Zoeken in deze blog

zondag 6 september 2020

7 september 2020


Je zou vandaag 70 jaar geworden zijn, maar je bent er al bijna 35 jaar niet meer. 
Hoe zou je er nu uitgezien hebben als je was blijven leven? Grijze krullen? Kaal? Rimpelig? Dikker? Dunner? 
En hoe zou ons leven er verder uitgezien hebben? 4 kinderen en 10 kleinkinderen? Zou je nog lang bij Bart Smit gewerkt hebben? 

Ik zie het voor mij....opa Ed met op elke knie een kleinkind. 
Opa Ed die zijn treinenhobby weer opgepakt heeft en zijn kleinkinderen daarin ook enthousiast maakt. 
"Opa, gaan we met de treinen spelen?" 



Opa die voorleest aan de kleinkinderen en met ze naar de eendjes gaat kijken.
 Zou je handig geweest zijn met computers en smartphones? Vast wel..... techniek was voor jou simpel..... dat heeft Edwin van jou. 
Wat zou je trots zijn op Edwin..... op hoe hij geworden is als mens en dat hij dj is....... ik denk dat je zoveel mogelijk zou gaan kijken en misschien zou helpen met installeren, want dat vond je leuk! Nu is Edwin de technische man in de familie geworden, anders was jij het vast nog steeds geweest en jullie zouden misschien samen klussen, elkaar aanvullen! De apparatuur hier in huis zou zeker moderner geweest zijn! 

Je zou denk ik veel foto's maken van je kinderen en kleinkinderen, je hield van fotograferen.  




Ik zal het nooit weten, maar ik kan er wel over fantaseren. Mooie gedachten! 

Het is opvallend hoeveel Edwin op je lijkt, hoe hij dezelfde interesses heeft. Hoe hij net als jij rustig kan reageren als anderen paniekerig doen: "Komt wel goed!" zegt hij altijd heel kalm. 
Edwin is nu 35, bijna 36.  Hij is nu een paar maanden ouder dan jij geworden bent. 
Hij heeft niet jouw slechte ogen geërfd..... hij heeft juist heel goede ogen, net als ik had. Heeft hij toch ook iets goeds van mij. 
Zelfs zijn stem lijkt op die van jou, daar verbaas ik mij regelmatig over. 
Je leeft voort in Edwin..... ik herken je er duidelijk in. Al was je leven te kort, je hebt niet voor niks geleefd...... mijn goede herinneringen zullen altijd blijven en natuurlijk zou Edwin er zonder jou niet geweest zijn. Als alle mensen waren zoals jij en Edwin zou er niet veel ruzie zijn in de wereld, geen oorlogen. ...... dank je wel dat ik je vrouw mocht zijn, dank je wel dat ik Edwin kreeg! 




Voor altijd in mijn hart!

💖💕💗💓💝


Quote van de dag:


7 september 2020:

Week van het schrijven
Week van lezen en schrijven
Salamidag
Dag van de ziekte van Duchenne
Dag van de coach
Internationale dag van schone lucht voor een blauwe hemel
Week zonder afval
Europese batterijrecycle-week

4 opmerkingen:

  1. Het betekent veel voor je, behalve de herinnering.
    'n Beetje feestelijk maar toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, toch herinneringen aan mooie dagen. Triest dat het geen echte verjaardag meer is, maar toch..... na zo'n tijd is dat bijna gewoon.
    En het idee van 70...... dat is zo'n verschil met 35, zo moeilijk voor te stellen hoe hij er zou uitzien.... zo anders.
    Ik heb dat ook met mijn nichtje die in datzelfde jaar stierf, 13 jaar...... die zou nu 47 zijn..... die zou al oma kunnen zijn. Raar idee.

    BeantwoordenVerwijderen