Zoeken in deze blog

maandag 13 januari 2020

Het was weer goed.

Het nieuwjaarsconcert is achter de rug, naar mijn idee is het goed gegaan. Ik heb wel gehoord dat de saxofoons in het speciale saxofoonnummer niet ze goed te horen waren, maar ja, we waren met z'n tweeën en het was een nummer voor 3 saxofoons, nummer 3 was ziek.  Dat scheelt meteen een stuk en in zo'n kerk klinkt het toch al anders, het één is beter te horen en het ander juist minder. Er waren meer zieken/afwezigen...... dat kan vaak niet anders, ziek kan niemand iets aan doen en soms zijn er belangrijker dingen, de meeste mensen proberen wel om er bij te zijn...... het is duidelijk dat dat ook de bedoeling is, we repeteren het met z'n allen en dan is het niet fijn als er gaten vallen.  Zelf heb ik door ziekte wel eens een concert moeten afzeggen.....heel vervelend en gelukkig vonden ze vervanging!

Maakt allemaal niet uit, ik heb lekker gespeeld, al was ik na afloop wel "af".

Ik ging er al vroeg naar toe..... dan kon ik nog helpen met het uitladen van het slagwerk.....dacht ik.
Inladen gebeurde nog eerder, daar was ik niet bij, maar ik zou dan bij de kerk wel even helpen! Ze waren al aan het uitladen toen ik met mijn autootje langsreed.....en ik kon geen parkeerplek vinden.... dat duurde even en toen moest ik nog naar de kerk lopen..... ze waren al klaar.  Na afloop heb ik ook niet veel kunnen doen, want ik pak natuurlijk eerst mijn eigen spullen in.....een saxofoon is een kwetsbaar instrument, het saxofoonriet is heel snel stuk en een nieuw riet blaast niet lekker (er zijn mensen die er wel meteen goed op spelen, maar ik niet).....dus even snel in koffer of tas stoppen is er niet bij. Spullen moeten wel van het podium af zodat er opgeruimd kan worden, dus dan de rest ook maar netjes inpakken, anders zwerft het overal. Tegen de tijd dat ik klaar ben is het vaak al opgeruimd (vele handen....), daarom wilde ik dus van tevoren mijn goede wil tonen 😂, sorry, niet gelukt! Meestal ga ik met de fiets...... maar sinds ik vorig jaar ziek was pak ik wat vaker de auto..... het gaat steeds beter, dus de fiets wordt weer regelmatig gebruikt, maar naar de muziek met alle bagage ga ik nog met de auto...... dat heeft weinig zin als ik wat ver weg sta....dan moet ik met al die spullen lopen (saxofoon, zware lessenaar, tas met muziek en lampje, flesje water, extra rieten etc. en natuurlijk een schoudertasje voor mijn sleutels en autopapieren e.d.), dus voortaan bij dergelijke dingen zeker weer op de fiets....voor de repetities wacht ik nog even op prettiger weer denk ik, daar sta ik wel altijd dichtbij.

Deze keer ging ik niet naar het buffet na afloop, ik had andere plannen na een nogal drukke week.
Het is vast weer geweldig geweest en volgende keer ben ik er vast wel weer bij.  Altijd leuk, iedereen neemt zelf iets mee, meestal zelfgemaakt en gewoonlijk allemaal erg lekker. Na het kerstconcert van het opleidingsorkert (met koor) deden we het ook.


13 januari:

Koppermaandag (koppermaandag)
Verloren maandag (verloren maandag
Dag van Amber Alert
Dag van de badeend




De quote van de dag is:

Fijne maandag allemaal!


2 opmerkingen:

  1. Geen goede daad kunnen doen? Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, niks gedaan voor een ander.....nou ja, kan gebeuren. Morgen zet ik weer koffie en thee voor iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen