen:

  1. Je moet veel over hebben voor een gratis stoel. 😁
    Als hij dan maar lekker zit....
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, ja, gewoon stom....ik dacht er wel langs te kunnen.....heb een tijd staan stuntelen om los te komen. Het is niet ontstoken, dus dan zal het wel snel genezen.... geen ramp verder, maar gisteren was het best pijnlijk. Thuis meteen goed schoongemaakt.
    Ja, prima stoel....eenvoudige bureaustoel, goed genoeg voor een knutselkamer.

    BeantwoordenVerwijderen