Zoeken in deze blog

dinsdag 10 maart 2020

Vrijwilligers gezocht....

In Londen is een laboratorium op zoek naar 24 mensen die zich willen laten besmetten met het met 2 varianten van het coronavirus.....in de hoop een voor een beloning van 3500 pond. Zij hopen zo een werkend vaccin te vinden.

Het aantal besmette mensen in Nederland gaat nu sneller, het zijn er al 321 en er zijn 3 doden. (laatste berichten van maandag)
Eigenlijk is het niet eens veel als je bedenkt hoeveel mensen je in 1 dag zou kunnen besmetten....en niemand heeft antistoffen, dus succes verzekerd.  Toch zijn de meeste mensen er niet erg ziek van.
Maar ja, ik behoor tot de risicogroep.....boven de 65 en diabeet.....dubbel risico.

Premier Rutte heeft aangekondigd dat we geen handen meer moeten schudden....dat valt nog niet mee, het is een automatisme en zelf ging hij ook nog in de fout. 

5 alternatieven voor handen schudden nou.....even oefenen!!!

Ach.... we kunnen de kansen om het te krijgen wel verkleinen, maar uitsluiten kunnen we het niet.
Ik vraag mij bij dit soort dingen altijd af hoe het begon.....wie was de eerste en hoe kwam die eraan? De eerste kan niet door een ander besmet zijn!


10 maart:

Mariodag
Internationale dag van awesomeness


Quote van de dag:











4 opmerkingen:

  1. Dat las ik ook, misschien komt er wat goeds uit.
    Ik hoop voor jou dat je niet besmet wordt maar ik zou me niet teveel zorgen maken.
    Je ziet dat de slachtoffers vooral vallen bij oudere mannen, en daar hoor jij niet bij, dacht ik. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, nee, een oude man ben ik niet....en ze lagen ook allemaal al in het ziekenhuis....ik niet.
    Nee, zorgen maak ik mij nog niet......ik hou het nieuws wel bij.... maar tegenhouden kan je het niet echt. De normale voorzorgsmaatregelen....zoals wat beter mijn handen wassen. Ik weet nu waarom dat met zeep moet....dit virus heeft een soort membraam dat door zeep uit elkaar valt. Dus zeep is beter dan alcohol in dit geval. Maar ik was mijn handen niet vaker, alleen beter.
    Maar zelfs al zou ik besmet raken, dan is dat nog niet mijn doodvonnis, ook mensen uit de risicogroepen kunnen gewoon weer beter worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rutte als vrijwilliger, da's pas goed nieuws, de showbink, zogenaamd handen schudden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Bob, schrijf het hem......misschien meldt hij zich aan.
    Jij woont nu wel in een risicogebied...7 dagen sociale onthouding! Maar social media mag wel

    BeantwoordenVerwijderen