Zoeken in deze blog

donderdag 17 september 2020

Purmerend

 Het werd weer tijd voor de kapper...... mijn Purmerender kapper, want ik ga nou echt niet met het ov naar Arnhem......ook al heb ik nog gratis reizen van de NS tegoed!
Meestal ga ik om en om..... maar ik wijk wel eens af.  Ik was in februari bij de Purmerender kapper geweest en toen kwam corona.....pas half juni ging ik weer naar haar toe...... en nu dus weer!
Om 3 uur zou ik er zijn. Ik was 's morgens niet zo vroeg opgestaan en zat nog lekker in mijn nachthempie toen de telefoon ging....kapster Elles.....of ik er om 12 uur kon zijn want er was iemand uitgevallen en het was voor haar handiger als ik dan eerder kwam. Tuurlijk....... geen punt.... ik had nog anderhalf uur, kan makkelijk!

Ruim op tijd vertrok ik.... het was nog te vroeg om te lunchen (kan wel als ik heel vroeg ontbijt, maar nu zat het te dicht op elkaar dan)..... ik zie wel..... als ik daarna boodschappen doe dan haal ik wel wat ergens. 
Overal borden op de weg dat we langzaam moesten rijden i.v.m. een rijdende afzetting..... dat wil ik best, maar dan moet er wel een rijdende afzetting zijn....... pas veel verder, een klein stukje voordat ik van de N247 naar de N244 zou gaan zag ik iets...... aan de overkant op de busbaan waren werkzaamheden, dat zal het zijn, maar daar heb ik geen last van!
Ik draaide de N244 op..... gelukkig, hier geen borden..... ik mag gewoon 80 rijden...... hé, wat is dat? Een rijdende afzetting..... daar moest ik omheen!😂

Ik was nog te vroeg en bleef even in de auto wachten..... deur open....heerlijk in de zon. Niet te warm..... gewoon lekker!

Ik kreeg meteen een lekkere kop thee toen ik binnen was bij Elles, altijd prettig! Ze deed haar best weer, de witte plukken haar vlogen in het rond.. het is weer lekker kort, ik ben er blij mee! 

Door naar de Action....... het was niet erg druk...... ook niet heel stil, maar dit durfde ik wel aan...... het was mogelijk om afstand te houden..... natuurlijk lukt de anderhalve meter niet altijd, maar het was niet zo druk dat afstand houden helemaal niet zou lukken. 
Ik was net binnen toen mijn telefoon ging.... nee hè...... ik wil niet lopen bellen in een winkel, ik heb hem bovendien altijd onder in mijn tas zitten en tegen de tijd dat ik hem heb is het te laat..... laat maar bellen. Het was de eerste keer dat ik gebeld werd op mijn nieuwe smartphone..... dus ik heb de handigheid nog niet om alles in één keer goed te doen.....ik ben al niet zo handig met die dingen, maar bij deze zijn veel dingen anders dan bij de vorige foons die ik had. Ik besloot hem te laten bellen. Zal wel die energiemaatschappij zijn die aldoor belt en die ik nooit opneem. Geen idee hoe ze aan mijn nummer komen, want dat geef ik niet zomaar. Kort geleden nog moest ik ergens mijn telefoonnummer invullen en ik vulde mijn vaste nummer in...... werd niet geaccepteerd.... geen nummer werd wel geaccepteerd! Dan maar geen nummer. Een webwinkel wilde ook alleen een mobiel nummer..... die accepteerde het niet als ik niks invulde, dus ik annuleerde mijn bestelling!
Later thuis keek ik wie er gebeld had....hm....niet die energiemaatschappij, een Amsterdams nummer..... kijken of dat te vinden is...... het was niet duidelijk van wie het nummer was, maar vermoedelijk kwam het uit Amstelveen las ik ergens.... en ik zag veel klachten van mensen die steeds door dat nummer gebeld werden....ik weet genoeg....niet belangrijk!

Heerlijk, wat was ik lang niet  bij Action geweest....ik weet het niet precies, maar het was zeker voor maart! 
Ik zag natuurlijk weer van alles..... handige dingen, leuke dingen, noodzakelijke dingen...... maar vele kleine prijsjes maken toch een grote........ en ik was van plan om naar nog meer winkels te gaan..... gelukkig komt maandag de geldsloep binnen. 

Aan de overkant maar even wat eten...... er is plaats zat.......de tafels staan ver bij elkaar vandaan en waar ze dichterbij staan zit er een spatscherm tussen. 
Ik moest mijn naam invullen en mijn telefoonnummer (natuurlijk werd dat mijn vaste nummer)...... wat ik uiteraard netjes deed. Eigenlijk was het niet op de juiste manier..... er lag een boek bij de handenspray en daar moest iedereen het invullen ... .... dat betekent dat iedereen het kan zien..... ik lig daar niet wakker van, maar het is natuurlijk niet de beste manier. Maar ach..... ik verwacht niet dat ik gebeld word door mensen die het zagen en een afspraakje willen maken.... en zo ja...... dan kan ik altijd nog nee zeggen. Een kop thee en een tosti....lekker even. Er bleek iets mis te zijn gegaan, de bestelling was niet doorgekomen, een storing in het apparaatje...... ze kwam het netjes zeggen..... het zou nu iets langer duren...... ik zat lekker en mijn thee was nog heet..... geen punt! 
Het smaakte heerlijk en ik vond de mensen daar erg vriendelijk........ dat vind ik wel belangrijk!
Er was een looproute aangegeven, maar bijna niemand zag het (of wilde het niet zien). 

Even naar de Lidl....... o jee....ik heb weer winkelwagenmuntjes nodig..... die heb ik niet mee en ook geen 50ct-munt....... dan maar zo'n ander karretje. Die zat natuurlijk veel te vol, ik had gelukkig een tas mee, maar verdelen over 2 tassen was beter, dus een tas erbij gekocht en naar de auto gesleept. Ik had nog net op tijd door dat ik de snoeptomaatjes vergat in de tas te stoppen. 
Toch nog maar even langs Big Bazar..... de bederfelijke dingen zaten in de koelbox, dus dat kon nog wel even. 
Jeetje..... wat een rij auto's voor dat rode licht....... het duurt daar altijd erg lang, dus hopelijk staan de eerste auto's er al even, dan springt hij zo op groen. Het duurde toch nog even, maar het werd groen en we konden rijden....... het werd weer rood bij de auto voor mij....pffff..... dat schiet niet op. Na lang wachten kon ik verder..... en sloten de spoorbomen zich vlak voor mij.... ja, dat ging echt lekker.

Big Bazar was ook weer even leuk...ik hield mij in.....want ik zag natuurlijk weer veel te veel! 

Moe maar voldoen reed ik zonder problemen naar huis. Een lekker dagje.....  weer kort haar en de boodschappen zijn binnen. Ik had gehoopt nog wat cadeaus te kunnen vinden, maar dat lukte niet erg...... ik heb dit jaar veel verjaardagen overgeslagen en er komen er nog meer, dus die zijn nog wel wat te goed. Ik hoop dat ik niemand vergeet, want het zijn er ondertussen wel veel! Ik ben bang dat het VVV-bonnen worden of zoiets......  niet mijn gewoonte, maar ik weet het ook niet meer. Ik kom nog niet veel in winkels..... nu dan omdat ik toch in Purmerend was en bij elke winkel keek ik wel eerst of het er niet te druk was.
Nou ja.... een bon kan altijd nog of een bloemetje, dan maar niet origineel..... en een bon is best leuk in te pakken! 

Daarna was het even over en sluiten...... maar ik heb het nu langer volgehouden dan de vorige keer en dat is positief! Het komt allemaal wel weer, maar het heeft (veel) tijd nodig!!! Wat in de koelkast moest heb ik opgeruimd, de rest komt vrijdag wel..... welterusten!

Quote van de dag:


Vrijdag 18 september 2020:

 Strapdag
Keep it clean day
Dag voor gelijke beloning
Internationale grenache-dag 
Wereld bamboedag
Wereld watermonitor-dag
Weekend van het portret
Nationale sportweek


3 opmerkingen:

  1. Een welbestede dag en een fris kapsel toe.
    Het is lekker winkelweer, misschien gaan we morgen naar Goch. Fijn om daar weer eens te shoppen, ben ik nog niet geweest sinds corona. De mondkapjes liggen al klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch wel weer lekker, ik winkel graag, maar niet in coronatijd. Daarom ga ik geen heel drukke winkels binnen.
    Ik was 1x eerder in coronatijd bij de Lidl geweest en toen naar Kruidvat (daar liep 1 klant), ook nadat ik bij kapster Elles vandaan kwam.
    Veel plezier als het morgen doorgaat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas... buurtjes auto naar de garage. Volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen