Zoeken in deze blog

donderdag 19 maart 2020

Opoe vertelt......

Lang geleden speelde ik met een vriendinnetje en wij schommelden op de kettingen die als afscheiding hingen voor het klooster. Ineens klapte ik achterover.....en knalde met mijn achterhoofd op de hoge blauwstenen stoep! Die kwam aan....ik voelde mij misselijk worden en ging snel naar huis. Daar werd natuurlijk gevraagd wat er gebeurd was en ik weet nog steeds niet waarom, maar ik zei dat ik over een bananenschil was uitgegleden. Ik loog eigenlijk nooit, dus ik schrok er zelf van, maar vond het moeilijk om ineens mijn verhaal te veranderen. Het zou wel eens een hersenschudding kunnen zijn....in die tijd moest je dan in een donkere kamer liggen.....voor alle zekerheid werd ik in het achterkamertje in het grote bed van mijn ouders gelegd......het kamertje naast de gang, vlakbij de voordeur. In die tijd kwam er nog van alles aan de deur...de bakker, de melkboer e.d. .....en ik hoorde mijn moeder een paar keer vertellen dat ik over een bananenschil was uitgegleden .."Dat dat zo aankomt!"
Ik schaamde mij vreselijk en vond het steeds moeilijker om de waarheid te vertellen.

Ik knapte weer op, het viel allemaal mee......maar ik moest er steeds aan denken dat ik gelogen had. Het bleef mij dwarszitten.
Jaren later was ik weer eens ziek en sliep in de huiskamer..... het was laat in de avond, behalve mijn vader was iedereen naar bed en ik was weer wakker. Ik dacht weer aan mijn leugen en besloot het op te biechten.  Wat een opluchting!
Natuurlijk was mijn vader niet kwaad, hij begreep dat het mij al lang dwars zat. Hij was niet kwaad, maar heeft mij er zo nu en dan wel mee geplaagd.

20 maart:

Begin van de lente
Dag van het erfrecht
Dag van het geluk
Mondgezondheidsdag
Wereld verteldag
Kikkerdag
Huismussendag
Dag van de astrologie
Pannenkoekdag
Dag van de Francofonie
World meat-out day
Theaterdag voor kinderen en jongeren.

Quote van de dag:






2 opmerkingen:

  1. Al is de leugen nog zo snel...
    Uiteindelijk.🙄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahah, het zat mij zo dwars dat ik het zelf maar vertelde! Totaal onbelangrijke leugen!

    BeantwoordenVerwijderen