Zoeken in deze blog

dinsdag 21 januari 2020

Vaagheden


Soms ben ik verbaasd over de stelligheid waarmee mensen beweren dat er dingen niet bestaan, zoals God, reïncarnatie, paranormale dingen.......  de één gelooft erin, de ander niet....... maar zonder bewijzen zal ik nooit beweren dat zoiets niet bestaat, ik zal hooguit zeggen dat ik er niet in geloof. Als je zegt dat iets niet bestaat beslis je dat dus gelijk voor de hele mensheid... ook al zijn er geen bewijzen dat het bestaat, over het algemeen zijn er ook geen bewijzen voor het tegendeel.

UFO's bestaan en dat durf ik met zekerheid te zeggen! Mensen die zeggen dat ze niet bestaan hebben de betekenis van het woord niet begrepen! Unindentified flying object. ...... dus alles wat door de lucht vliegt en waarvan we (nog) niet weten wat het is is een  UFO.

Marsmannetjes bestaan....echt waar.... de familie Marsman heeft wel eens in mijn auto gezeten 😂

Buitenaards leven..... geen idee. Waarom zouden er alleen op aarde levende wezens zijn? Ik sluit niks uit

Karma......wat het ook is en hoe het ook heet......elke handeling heeft gevolgen......van mij mag dat karma heten. 

Reïncarnatie......geen idee of het bestaat. Ik vind het wel een mooi idee.... voortleven in een nieuw lichaam. Onderdelen van je lichaam kan je al laten voortleven door ze te doneren. Ik had zo'n 45 jaar geleden al een handgeschreven donorcodicil en later registreerde ik mij meteen. Het zou toch mooi zijn als mijn dood voor anderen een langer of beter leven kan betekenen? Dan is de dood nog nuttig! Dat is realiteit!

De hemel.....ik hoop dat het bestaat, ook dat vind ik een mooi idee. Ik ben een beetje gelovig, meestal zeg ik dat ik niet ongelovig ben. Een geloof kan veel steun bieden..... dat bewijst al het nut van het geloof. En of het dan wel of niet op waarheid berust..... wat maakt het uit,  als iemand er houvast aan heeft is het prima! Zolang het geloof (welk geloof dan ook) niet misbruikt wordt om verkeerde dingen te doen mag iedereen van mij geloven wat hij wil.

Astrologie..... aan de ene kant kan ik mij niet voorstellen dat het kan, aan de andere kant zie ik in een goede horoscoop (dus niet eentje uit één of ander blad of krant) veel dingen die kloppen. Natuurlijk kan dat toeval zijn en natuurlijk staan er ook dingen in die bijna voor iedereen gelden, maar toch......er lijken dingen echt te kloppen. Daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Toch zijn er mensen waarvan ik (zonder hun verjaardag te weten) denk te weten wat hun sterrenbeeld is.

Voorspellende gaven. Ik ken echt mensen met voorspellende dromen..... het kan best eng zijn om dat te hebben, daar hoef je niet blij om te zijn. Toeval? Soms zou dat kunnen, maar soms is dat erg onwaarschijnlijk. Ik weet dat heel lang geleden een tante van mij tegen haar man zei dat ze zo eng gedroomd had....ze zag steeds maar kolkend water, heel eng. Even later kwam het bericht dat haar opa verdronken was. Dat is toch raar. Ik heb niet gehoord dat die tante dat vaker had, maar toch....
Hoewel ik het niet kan verklaren geloof ik toch dat het mogelijk is.....ik denk ook dat er veel bedrog is, juist omdat het allemaal zo moeilijk te bewijzen is is de kans op mensen met verkeerde bedoelingen groot. Ik weet ook niet of voorspellingen echt op afroep kunnen komen.....ik denk dat er dan op z'n minst iets moet zijn dat het oproept.... een gebeurtenis, een geur misschien of een voorwerp.

Zo zijn er nog wel meer dingen die we niet verklaren kunnen, maar soms toch waar lijken te zijn. Wanneer is het toeval, wanneer nep en wanneer echt? Ik denk dat het geen kwaad kan een beetje achterdochtig te zijn.


21 januari:


Knuffeldag
Joggingbroekdag
Playdatedag
Eekhoornwaarderingsdag

Quote van de dag:


7 opmerkingen:

  1. Behalve de Marsmannen (o.a. een dichter) geloof ik in geen van de genoemde onderwerpen. Het hoort bij "er is meer tussen hemel en aarde..."
    Ieder mag het zelf beslissen. Vrijheid van denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de UFO's dan...... want als ze niet weten wat het is is het een UFO....totdat blijkt wat het werkelijk is.
    De rest....ja....ieder heeft daar zijn eigen ideeën over, maar ook waar ik niet in geloof zal ik niet van zeggen dat het niet bestaat, want ik weet dat niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pas als ze bewezen zijn zal ik ze geloven.🙂 Vreemde dingen van vroeger bleken meestal gewone natuurverschijnselen, er zijn er vast nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt, soms is er een heel goede verklaring voor. Met UFO's is dat heel vaak zo.....vaak vliegt of zweeft er iets onverklaarbaars..... en na een tijdje blijkt het bijvoorbeeld een wensballon te zijn....en dan is het dus geen UFO meer, het is geïdentificeerd.
    Geesten bleken vaak pure nep te zijn, pesterijen.
    Daarom is achterdocht ook zeker goed.....maar ieder geloofd wat hij zelf wil. Ik sluit alleen (vrijwel) niks uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja toch? Ik erger mij wel eens aan mensen die te stellig zijn met hun mening en iedereen die er anders over denkt duidelijk wil maken dat ze het helemaal fout zien. Geef je mening, maar laat een ander in zijn waarde denk ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. facebookreacties:
    Es Ter Mooi geschreven Ans ! 💕
    Dit verwijderen of verbergen
    Leuk
    · Beantwoorden · 3 d
    Ans Dekker-Martis
    Ans Dekker-Martis heeft geantwoord

    ·
    1 antwoord
    Geja Staal
    Geja Staal Die eekhoorn dag ....top!
    Dit verwijderen of verbergen
    Leuk
    · Beantwoorden · 3 d
    Ans Dekker-Martis
    Ans Dekker-Martis heeft geantwoord

    ·
    1 antwoord
    Hanny Hasquare
    Hanny Hasquare Ja Ans : ik zeg altijd, als 'wetenschappers' zeggen dat iets niet bestaat is dat het einde van de wétenschap ! Wetenschap is onderzoeken, vràgen stellen en antwoorden zoeken ! Ik beweer niks, maar ik heb wèl zèlf proeven gedaan en ervaringen opgedaan, …Meer bekijken
    Dit verwijderen of verbergen
    Leuk
    · Beantwoorden · 1 d
    Ans Dekker-Martis
    Ans Dekker-Martis Dat is eigenlijk met alles wat niet bewezen wordt......iedereen gelooft dan iets anders en is overtuigd van eigen gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen