Zoeken in deze blog

vrijdag 4 september 2020

Pech, maar er zijn erger dingen!

 Een paar weken geleden plaatste ik op Facebook een oproep....ik had met mijn slaperige kop op mijn afstandbediening op een verkeerd knopje gedrukt en kreeg geen beeld meer. Allerlei knopjes geprobeerd en niks hielp. Ik had het eerder gehad en toen was ik goed geholpen, dus ik waagde een nieuwe poging. Ik meende mij wel iets te herinneren, maar dat lukte niet (niet goed gekeken, want dat was het wel). 
Edwin reageerde al snel..... het kwam weer goed en ik hing een briefje bij de tv op met instructies.... voor als het nog eens gebeurde. 
Nou, briefje kan weg...... tv is stuk! 
Vandaag wilde ik hem aanzetten..... dat duurt altijd even....... maar nu wel erg lang. Lichtje gaat altijd uit als ik hem aanzet en dat was inderdaad uit, maar of dat voor die tijd brandde....geen idee, het valt nooit zo goed op, je moet er recht voorzitten met de juiste lichtinval om het te zien.  
Hm..... knop een paar keer ingedrukt..... geen verandering. 
Misschien de stekker eruit gevallen..... kan.... maar ja...... dan moet ik veel opzij zetten om erbij te kunnen en dat is (omdat ik er zo slecht bij kan) een stoffige hoek met veel snoeren! Eerst moed verzamelen (stof had ik al verzameld... dat dacht ik meteen, maar Edwin reageerde ook met die opmerking 😂)..... om daar nou de dag mee te beginnen zag ik niet zo zitten...
In de middag was ik zover..... gewapend met stofdoeken en een verlengsnoer ging ik aan de slag...... de stekker zat al in een verlengsnoer.....ik ging niet zoeken waar die dan weer aan vast zat, maar deed hem in die andere die ik gepakt had en al aangesloten was. 
Ja..... hoeraaaaaa, het lichtje brandde! Aanzetten....... duurt wel erg lang...... niks dus! 
Ik heb hem uit de kast gehaald........hij staat nu klaar voor het grof vuil.
Nu eerst maar eens verder die hoek ontstoffen!

Jammer..... het was een prima tv....... ik heb er jaren naar gekeken met veel plezier en hij stond vaak langdurig aan, dus hij is niet stukgegaan van het niks-doen. 


Eigenlijk moest ik ook nog iets printen....... maar mijn printer is al een tijdje stuk. Ik had gehoopt dat ik ondertussen al een nieuwe zou hebben, maar een kapotte smartphone gooide roet in het eten. 
Ik moet het formulier dat ik moest printen voor de 15de versturen...... dus niet veel tijd meer, ik verwacht niet voor die tijd een nieuwe printer te hebben. Die komt er wel....ik denk zelfs dit jaar nog, maar voor de 15de in huis en gebruiksklaar zit er niet in. Hm..... 
Even een mailtje naar broer....... die wilde het wel doen..... geregeld! 
Ik heb niet vaak iets te printen dat voor een bepaalde datum moet, het meeste is niet belangrijk (dat komt wel een keer). Kopiëren kan ik ook bij de supermarkt..... voor het meeste is wel een simpele oplossing te vinden zonder dat ik iemand hoef lastig te vallen. Maar nu dus niet! Het is geen grote klus, daarom durf ik het wel te vragen..... hij wil altijd helpen, maar als ik het zelf op kan lossen doe ik het liever zelf en grote klussen (van die klussen waar niemand blij van wordt) vind ik vervelend om te vragen.
Dat is in elk geval geregeld! 
"Wanneer kan ik het halen?"
"Ik kom zo langs" 
Hij was er snel, zoals hij met veel dingen snel is. Ik zag hem aankomen, maar hij was sneller..... gooide het in de brievenbus..... en drukte in het voorbijlopen heel even op de bel....een 'ik-ben-er-belletje'
Goed geregeld, ik kan weer verder! 
TOP!

Toch maar naar zolder om dat kleine tv-tje te pakken...... mis..... hij stond niet waar ik dacht. Ik had nog een idee.....ook niet. Hij is zo klein dat hij niet te vinden is blijkbaar. 
Ik was het zat...... de fut was er helemaal uit. Laat maar zitten! Ik kijk in het weekend wel verder. Ik heb ook nog iets dat met een scartkabel moet (die kan ik wel zo pakken)..... minder scherp, maar wel een mogelijkheid. 
Nu even niet..... ik ga vroeg naar bed, maar eerst in bad!
Welterusten!



Quote van de dag:


Zaterdag 5 september 2020:

Internationale dag van de gier
Internationale spekdag
Internationale dag van de inheemse vrouw
Internationale dag van de liefdadigheid
Wereld baarddag 
Nationale Indiëherdenking
ALS online quizshow

2 opmerkingen: