Zoeken in deze blog

woensdag 18 maart 2020

Handige links


Bijna elke dag gaat het min of meer over het coronavirus..... er valt niet aan te ontkomen, het is een belangrijk deel van ons leven geworden.
2020 is nu al een bijzonder jaar!
Gelukkig heb ik geen oorlog meegemaakt en ik hoop dat ook nooit mee te maken, maar ik vind dit ook een heel klein beetje oorlog..... de vijand kan uit onverwachte hoek komen en slaat ineens toe en de manier waarop mensen elkaar hielpen (zoals ik vaak van mijn ouders hoorde) doet mij denken aan de hulp die nu aangeboden wordt. Natuurlijk is het niet echt hetzelfde, maar ik zie overeenkomsten.

Zoonlief is nu ook een thuiswerker (foto van Geurtje):
Fles cola moet wel binnen handbereik zijn! 



De tijd van "het zal allemaal wel meevallen" is voorbij!

Als we hier doorheen komen zal er later nog vaak over verteld worden...... achterkleinkinderen vertellen misschien dat hun overgrootmoeder de coronacrisis nog heeft meegemaakt.....net zoals ik vertel dat mijn opa Martis de Spaanse griep overleefde.

Ondertussen komen er allemaal hulpacties op gang, geweldig!

Rode kruis hulplijn (landelijk)
Bel me graag Monnickendam
WonenPlus Waterland
Studenten willen helpen
Corona Durf te vragen/helpen (landelijk)
Hulp bij coronastress (landelijk)

En zo zijn er nog veel meer..... heel veel plaatselijke hulpacties!

Een bedrijf in Volendam dat scooters verhuurt biedt voor de horeca gratis scooters aan om maaltijden te bezorgen. En een taxibedrijf dat nu de helft van de prijs berekent. Geweldig!

KPN breidt nu voor de klanten het zenderpakket uit met kinderzenders en films....goed idee!

Veel winkels en restaurants gaan nu bezorgen (sommigen deden het al), er is al een lijst met mogelijkheden.....niet alleen eten, maar ook heel andere dingen. BEZORGEN (waterland e.o.)
Bedrijven kunnen zich daar aanmelden, de lijst is nog niet compleet en zal nog wel langer worden!
En je kan natuurlijk altijd een restaurant/snackbar/winkel bellen met de vraag of ze nu bezorgen....of bezoek hun site!

Natuurlijk zijn er ook mensen die misbruik maken van de situatie......boodschappen doen voor iemand en dan de pinpas misbruiken bijv.

Maar gelukkig lees ik meer positieve dingen dan negatieve!

Blijkbaar haalt narigheid het beste in veel mensen boven! 
Hier dinsdag iets minder mooi weer dan maandag, maar nog steeds heerlijk om te wandelen:




En toen was de waterleiding stuk.









En bij terugkomst zag ik een zakje in mijn brievenbus.....met zakjes klei (die geven ze hier bij de boodschappen en ik wil daar o.a. poppenhuisspullen van maken). Lekker....ik kan weer veel leuke dingen maken!

En de dag eindigde mooi.


Het klappen voor iedereen die Nederland draaiende hield om 20.00 uur viel in mijn directe omgeving een beetje tegen, maar misschien stonden ze ergens anders. Beetje jammer dat de media het oppakte alsof het alleen voor de zorg was, want hoe hard de zorg het ook verdiende, de organisatie bedoelde het voor veel meer mensen die we zeker nu niet kunnen missen, dus ook voor supermarktmedewerkers, chauffeurs, vuilnisophalers en nog veel meer!
Ik zeg: Applaus voor iedereen die zijn best doet! Voor alle mensen die nu zo belangrijk zijn voor een ander.....belangrijk door het werk wat ze doen, belangrijk voor de hulp die ze bieden!
Bedankt dat zoveel mensen zoveel goede dingen doen!

De regering roept op om niet naar het buitenland te gaan als het niet dringend noodzakelijk is.....dus niet voor vakantie of zo. Geen verbod, maar een advies. Eigenlijk zit ik nu ook liever thuis dan ergens ver van huis.
Veel vluchten worden geannuleerd, dus met het vliegtuig nu ergens naartoe gaan...... de kans zit erin dat je voorlopig niet meer terug kan!
Het EK is verschoven naar volgend jaar. 





Woensdag 18 maart:

Nationale gebedsdag
Dag van de sociaal werker
Boomfeestdag
Arubadag
Wereld recycling day
Awkward moments day
Herdenking aanslag Utrecht


Quote van de dag:






6 opmerkingen:

  1. De lente groeit tegen alle virussen in, ik ben van plan me daaraan vast te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voelt toch een beetje als troost....de natuur gaat gewoon haar gang, krabbelt altijd weer op!
    Het ziet er ook meteen zoveel vrolijker uit.......lente, nieuw leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben aan het schoffelen, eigenlijk jammer om al dat voorjaarsonkruid weg te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi is kan je laten staan toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beter van niet, onkruid woekert heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is ook waar! Ik heb wel eens viooltjes en aardbeien tussen mijn tegels.....die laat ik staan!

    BeantwoordenVerwijderen