Zoeken in deze blog

dinsdag 7 januari 2020

7 januari.....gisteren een hoop geregel!

Maandag was een regeldag. Eerst de garage gebeld of ik nog deze week voor de APK daar terecht kon, daarna naar de apotheek, want daar lagen al maanden medicijnen voor mij klaar zonder dat ik het wist. Ze zullen ongetwijfeld een mail gestuurd hebben....die komt altijd in de spam, maar ik kijk regelmatig....deze had ik blijkbaar gemist. Toen ik thuiskwam zaterdag was er een berichtje op mijn telefoon ingesproken door de apotheek en in de span stond hier ook een bericht over, dus dat moest even geregeld worden. Ik ben daar in die periode meerdere keren geweest, ik had ze zo mee kunnen nemen als ik het wist, maar ja...
Ik had nog geen tekort omdat ik rond die periode overging van 5 naar 2 tabletten per dag, dus ik had voorraad (daarvoor had ik 'niet-officieel' ook al een tijdje minder gebruikt i.v.m. bijwerkingen). 
Dat is geregeld, het was een pakket met voorraad volgens de oude dosering, dus voorlopig heb ik zat.

Vervolgens de klantenservice van de NS gebeld.......toen ik 24 december naar Arnhem ging bleek ik een keuzedag gebruikt te hebben....dat moet je altijd eerst aangeven bij de automaat, maar ik had helemaal geen keuzedag geladen! Niet zo heel erg..... ik gebruik dat gewoonlijk niet voor een enkele reis, maar ik laat er ook wel eens eentje verlopen, dus dan heb ik deze in elk geval wel gebruikt. Ik kreeg de indruk dat dit wat moeilijk voor de medewerkster was......dus ik zei dat dat zo mocht blijven, mijn belangrijkste reden om te bellen was iets anders....toen ik 4 januari naar huis ging heb ik vol-tarief betaald..... en met mijn voordeelurenkaart hoor ik 40% korting te krijgen. Ook dit was wat moeilijk, maar ze begreep het wel..... de oorzaak snapte ze duidelijk niet, want ze begon een paar keer over het voor 9 uur 's morgens reizen....maar dat geldt op zaterdag niet en bovendien had ze zelf al gezien dat ik om 12 uur het station binnenging. Maar goed, ze stort het verschil op mijn bankrekening! Ik had al lang uit mijn hoofd uitgerekend hoeveel ik dan terugkreeg (7,20), ik zei het ook en na een tijdje was ze eruit....ik had het goed hahaha. Nu snap ik wel waarom de wachttijden zo lang zijn aan de foon, maar ik zag geen mogelijkheid om te mailen of chatten.....alleen fora. Bij de veelgestelde vragen was dit natuurlijk ook niet te vinden.
 Ze was overigens wel vriendelijk hoor, niks mis mee, maar niet vlot en een duidelijk buitenlands accent.....gelukkig wel te verstaan, maar het kostte net iets meer inspanning. 

Zo, dat is allemaal geregeld

Zondagavond had ik al iets anders geregeld: Ik wil al een tijdje 2 Ikea-kastjes in de keuken......met van die bakken erin (Trofast....is eigenlijk voor speelgoed, maar ik doe er stiekem keukenspullen in 😉).
Voor het raam, dus niet te hoog en dan komt er een plank over die aan beide kanten uitsteekt.....daar kan dan het koffiezetapparaat op en de heteluchtfriteuse e.d.  en dan kunnen toch mijn keukenkastjes nog open.....daar heb ik over nagedacht, de plank heb ik al! 😁 Dat scheelt veel ruimte op mijn aanrecht.
Ik wilde het eerder bestellen.....toen bleek het ongeveer 35 euro verzendkosten te zijn....hm....teveel! Ik haalde er 1 uit mijn winkelwagen en de verzendkosten werden ongeveer 10 euro.....oké, dus niet alles tegelijk bestellen dan kom ik op 20.  Ik vond het nog steeds best veel, dus wachtte even af.....gisteren probeerde ik het weer....nu stegen de kosten voor 2 kastjes naar 39 euro!!!! Weer eentje eraf gehaald en toen hoefde ik maar 2,99 te betalen!  Ik heb dus twee keer 1 kastje besteld (met wat bakken (een paar had ik er al van marktplaats) en een paar andere kleine dingen erbij)....dan is het samen bijna 6 euro bezorgkosten.....dat vind ik aanvaardbaar 😂, beter dan 39 euro!!! Ze komen allebei zaterdag....perfect!  Let dus op als je daar iets besteld en de verzendkosten zijn hoog...... even uitproberen of het anders kan! 

Zaterdag had ik al wat geregeld met Wish....... met al dat geregel ben ik uren kwijt! Niet mijn favoriete bezigheid, maar soms moet het nou eenmaal! En ik heb altijd allerlei nummers bij de hand, maar meestal hebben ze nummers nodig waar ik niet aan gedacht heb. 




7 januari
Internationale Dag van de Rare Loopjes (Jaaaaa, ik doe mee!!!)
Internationale programmeursdag (voorheen, later verplaatst naar september)
Je suis Charly (2015-2020)


Quote van de dag:


4 opmerkingen:

  1. Raar hoor, gesjoemel met verzendkosten. Ik vraag me af of het mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat houd mij dus ook vaak tegen om iets te bestellen. Maar soms moet het wel. Ik kan zelf geen stoel ophalen, en ik wil er de kinderen niet mee lastig vallen. Ik schrok wel van de verzendkosten.Maar ja soms kan het niet anders. Jij hebt geluk gehad door het zo te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad raar Bertie, maar er klopt sowieso niks van die verzendkosten.....de computer berekent het. 1 bestellen i.p.v. 2 mag altijd.....deze keer heb ik ze op dezelfde dag besteld en laat ze ook op dezelfde dag komen.....dat is wat raar, maar ja.....als ik besteld heb en ik bedenk dat ik er eigenlijk nog eentje wil zijn het ook twee bestellingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vind ik ook Lia, ik zag eens een leuke stoel voor 14 euro met 35 euro verzendkosten.....dat doe ik dus niet.
    Mijn autootje is maar klein, daar kan ook niet alles in en als ik er een flink eind voor moet rijden doe ik dat ook niet. Ik heb al vaker gemerkt dat verzendkosten raar zijn.....niet alleen bij Ikea (hoewel het daar wel heel raar gaat). Soms heeft een soortgelijk artikel veel lagere verzendkosten...... niet duidelijk waarom dat is dan. Veel bedrijven zijn daar niet duidelijk in.
    Soms kan het inderdaad niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen