Zoeken in deze blog

dinsdag 24 maart 2020

Even geduld, de boodschappen komen over 6 weken!

Maandag was een rustige dag..... gewoon lekker bezig geweest, niet al te actief....gezellig lang telefoongesprek, om 6 uur 's avonds mijn maandagse vaste uurtje computerradio en reacties op facebook..... altijd leuk (met de 'RVS-club', die van de stamppotdag). Even in de tuin in de zon geweest.....nog steeds een koude wind, maar een heerlijke zon!

Omdat ik wat vaker een kaart zal versturen nu en ik zag dat mijn postzegelvoorraad te laag is heb ik online postzegels besteld.....hoef ik niet naar de winkel.....geen verzendkosten, werkt perfect!
Hoe minder vaak naar de winkel hoe beter vind ik nu.

Ik heb ook mijzelf een krantenabonnement cadeau gedaan (papieren krant).... 4 weken voor 4 euro.... nu ik zoveel thuis ben wil ik dat wel. Het stopt vanzelf.

Weer nieuwe maatregelen i.v.m. corona....... ik vind het prima..... mensen die zich niet aan de regels houden kunnen een flinke boete krijgen! Hopelijk helpt dat!

Nu voorlopig tot 1 juni..... dat zat erin....ik verwachtte al verlenging en dat zal nog wel eens voorkomen! En ik ga er niet vanuit dat van de ene op de andere dag alle maatregelen gestopt worden....er zal eerst een versoepeling zijn.... gaat het goed dan weer een versoepeling...  denk ik!

Zoveel mogelijk binnen blijven, maar een noodzakelijke boodschap mag, een frisse neus halen mag ook nog, maar wel afstand houden.....ik mag dus nog wel wandelen, maar zal het misschien wel wat beperkten...... omdat het goed is voor mij wil ik het toch nog wel  blijven doen...... natuurlijk kan ik thuis ook bewegen (en dat doe ik ook), maar wandelen is toch anders. Combineren met boodschappen halen.....maar als het druk is in de winkel ga ik er niet in.....maar dan heb ik wel mijn wandeling gehad!
De andere maatregelen heb ik minder mee te maken...... niet meer dan met 3 mensen naar buiten bijv. .....geen probleem.

Boodschappen laten bezorgen? Goed idee....maar....AH zit voorlopig vol en die bezorgen pas vanaf 50 euro.....hallo......ik dacht dat ik niet mocht hamsteren!...50 euro, daar kan ik een maand van eten!  Bij Deen kan ik pas vanaf 1 mei weer bestellen!  Veel winkels bezorgen alleen in de plaats waar die winkel staat.....tsja....wij hebben alleen Deen....2 zelfs, dus de keuze is beperkt.  Maar vol tot 1 mei? Zijn er echt mensen die een paar weken geleden besteld hebben (de webwinkel zit al langer vol) en dat pas op 30 april krijgen?  Dat is tegen die tijd een verrassingspakket denk ik. Ik denk dat ik na 1 mei daar dan ook maar niet bestel.....  ik vertrouw die levertijden niet!

En Picnic bezorgt hier niet, daar heb ik dus ook al niks aan. Die bezorgt meer in grote plaatsen.....dus daar waar het winkelaanbod vaak toch al beter is.

Gelukkig kan ik nog wel zelf boodschappen doen, anders zou ik verhongeren (nou ja, er zijn wel mensen die in dat geval willen helpen hoor).

Maar goed, we zitten voorlopig dus nog even opgehokt!

Als we allemaal ons best doen en de regels in acht nemen komt het goed! Niemand heeft de garantie het niet te krijgen, maar laten we zorgen dat die kans zo klein mogelijk blijft!  Niet eigenwijs doen "ik krijg het toch niet" , want dat weet je niet en bovendien kan je het wel verspreiden...... en zou je er de oorzaak van willen zijn dat andere mensen ziek worden en misschien wel doodgaan? Wil je dat echt???

Doe voorzichtig, blijf virusvrij!


24 maart 2020

Nationale dag van de muziek
Wereldtuberculosedag
Dag voor het recht op de waarheid over grove schendingen van de mensenrechten en voor de waardigheid van slachtoffers
Dag van de dwarsdenkers
Geluidshinderdag
Dag van de revalidatiezorg
Dag van het ambachtelijk ijs

Quote van de dag:





8 opmerkingen:

  1. Heel toevallig vanmorgen op tv.....de bezorgdiensten van supermarkten hebben te lange wachtlijsten. De Anbo roept ze op iets voor de ouderen te doen. Ze hadden het over 2 a 3 weken....hier is het nog veel langer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier bij mijn weten ook geen bezorging aan huis in ons dorp.. Maar ik kan er heen en àls het niet meer zou gaan , haalt een van de kennissen wel wat voor me om voor de deur te droppen ... en ik voor hen als 't moat oo natuurlijk ! Hou je taai Ans, dat doe ik ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is het eigenlijk wel, maar vol tot mei is raar. Ik kan het ook nog zelf en er zijn ook mensen die het willen halen, maar het leek zo'n goed alternatief.
    Tuurlijk hou ik mij taai....dat gaat wel lukken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij AH bestelde ik voor ruim vijftig euro, doe ik vaker.
    Daar doe ik heel lang mee en grijp nooit mer mis naar boter, koffie, houdbare melk, diepvriesspul, toetjes, beleg enzovoorts.
    Liever had ik Janlinders of Jumbo maar die bezorgen hier niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind 50 euro erg veel, dan moet ik meestal echt zoeken naar wat ik er nog bij kan verzinnen.......maar goed, ze zitten vol, dus bestellen kan niet eens.
    Het schijnt dat Jumbo hier wel bezorgd.....ook een minimum van 50 euro..... toch maar eens kijken of het daar wel kan. Ik heb al een buurvrouw die evt. samen wil bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hilde de Jongh-Meulbroek Jumbo bezorgd hier ook 😉

    Ans Dekker-Martis O, oké, weer een mogelijkheid, dank je. Het kan nodig zijn.

    Ans Dekker-Martis Hm.....ook vanaf 50 euro...... dat is erg veel.....en er komt voorlopig geen visite die helpt het op te eten :D . Maar goed..... als het echt nodig is verzin ik wel wat......20 pakken wc-papier of zo :D

    Bob Van Dam Oplossing: Doe 't samen met de buren,oeps, ik bedoel koop je boodschappen samen met de buren, met 2 of meer buren zit je zo aan de 50 euro. Gut, wat ben ik toch slim 🤩

    Ans Dekker-Martis Ja, maar we mogen niet bij elkaar komen, dus het verdelen is wat lastig :D

    Bert Bollebakker 1 bestelt en verdeelt door het voor de deur te zetten na telefonisch of mailcontact over de bestelling en betaling.

    Ans Dekker-Martis Vind ik veel te simpel Bert...... ik doe tegen Bob graag moeilijk hahaha :D .

    Patty Knip Ans Dekker-Martis Ik denk dat als we inderdaad tot 1 juni min of meer aan huis gebakken zitten, het wel handig is om samen de boodschappen te bestellen. Alleen heeft Deen, naar ik begreep, de webshop tijdelijk gesloten omdat ze overbelast waren. Bij Appie moet je ook ruim van tevoren bestellen maar ze hebben ook een pick up point en wellicht gaat dat sneller.

    Hanny Hasquare Ans Dekker-Martis Hier was àl het wc papier en keukenpapier op ! nu zijn ze weer bevoorraad in 'mijn' super, maar nu mag je van alles maar 2 meenemen. Dàt hadden ze éérder al moeten doen ! Half negen open voor ouderen nu... wist ik niet ... ik was er ik was er even voor negenen ( voor papier want dat was er niet meer bij mijn vorige boodschappen ) Ik stond te wachten tot het open zou gaan , zag ik mensen met boodschappen buiten komen ... Hè ?? vroeg ik aan de ' veiligheids-man ' bij de deur ?? En jà, dan mag IK ook al naar binnen ! Dat was even boffen ! en jà, ze hadden nog sanitair papier, maar er vallen al weer open plekken in die afdeling... Néé, ik geloof niet dat ze thuisbezorgen .. er zijn wel kennissen die voor me boodschappen willen doen als er iets zou zijn, maar alles nog oké met mij ! Met hèn ook, anders verleen ik ook hulp ;-)

    Bob Van Dam Ach kloeg hij heb je louter goede bedoelingen, wil je de mensheid alleen maar helpen met goede raad en weldoordachte raadgevingen, kom je Ans tegen, en die doet graag moeilijk tegen........... mij.

    Hanny Hasquare Ans Dekker-Martis evt de boodschappen verdelen met handschoenen aan, ééntje "offert zich op" en zet de spullen per buur aan hun deur ..

    Hanny Hasquare ik las dat Bert dit al zei ...

    Ans Dekker-Martis Patty Knip Tot 1 mei gesloten, ze zitten vol bij Deen...niet normaal.
    Ja, misschien een idee.....ik heb niet zo veel nodig en weet wanneer het rustig is bij Deen, dus ik red het wel, maar als je plannen hebt doe ik wel mee. Jumbo bezorgd hier ook, maar ook vanaf 50 euro. Samen komen we daar wel aan......jij hebt met 4 man natuurlijk meer nodig dan ik. We komen er wel uit!
    De Anbo zit er achteraan dat ze er iets aan moeten doen zodat ouderen het kunnen laten bezorgen!

    Ans Dekker-Martis Hanny Hasquare Hier was het wc-papier ook snel op, niet aan te slepen! En meel, macaroni , rijst......niet normaal meer, karren ol.
    AH heeft een ouderenuurtje......om 7 uur 's morgens.....dan lig ik nog te slapen hoor. De supermarkt hier gaat nu ook om 7 uur open, maar niet speciaal voor ouderen. Ik weet wanneer het rustig is daar.

    Patty Knip Ans Dekker-Martis we gaan eens even kijken hoe we dat kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ans Dekker-Martis Bob Van Dam Ja Bob, dat vind ik heerlijk, sorry.....maar volgens mij doe jij ook graag moeilijk tegen mij! :D :D

    Ans Dekker-Martis Is goed Patty

    Bob Van Dam Wie ???????????????? Ik ????????????, hoe kom je erbij.

    Ans Dekker-Martis Ja, jij! :D

    Bob Van Dam Dat moet dan mijn moeilijke alterego zijn, inderdaad een moeilijk individu, maar hij meent 't niet kwaad 😇

    Ans Dekker-Martis Your evil twinbrother?

    Bob Van Dam Ja, 't is erg, hij noemt zich Bob van Dam

    Bob Van Dam Dat is niet om te lachen, 't is tries, diep triest

    Ans Dekker-Martis Sorry Bobby. 😂🤣

    BeantwoordenVerwijderen