Zoeken in deze blog

donderdag 30 januari 2020

Ik hou d'r van......

...lekker onzinnig praten en antwoord krijgen! In een winkel vroeg een vakkenvuller of hij er even bij mocht.....ik stapte opzij en zei: "Sta ik weer in de weg? Ja, dat doe ik expres hoor, ik pak ook altijd artikelen zonder streepjescode".  "Ja, u bent al bekend, uw foto hangt bij de kassa....let op deze mevrouw!"  Ik hou ervan als ik dergelijke antwoorden krijg. Blijkbaar was hij toch bang dat hij te ver gegaan was, want hij voegde er nog aan toe: "Nee hoor mevrouw, grapje!" ......dat snap ik, hij was wel op zijn werk natuurlijk, dan moet je wel eens voorzichtig zijn, maar ik vind dit soort gesprekken juist heerlijk.

Ik herinner mij van lang geleden ook zo'n geweldige woordenwisseling: Ik liep met Edwin in Purmerend, die was toen een tiener denk ik. Een groepje jongens liep ons tegemoet en terwijl wij elkaar passeerden riep één van de jongens tegen de anderen: "Maar ik was niet dronken gisteravond!" Ik kon mijn mond niet houden en riep het groepje nog na: "En ik ook niet!!!!" Het antwoord van één van die jongens vond ik geweldig, hij riep: "Dat lieg je kreng, je was maar wat blij toen ik je naar huis droeg!"  Mijn dag kon niet meer stuk, geweldig! Ik vind dit absoluut niet brutaal, want ik lokte het zelf uit!
Ik heb vaker dat soort dingen, maar deze was wel heel ad-rem.



30 januari

Absurde antwoordapparaatberichtendag (daar hou ik van 😂)
Pootaardappeldag
Gedichtendag
Poëzieweek
Dag van de croissant (lekker!)


Quote van de dag:



3 opmerkingen:

  1. Geweldig, deze dingen.
    Een poos geleden vroeg de caissère (goede bekende) of ik wel 18 was toen ik wijn bij de boodschappen had.
    'Zeker, ben van de week 18 geworden'
    Het mooiste was het gezicht van een andere klant, die er niets van snapte en me aanstaarde of ik gek was. 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ik vind dat soort dingen zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hanny Hasquare Daar hoef ik geen aanmoediging voor te krijgen, bèn al zo van aard ;-)

    BeantwoordenVerwijderen