Zoeken in deze blog

woensdag 30 september 2020

Stuk

 Ineens gaf de laptop aan dat de accu leeg was...... vreemd, volgens mij stond hij op te laden...... misschien zit de stekker niet goed...... dat was het ook niet. O jee..... de voeding zal toch niet stuk zijn?  Ik had mijn voeding via een verlengsnoer aangesloten en sloot nu de stofzuiger op het verlengsnoer aan.....deed ook niks...een ander verlengsnoer gaf hetzelfde resultaat.
Hm..... andere stopcontacten deden het wel, alleen die ene (dubbele) niet. Dat is raar. In de meterkast was niks raars te zien, alle knoppen stonden dezelfde kant op. 
Nu dan maar de laptop opladen via een ander stopcontact. 

Ik neem aan dat dit een klusje voor de woningbouwvereniging is, dus maar even contact opnemen. Waarschijnlijk is het een los contact (denkt Edwin), maar ik kom niet aan stopcontacten! Als het niet goed gaat en er kortsluiting komt kan ik niet even dat ene stopcontact uitzetten...... met een apparaat is dat simpeler, dat durf ik soms wel..... als dan de stoppen eruit knallen weet ik dat het niet goed is en dan kan het apparaat  weg..... aardlekschakelaar weer omzetten en klaar!  Nu maar afwachten wat de woningbouw doet. 

UPDATE: Eerst online geprobeerd de storing te melden, aan het eind bleek dat dit een storing is waar ze alleen voor komen als je een service-abonnement hebt...... ik moest het servicenummer bellen.
De volgende stap....bellen: Ik kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die mij uitlegde dat een service-abonnement 5 euro per maand kost ... en na een jaar per maand opzegbaar is. 
Het schijnt wettelijk te zijn voor dit soort reparaties.  Hoppa..... weer 60 euro dus..... gaat lekker hier
Maar goed, dat kan ik ze voor meer dingen laten komen, kranen vallen er ook onder weet ik nu.....  dan maar eens goed opletten wat ze meer voor mij kunnen doen, want ik wil die 60 euro wel goed besteden! 😂
Gelukkig had ik de gang nog niet leeggemaakt, want ze komen pas op 8 oktober! 
Ik had de bank wel al opzij geschoven, maar die laat ik voorlopig zo staan...... maar 's avonds 8 oktober moet alles weer op z'n plaats, want de volgende dag ben ik jarig.  
Het is een coronaverjaardag..... heel beperkt dus...... alleen volgens afspraak en heel weinig mensen, maar alles moet wel weer goed staan..... er moet ruimte zijn om zo te zitten dat er afstand is...... en de eettafel moet bereikbaar zijn rondom (daar staat nu de bank tegenaan), want het plan is om op 9 oktober te lunchen met de visite.  
Nu moet ik dus veel op het laatste nippertje doen..... het is niet anders! 



Quote van de dag:

Donderdag 1 oktober 2020:
Dag van de echoscopie 
Europese dag van stichtingen en donoren
Week tegen eenzaamheid
Dag van de escaperoom
Internationale koffiedag
Internationale dag van de muziek
Nationale ouderendag
Internationale ouderendag
Wereld netelroosdag
Dag van de omgevingswet
Nederlands bierproeffestival
Week van het Nederlands bier
Nederlandse brouwerijdagen
Nederlandse dansdagen
Onderwijsweek 
10-daagse van de geestelijke gezondheid
Borstkankermaand
Stoptober
Maand van de geschiedenis
European cybersecurity maand
Internationale schoolbibliotheekmaand
Wereld veggiedag




2 opmerkingen:

  1. Geen idee wat de gemiddelde prijs is van een abonnement als dit maar het lijkt me niet goedkoop, en nog verplicht ook?
    Ik dacht zoiets gewoon bij onderhoud hoorde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht ook dat het erbij hoorde en ik ben niet de enige. Tot nu toe iedereen die dit hoorde vind het wonderlijk. Volgens mij zat dit vroeger bij de servicekosten in die je automatisch betaalde bij de huur.... misschien is dat veranderd en moet het apart aangeboden worden, maar dan nog......
    We hebben een jaar of wat geleden een andere woningbouwvereniging gekregen en er veranderde meer waar ik niet blij mee ben. Er zijn ook wel dingen beter geregeld hoor, deze club is veel groter en georganiseerder, maar hier ben ik het niet echt mee eens.
    Ik vind een week wachten in dit geval wat lang...... de kans zit erin dat het een los contact is, als ik kortsluiting krijg is het probleem groter....... anders zou ik zeggen laat maar zitten!

    BeantwoordenVerwijderen