Zoeken in deze blog

vrijdag 24 januari 2020

Waar zouden we zijn zonder de trein.

Er gebeurden rare dingen met mijn NS-abonnement/ov-chipkaart.

In december ging ik naar Arnhem en ik bleek op een keuzedag te reizen....raar, want die moet je eerst op je kaart laden en dat had ik niet gedaan!
Maar ja, het kon nog erger.......met mijn voordeelurenkaart krijg ik altijd 40% korting..... toen ik in januari naar huis ging betaalde ik voltarief.
Ik belde (want ik kon via de site geen e-mailadres of chat vinden), moest lang wachten en kreeg toen iemand die wel haar best deed, maar het volgens mij niet echt snapte. Die keuzedag liet ik maar zitten, maar het voltarief wilde ik toch wel verrekend hebben....ik kreeg keurig mijn geld terug op mijn rekening, dat wel, maar ik had het gevoel dat het een aspirientje was..... de symptomen voelde ik niet, maar de kwaal bleef.

Het klopte.....zaterdag wilde ik naar de bus achter het Centraal Station en dan is de enige logische weg om door het station te gaan, dus in- en uitchecken. .....er stond niet bij dat ik een voordeelurenkaart gebruikte, dus keek ik thuis op de ov-chipkaartsite...... jawel, weer voltarief!
Nu hoefde ik niks te betalen natuurlijk, omdat ik er snel weer uit was, maar het was dus nog niet goed.

Bellen had ik geen zin meer in..... via facebook kon ik wel chatten, dus daar mijn probleem maar neergelegd. Het was erg laat toen ik mijn bericht verstuurde...... nacht! Ik verwachtte natuurlijk de volgende dag pas antwoord te krijgen.....nee hoor, blijkbaar werken ze 's nachts ook!
Het abonnement wordt opnieuw op de kaart geladen, ik moet bij de automaat mijn bestelling ophalen......ik ben benieuwd!
En even later kwam er mail......mijn keuzedagen zijn weer op peil, ook geregeld! Super!
Ik moet het wel binnen 2 weken regelen, anders is het weer weg, maar dan mag ik gewoon weer contact opnemen met ze, dan laden ze het opnieuw.
In elk geval had ik nu iemand die wel begreep dat er meer aan de hand was en deze service was snel!
Natuurlijk moet ik nog afwachten of het allemaal ook echt werkt, maar de service was goed.



24 januari

Pindakaasdag
Dag van de bedreigde advocaat
Dag van het onderwijs
Werelddag voor Afrikaanse cultuur
Buiklachendag



Quote van de dag:





4 opmerkingen:

  1. Netjes dat je meteen antwoord kreeg, probleem opgelost.
    Zonder trein hebben we de bus.
    Zonder bus is er de auto.
    De fiets.
    Benenwagen.
    Lijkwagen 😪

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, een chauffeur van een (lege) lijkwagen bood mij ooit een lift aan.....ik stapte niet in.
    Ik had echt niet verwacht dat ik 's nachts al antwoord kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. reacties op facebook:
    Hanny Hasquare Wat ingewikkeld met die treinkaarten bij jullie ! Het " perron - geluk " vind ik reuze goed gevonden !
    2
    Dit verwijderen of verbergen
    Leuk
    · Beantwoorden · 1 d
    Ans Dekker-Martis
    Ans Dekker-Martis Valt wel mee, het is een pasje en daar staat het geld op wat afgeschreven wordt als ik met ov ga. Mijn treinabonnement staat er ook op, dus de korting wordt automatisch verrekend. Ik heb aangegeven dat ze automatisch het saldo mogen opwaarderen als ik onder een bepaalde grens zit.
    Dus eigenlijk heel handig, ik kan hem voor al het ov gebruiken, maar ja, nu zat er een storing in de kaart.
    Ik heb een abonnement waarop ik 40% korting krijg als ik na 9 uur reis (alleen voor de trein) en ik betaal extra om 7x per jaar een dag gratis met de trein te kunnen (dat zijn de keuzedagen).
    Bewerk of verwijder dit
    Leuk
    · Beantwoorden · 21u · Bewerkt
    Ans Dekker-Martis
    Schrijf een antwoord...

    Bob Van Dam
    Bob Van Dam Hoop doet leven !

    BeantwoordenVerwijderen