Zoeken in deze blog

dinsdag 14 januari 2020

Tringhhhhh

Wat kunnen die mensen aan de telefoon die je iets willen aansmeren hardnekkig zijn!
Het is de laatste tijd rustig, maar maandag had ik er weer één.
 Ze praatte zo snel dat ik moeite had om haar te verstaan, ondanks haar duidelijke stem. Zij zou wel even de goedkoopste energieleverancier voor mij uitzoeken......scheelde mij 12 euro per maand! Waar baseert zij dat op? Zij weet mijn verbruik niet. Ik zei haar dat ik toch niet veel goedkoper kon dan 69 euro per maand....."O, maar mevrouw, het gaat niet om het maandbedrag, maar om de tarieven"  "Volgens mij hebben de tarieven alles met het maandbedrag te maken" "Ja, maar ik kan u gewoon op hetzelfde maandbedrag laten staan hoor, dan heeft u een spaarpotje" .......
Tuurlijk....dat kan ik zelf ook, wat een onzinnig en vaag verhaal weer.  Ik vertelde haar dat ik niet wilde overstappen maar zij zou alles wel even regelen, ik hoefde niks zelf te doen...."Maar ik wil niks veranderen!" "Maar U blijft gewoon onder ons vallen hoor" "Ik wist niet dat ik onder jullie viel!" "Nee, wij zijn een soort consumentenbond en houden de tarieven voor u in de gaten" "O, ik dacht al dat ik iets gemist had...maar ik wil het niet"  "Maar ik kan het maandbedrag hetzelfde laten" "Ik dacht dat ik toch duidelijk geweest ben.....ik wil het NIET!!!!"  Het drong door, zij was hoorbaar niet blij. Jammer dan, bij mij heeft aandringen een averechtse uitwerking. Ik wil ze normaal te woord staan, maar ze moeten zelf ook normaal doen. Nee, geen interesse, ik wil niet.......dat zijn moeilijke woorden die ze niet verstaan!
Het bel-mij-niet-register heeft geen enkele zin, ze verzinnen wel een reden om toch te mogen bellen.

14 januari

Wereld-logica-dag
Werelddag van de migranten en vluchtelingen
Verkleed-je-huisdier-dag (hm.....lastig om een pakje te breien voor mijn huisspin....al die pootjes!)


De quote van de dag is: 




4 opmerkingen:

  1. Het bel-men-iet-register helpt 'n beetje.
    Voor de bellers kan ik trouwens geen geduld meer opbrengen, voor colporteurs ook niet.
    Ik val ze meteen in de rede met: sorry, ik koop niets en blief niets. Als ze doorgaan hang ik op,dan maar onbeleefd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms worden ze boos als je zegt dat je geen interesse hebt en gewoon tevreden bent waar je zit.Ik hang tegenwoordig ook gewoon op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn soms rare reacties Lia, maar ik ben wel eens flink tekeer gegaan tegen eentje die mijn nee niet begreep......hij was duidelijk geschrokken van mij hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen